16 april 2024, 17:50:20

Zal ik nog voeren?

Gestart door Roosje, 12 september 2005, 12:50:29

« vorige - volgende »

Roosje

Nala is nu al anderhalve week hier en eet goed zelf, ze pelt aardig wat zaadjes, en trosgierst gaat er goed in. Toch vind ik haar nog wat mager en volgens mij groeit ze niet zo snel. Zal ik dan toch nog bijvoeren? De eerste paar dagen kreeg ze nog pap, maar daarna zat er elke keer als ik kwam toch wat in haar kropje. En je mag niet voeren als de krop niet leeg is toch? Hoe oud ze precies is zou ik even bij Marlies moeten vragen maar ik geloof een week of 7-8 nu.

Riny

12 september 2005, 13:49:29 #1 Last Edit: 12 september 2005, 13:52:01 by Riny
Hoy Roosje
Geef haar anders een schaaltje met kiemzaden en eikrachtvoer bij haar gewone zaadjes.
Ik zou eerst dit proberen voor ik in de weer ging met pap.
Weet je wat ze weegt?
Zeg maar tegen Heinrich dat ik mijn best gedaan heb,jammer genoeg mogen mijn valkjes niet meestemmen(32)
groetjes Riny :D :D :D

Roosje

Okee goed plan! Ga ik meteen doen, zet er ook nog wel wat gemalen fruit bij, misschien vindt ze dat lekker :) Kiemzaden, dat zijn toch gewoon zaadjes, 24 uur geweekt in wat water?

Bedankt voor het stemmen, je krijgt een kusje van Heinrich met zijn mooie eerste lange vleugelveer ;D

Lin

Hey,

Vaak zie ik dat ze pas bij 10 weken zelfstandig zijn. maar ik gaf dan nat eivoer gemengd met zaadjes omdat ik geen pellets had maar beter is pellets en dan steeds meer door het pap mengen. een valkje moet 1x per dag zijn kropje leeg hebben anders kan ze ziek worden. Maar kijk anders hoe trosgierst gaat.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roosje

Trosgierst gaat goed, dat weet ik wel en ze pelt ook zaadjes. Hoe weet ik of ze 1 keer haar kropje leeg heeft? Ik kan er alleen s avonds goed bij i.v.m quarantaine. En kan ook moeilijk elke keer gaan voelen... :-\ Heb er nu eikrachtvoer bijgezet...

Lin

Hey,

als het snachts donker is dan eet ze waarschijnlijk niet en leegt het. maar wat is het gewicht nu?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Roosje
Ik ben het met Lin eens dat ik denk dat ze 's nachts niet eten, maar om helemaal zeker te zijn kun je ook 's avonds het eten weg nemen.
Groetjes Riny :D :D :D