16 mei 2025, 14:00:17

jonge valk met gele kop

Gestart door Barbara, 20 mei 2003, 07:03:47

« vorige - volgende »

Barbara

hoi allemaal,

ik wil hier niet weer een discussie opwekken over man of pop, maar ik kom ergens even niet uit: ik heb een geparelde (cinnamon?) pop van 3-4 maanden oud die dus heel veel geel op de kop heeft, kan dat? Ik dacht dat alle jonge vogels voor de eerste rui op een pop lijken, dus nauwelijks een geel masker hebben, zou mijn vogel dan stiekem ouder zijn?! Of zie ik iets over t hoofd?

Tnx!

moonwitch (diana)

hoi barbara

ik heb in mijn eerste nest een geparelde valk, (zie biggles en sparky's 2e nest, daar staat een foto van de geparelde)en ook die is heel geel op de kop. Dit valkje is echter 9 weken oud. pas na de eerste rui kun je zien wat het wordt. Een mannetje verlies dan zijn parels en een vrouwtje niet.
Ze gaan pas in de eerste rui als ze ongeveer een half jaar oud zijn. Anders zou ik niet weten hoe je het verschil kunt zien tussen man en vrouw.
Groetjes moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Barbara

Ok, dus de regel over geel op de kop geldt blijkbaar niet voor geparelde valkjes, dat wilde ik even weten, bedankt. Dat mannetjes de parels verliezen wist ik wel.

Lique

Hoi, ook als je kijkt naar Kyra, zij is ook een pop, volwassen, en heeft ook een gele kop. Die heeft ze ook altijd gehad.

Barbara

Ik zie t, Croky lijkt ook op haar! Is jouw valkje gewoon gepareld of cinnamon?