8 mei 2024, 12:03:30

kan dat?

Gestart door Ilse, 9 september 2005, 20:24:19

« vorige - volgende »

Ilse

hallo,
een goede vriend van mij heeft een grasparkietje.
een heel leuk beestje maar nou was mijn vraag.
zouden we die bij elkaar kunnen zetten voor een halve dag?

we zijn er ondertussen gewoon bij maar ik wil even zeker weten wat het beste is.

groetjes Ilse

Quendi

Jij hebt een valkparkietje neem ik aan?

Dan is het mogelijk dat het goed gaat. Maar grasparkietjes kunnen heel erg de baas spelen en dat erg bijterig worden. Je moet er goed bij blijven, en anders uit elkaar zetten. Mijn valk en gras gaan goed samen, maar dat is niet bij elke vogel zo.

Ilse

hallo,
het is inderdaad een valkje ;)
hij is alleen wel gekortwiekt, maar die grasparkiet is weer niet gekortwiekt dus kan het dan nog steeds wel zo.

ik wil alleen even weten hoe mijn valkje bij andere vogels is.
ik weet dat valkjes het beste en het liefste bij hun soortgenoot zitten maar ik ken verder niemand die ook een valkje heeft.

groetjes ilse

Lin

Hey,

Zet ze niet zomaar bij elkaar maar eerst twee kooien naast elkaar. Veel mensen hebben ze niet bij elkaar omdat de grasparkieten erg vervelend zijn tegen de valkjes. Een valkje reageert vaak goed op een ander valkje als partner. Ik ben nog niet tegen gekomen dat twee elkaar niet konden luchten.

Groeten, Lin

p.s. Waar woon je trouwens?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ilse

hallo,
ik woon in zandhuizen.
Dat ligt aan de rand van Noordwolde in de buurt van Zwolle.

groetjes Ilse

Lin

Hey,
Ik zou gewoone en jong valkje erbij kopen. Dat klikt vast wel. Links op de kwekerspagina kan je kijken voor een valkje of op de verkooppagina.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ilse

hallo,
ik mag dat niet van mijn moeder.
ze is ook niet over te halen.
ikzelf zou het dolgraag willen maar ik ben de einige thuis die van vogels houd en het heeft me wel meer dan een jaar gekost om mijn moeder zover te krijgen dat ik een valkje mocht.
ik heb dus al geluk dat ik 1 valkje heb.
ik heb er een tijdje geleden wel een geintje over gemaakt dat we er nog maar 1 bij moesten halen zodat hij een vriendje erbij had maar dat doet ze absoluut niet.
jammer maarja...

groetjes Ilse