Hoeveel vogels kan ik bij elkaar plaatsen

Gestart door Theo, 19 mei 2003, 10:49:18

« vorige - volgende »

Theo

Ik bouw op dit moment een grote buitenvoliere met afmetingen 5.50 x1.80 x 1.80 met nachthok. Ik ben gek van rosella's (heb een hele mooie rode in de kamer)graag wil ik dus ook rosella's buiten. Kunt U mij adviseren hoeveel ik bij elkaar kan zetten e.v.t. gecombineerd met valkparkieten.
b.v.d.
Theo
Theo

Hanna

Hoi Theo
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb al gehoord dat Rosella's niet zo lief zijn voor elkaar en zeker niet voor zachtere dieren zoals de valkparkiet.  Ik heb daar eens voor geïnformeerd bij een kweker van rosella's en die zei me dat je het best 1 koppel per volière neemt, anders heb je een grote kans dat ze gaan vechten.  Ik zou er in elk geval geen valkjes bij steken, want die zijn veel te zachtaardig en rosella's zullen er te agressief tegen doen.

Paul

Hoi Theo,
Cobie heeft ook een hele grote volliere en daar zit ook alles gemengd in due het kan wel als het groot genoeg is en 5,5 meter is best groot vind ik.
Je zou haar even kunnen vragen hoeveel bij haar in de volliere zitten aan koppels.

Groetjes,  Paul

Lique

21 mei 2003, 01:48:53 #3 Last Edit: 21 mei 2003, 01:49:31 by Angelique
Hoi,

Ja bij Cobie gaat het super met mekaar. En ze hebben inderdaad echt een zee van ruimte hahaha.

Maar vaak gaan gras- en valkparkieten niet samen in de broedperiode