11 mei 2025, 15:10:54

Moet er niet iets gebeuren?

Gestart door marielouise, 10 september 2005, 09:56:35

« vorige - volgende »

marielouise

hoi,

Ik heb al 1,5 jaar twee popjes en heb sinds twee weken twee mannetjes erbij.
Ik heb een binnen voilere en daar hangt ook een nestblokje in.
Ze gaan er allemaal wel eens in en het valt mij op dat 1 vrouwtje steeds aandacht vraagt van 1 mannetje, zij wil steeds gekriebelt worden in haar nek en gaat dan helemaal met haar koppie naar hem toe.
Kan dat een koppeltje worden en als ze allemaal in de broedblok gaan, moet er dan niet iets gebeuren?

Groetjes marielouise

Lin

Hey,

Vaak duurt het wel even voordat er een koppel gevormd is. Maar je kan beter met een koppel in een voliere kweken zo kunnen de andere valkjes het broeden niet storen. Heb je de valkjes goed voorbereid? dus hebben ze de goede voeding gehad? Verder alles goed doorlezen over kweken want er kan ontzettend veel mis gaan. en wacht eerst maar even sommige broeden pas na maanden.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marielouise

Hoi,
Kan het dat het popje (witmakser) en het mannetje ( bonte gepareld)in het broedblokje zitten, want dat doen ze heel veel namelijk.
Kunnen ze daar in paren?

Het lijkt wel of  het andere popje ( lutino) broeds wordt, want ze zit weer met haar staart omhoog en te mompelen, maar dat doet ze tegen het andere popje ( witmasker)en niet tegen een mannetje, maakt dat wat uit?
Ik heb het gevoel dat ze niet geitresseert is in het mannetje.
Wat kan ik daar aan doen?

groetjes marielouise

Lin

Hey,

meestal paren ze op een stok omdat daar meer ruimte is. Zijn de maten van je broedhok ook goed? Ik neem aan dat je binnen een nestje wilt, buiten is te koud. Binnen kan je wat meer lichturen geven, en natuurlijk goede voeding en veel water.

Aan een popje dat zich aanbied aan een pop kan je niks doen. Hoogstens apart zetten met een man.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)