20 april 2024, 00:01:01

help me kooi is super leeg

Gestart door nik, 10 juli 2006, 17:29:34

« vorige - volgende »

nik

10 juli 2006, 17:29:34 Last Edit: 10 juli 2006, 17:34:07 by nik
hallo  ;D
ik heb nu net een kooi gekocht omdat ik na lang wachten bijna me valkje op kan halen ;) alleen nu is de kooi heel groot :P soort pagegaaien villa ::D alleen is die erg leeg en de kooi heeft eigenlijk heel veel geld op geslokt en ik ben ook niet echt zo creatief :S:S  :-[ :S:S dus nu wou ik aan jullie vragen of dat jullie weten hoe ik aan goedkopen en mooie spulletjes kom en hoe ik anders iets kan maken wat heel simpel is :P want ik heb al dingen ge probeert die hier opstaan maar dat is niet echt goed afgelopen :P


groetjes nik met der lege kooi

mickeledoki

hee hallo,

als je kunt vlechten ga je gewoon wat sisaltouw kopen(boerenbond,praxis,gamma) je kunt dan harstikke leuken dingen maken bv:3 keer een vlecht van een meter maken en van die drie vlechten maak je weer een hele dikke vlecht en di hang je door je kooi echt kei leuk .
trouwens een tip als je je valkje net heb kun je je kooi het beste ook niet te vol met speeltjes hangen begin er na een week of wat mee ...... en dan iedere keer wat zodat hij aan ieder speeltje kan wennen.en zo heb je ook langer de tijd om te knutselen .

veel plezier met je nieuwe valk

grtz mickeledoki ;D ;D ;D

nik

okee dat ga iik proberen...dat moet toch wel lukken een beetje vlechten :P

k wou hem ook niet gelijk zo super vol hangen maar er zitten nu alleen 3 zitstokken in en 3 voerbakjes  :-X en als ik wat ga maken en het moet er een beetje uitzien hihihih kan ik wel een paar weken van te voren beginnnen :P vandaar.....

maar bedankt en ik wacht op andere tips
groetjes nikki

Agnes

Hoi,

Neem een lange veter, en doe hem door een lege wc-/ of  keukenrol.
Hang de uiteinden aan de tralies, en je hebt een schommel!

Taraaa!  ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

Hoi!
Wat ook heel leuk is is een laddertje van wilgentakjes. Aan beide kanten van een wilgentakje boor je een gaatje en daar trek je sisaltouw doorheen. Aan beide kanten van het gaatje zet je de tak vast met knoopjes.



Je kan die zo breed maken dat die van 1 naar de andere kant van je kooi kan.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

nik

hoi  ;D
agnes dat van j0e is een hel goeie tip en gaat me waarschijnlijk wel lukken  :P

maar dan had ik een vraagje hoe kom ik aan die takken want ik heb geen idee waar bij ons een wilg staat enne er zijn hier aan de overkant wel hele grote bomen  maar ik heb geen idee of ik dat kan gebruiken .... dus kan jij me seggen welke bomen ik wel kan gebruiken en welke niet ( plies beschrijf een paar van die bomen :P )

nou ik hoop dat is snel antwoordt krijg  ;D

groetjes nikki

Ineke

Hoi Nik, die wilgentakjes krijg je in vrijwel elke dierenzaak. Een bosje met n stuk of 10 kost ca. Eur.1,50.

inka

ik heb bij dit topic:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18709.0.html

wat ideeen en foto`s neer gezet van zelfgemaakte speeltjes.