16 april 2024, 21:59:06

wil niet op zaad

Gestart door eer, 12 september 2005, 14:33:30

« vorige - volgende »

eer

hoi allemaal  helpppppppppppppp ik krijg mijn valke niet op zaad.ik ben vanmorgen gestopt met de ochtendvoeding.de middag voeding deed ik al anderhaldve week niet meer dus hij krijgt er vanavond nog maar 1tje .maar hij wil geen zaadjes eten wat ik ook probeer.trosgierst,zaad op me hand , zaad op me tong misschien dat tie het dan pakt maar nee ook niet, zaad op de bodem van de kooi ook niet eivoer ook niet.wie kan me helpen.ze zit heel de dag al te gillen om pap en als ik bij der kooi komt wil die maar bij me zitten. groetjes eer

Riny

Hallo Eer
Graag zou ik willen weten hoe zwaar je valkje nu is, en hoe oud die is.
Je kunt het ook eens proberen met geweekte zaden en wat eikrachtvoer.
Als die dat neemt steeds een beetje meer gewone zaden er tussen doen.
Groetjes Riny :D :D :D

eer

hoi rini ik heb hem gisteren gewogen en hij weegt nu tussen de 80 en 90 gram.die zaden hoelang moet ik die laten weken en zijn dat zijn gewone zaadjes die ik nu in zijn bakje heb?dank je wel groetjes erika

Riny

Hoy Eer
Als die tussen de 80 en 90 gram weegt hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken.
Ik gebruik altijd echte kiemzaden die ik 24 uur laat weken.
Daarna spoel ik ze heel goed af,je kunt ze zo aanbieden en een deel er van laten kiemen dat vinden ze ook heel erg lekker.
Groetjes Riny :D :D :D

eer

haal ik die kiemzaden gewoon bij de dierenwinkel?????

Riny

Hoy Eer
Bij ons in de buurt kan ik ze in een dierenwinkel krijgen .
Groetjes Riny :D :D :D

eer

dank je rini ik ga morgen even kijken je hoort het van me groetjes erika

erika

hoi nou het is gelukt nitibird te mengen met pallets dat heeft die gegeten,nou hoop ik dat die genoeg gegeten heeft want ik heb het van een lepeltje gedaan.nou heb ik een vraagje kan ik die pallets ook vermengen met wat gekookt water en dan de nitibird weg te laten. hoop dat ik wat lees vandaag want ik ben bijna door me nitribird en anders moet ik morgen weer even voor der halen groetjes erika

Mariska

Hoi Erika,

Goed nieuws zeg dat hij dat wel eet. Zit het eindelijk even mee voor je. Je heb nu wel genoeg pech gehad de afgelopen tijd. Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar ik wou je toch even zeggen dat ik blij voor je ben dat hij dit wel eet. Dit is veel beter voor zijn leeftijd dan pap. Succes verder.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Erika,

Ik heb hier weleens gelezen (volgens mij door Riny geschreven) dat je steeds meer pellets erdoor moet doen en steeds minder pap. Klinkt ook wel logisch.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

erika

dus niet alleen mengen met water toch nog met nitribird?????

erika

enne dank je marisca inderdaad had ik dit ff nodig na alle pech.gelukkig gaat het eten dan eindelijk beginnen?????

Mariska

Hoi Erika,

Nee allen pellets met water zou ik niet doen. Gewoon steeds minder pap en steeds meer pellets. En volgens mij kun je op een gegeven moment ook zaadjes door de pap mengen, maar daar ben ik niet zeker van.
En je heb het zeker verdiend dat het nu eens beter gaat.
Hoe gaat het nu dan? Eet hij er nog steeds van?

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

eer

hoi marisca ja vanmorgen weer gegeten en van een lepeltje goed he het word nog eens wat hahhaha ben blij toe groetjes erika

Mariska

Hoi Erika,

Nou blij om te horen. ik las net bij je andere topic dat Paul schreef dat je het ook zonder pap kunt doen. Dat is mooi, want het is natuurlijk beter als hij van de pap afgaat.
Dus als hij de pellets zo met water ook eet is dat hartstikke goed nieuws. Ik hoopte al dat iemand anders zou reageren. Leer ik ook weer van ;). Nou succes verder met Croky. Komt vast wel goed hoor!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)