3 mei 2025, 20:24:21

vraagje tussendoor...

Gestart door Monky, 6 september 2005, 12:54:03

« vorige - volgende »

Monky

Ik ga volgend jaar verhuizen en in dat huis is een open trap naar boven.
Hoe groot is de kans dat het valkje naar boven vliegt? Of blijven ze meestal in de buurt van de mensen en de kooi? Ik wil heel graag in het nieuwe huis een tamme valkje dus wil ik me wel op het een en ander voorbereiden  ;D

Monky

Rianne

Ik heb het wel eens gehad dat een valkje van de computerkamer boven naar de keuken beneden vloog, dus de kans is aanwezig dat ze bij jou zo naar boven vliegen.

Marianne

Hoi Monky,

Ik heb een open trap in de huiskamer en ik bij mij vliegen ze niet naar boven.
Als ze vliegen gebruiken ze de trap weleens om te landen.
Toen ik Jewel pas had was zij een keer naar boven gevlogen, maar bij die ene keer is het ook gebleven.
Wel moet ik zeggen dat op de eerste etage bij mij de deuren altijd dicht zijn en het trapgat een aardig donker gat is.
Ik kan mij voorstellen als de deuren openstaan en er zo licht van buiten op de overloop schijnt het een stuk aantrekkelijker is om naar boven te vliegen.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

carco

Hoi

Wij hebben een huis met open trap en ze gaan altijd naar boven.
Vaak gezellig met mij mee ook als ik bezig ben ;)
Er zit een traphekje voor de kleine van mij en daar zitten ze heel graag op.
Ze weten ook heel goed de weg op die verdieping.
Dan heb ik nog een open trap daar weer boven, soms komen ze daar wel, maar dan raken ze in paniek.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey,

Kan je geen laken over de opening gooien? Of hebben jullie bovenin geen hekje?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Monky

Hi, Hi, bedankt voor jullie reacties!

Hi Rianne,
Ik denk dat je gelijk hebt, maar doen ze dat uit zichzelf of ben je dan bij hem?

Hi Marianne,
Het is in principe de bedoeling dat de deuren naar de kamers dicht zijn. Ook in verband met de kat ;) dan zal het al minder aantrekkelijk zijn, omdat het donker is, hoop ik....

Hi Caroline,
Om tegen te gaan dat je voor het hele huis stookt hebben ze een deur op de overloop geplaatst. Zo kunnen ze in elk geval niet naar de zolder toe.

Hi Lin,
Ik begrijp je vraag niet goed. Of was het een reactie op Caroline.
Ik heb in elk geval geen traphekje en ik denk dat een laken ophangen lastig wordt. Dat kan ik het beste bepalen als ik het huis van binnen heb gezien als het af is  ;D . Dat duurt nog even.

Groetjes,
Monky

Lin

Citaat van: Monky op  8 september 2005, 19:30:01

Hi Lin,
Ik begrijp je vraag niet goed. Of was het een reactie op Caroline.
Ik heb in elk geval geen traphekje en ik denk dat een laken ophangen lastig wordt. Dat kan ik het beste bepalen als ik het huis van binnen heb gezien als het af isĀ  ;D . Dat duurt nog even.

Groetjes,
Monky

Je snapte me!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)