16 april 2024, 08:26:02

Onzeker?

Gestart door -Kirsten-, 9 september 2005, 21:12:02

« vorige - volgende »

-Kirsten-

Hallo,
ik heb mijn valkparkiet winky nu bijna twee jaar, hij was binnen drie dagen al tam en hij was altijd heel lief en tam. Maar de laatste tijd doet hij een beetje raar, als ik met mn hand in z'n kooi ga lijkt hij wel bang, en springt op mn hand en er dan snel weer af, zn kooi uit. Dan gaat hij bovenop een hoge kast zitten, daar komt hij dan zelden vanaf. Soms zit hij nog wel eens op mn hoofd, maar op mn hand zitten durft hij echt niet meer. Als ik hem benader (wel rustig, ik weet dat hij zich anders opgejaagd voelt) gaat hij ook bang weg, terwijl hij vroeger dan juist meteen naar mij toe kwam als ik hem riep ofzo... Nou heb ik ergens gelezen dat valkparkieten die graag hoog zitten en bang zijn voor je hand onzeker zijn, en dat je zijn vertrouwen dus opnieuw moet winnen. Ik denk dat ik maar van voor af aan ga beginnen, en hem opnieuw tam ga maken... Want zo heb je niet veel plezier aan je valkje. Mijn vraag is of dat de juiste keuze is, en ik zou ook graag willen weten of iemand enig idee heeft waarom hij zich opeens zo gedraagt. ( Zodat het niet weer opnieuw gebeurt als ik zn vertrouwen weer heb..) Zelf denk ik misschien dat het komt omdat hij een keer ergens gelogeerd heeft, toen we op vakantie waren. Daarna was het zeker erger, maar of het de echte oorzaak is.. Of misschien is het de puberteit? Of hij is ergens bang van, wat hij als een vijand ziet? (Net als in de natuur, en dat hij daarom hoog gaat zitten??) Ik wil het echt graag weten, want ik hoop dat het weer goed komt tussen ons en dat hij mij weer gaat vertrouwen... Ik heb echt veel plezier aan hem beleeft en we hadden een goede band....
Groetjes Kirsten

Mariska

Hoi Kirsten,

Nou weet ik hier niet zoveel van, want ik heb er geen ervaring mee. Maar ik ben pas geleden ook opnieuw begonnen met een valk tam te maken en dat lukt wel. Ben gewoon weer van vooraf aan begonnen. Dus het valt te proberen. Ik hoop voor dje dat dat lukt. Zou mooi zijn.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)