29 april 2024, 03:51:18

hoe vaak?????

Gestart door manuela, 10 september 2005, 08:17:07

« vorige - volgende »

manuela

Hallo,ik heb ongeveer een valkje van 1 jaar oud.En via deze site ben ik er achter gekomen dat valkjes heel graag trostgier hebben.Heb trostgier gekocht in de dierenwinkel en inderedaad hij vind t heerlijk.Maar hoe vaak mag je ze zo'n stengel trostgier geven?En wat mogen valkjes absoluut niet hebben,ik heb eens gehoord kiwi klopt dat?
Groetjes Manuela

Riny

Hallo Manuela
Bij mij krijgen ze 2x per wek een stengel trosgierst per valkje.
Trosgierst mag je wel veel geven als ze ziek zijn ,dat eten ze dan vaak wel.
Terwijl ze hun gewone zaadjes dan laten staan.
En Kiwi mogen ze wel hebben hoor,maar niet teveel maar dat geld voor alles.
Groetjes Riny :D :D :D

Brede W

Kiwi mogen ze inderdaad wel, maar geen mango en avocado (de laatste kan zelfs dodelijk zijn). Verder moet je oppassen met mensen voedsel. In mensen-voedsel zitten namelijk vaak dingen die niet heel goed voor je valkje zijn: denk maar aan teveel specerijen, te veel suiker, cafeine en alcohol.

manuela

Oke bedankt voor jullie informatie!
Groetjes Manuela

Mariska

Hoi,

Mogen ze geen mango???
Dat krijgen ze bij mij weleens. Waarom mogen ze dat niet?

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Brede W

Hmm, ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat mango's niet zo goed zijn.. maar heb ff op de website van st. Papegaaienhulp gekeken en daar mocht het iig wel... zal morgen nog wel even grasduinen...

Brede W

Jippie (nou ja), ik heb het inderdaad ergens op een website gevonden (http://www.macaws.nl/macao.html), maar de 'gevestigde' orde zegt inderdaad dat het niet gifig is.

Mariska

Hoi,

Gelukkig maar. Ik maakte me al zorgen. En die van mij vinden het wel lekker.
Bedankt voor het opzoeken. ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)