21 augustus 2025, 12:42:53

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

Caroline

Je bent er nog weel niet maar ...... alvast gefeliciteerd!!   :D

Alles verder goed met je??

Tot gauw.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Hallo allemaal,

Even een vogies update. Zoals al eerder gemeld had ik een erg hittsige man in het gezelschap zitten :-\ Nu heeft hij zijn oog laten vallen op Megara en jawel er werd al snel wat afgewipt tussen die twee. Maar ik dom blondje dacht dat als ik geen blok ophang waaid het wel over nou mooi niet ze ging vrolijk op de grond een nestje bouwen en niemand mog er meer in de buurt van de bodem komen. Dat werkte dus niet er was nog geen ei dus ach weet je wat ik geef ze een stevige kartonne doos en laat ze het maar uitzoeken. Nou die werd gelijk ingewijd door te slopen maar ook door er een ei in te leggen Help wat nu als ze zo doorslopen blijft er weinig doos over ???. caroline gebeld of zij nog een bloedblok vrij had en gelukkig was dat zo en heb ik hem opgehangen ook dze werd gelijk ingenomen door de twee en er ligt nu 1 eitje in (het eerste eitje hebben ze kapot getrapt of zo maar goed ze gaan vrolijk verder. Nu is er nog een kooi probleem dus dat hoop ik ook deze week op te lossen met een kooi van Caroline. Eigenlijk had ik er één willen kopen gister maar kon helaas niet dus het zal zo zijn dat de tortelduifjes blijven waar ze zitten en de andere 4 in de broedkooi gaan waarschijnlijk (die is behoorlijk groot) Maar dat bekijk ik van de week even. als het kan wil ik het koppel in de broekooi zetten dus we wachten het nog even af.
Zoals in de tabel van Caroline te zien is kan er van alles uitkomen alleen i sniet te zien of het poppen of mannen zijn maar goed laten we maar eerst eens kijken of het gaat lukken. Ik zit er over te deneken om evt Chico en PAco ook een nestje te geven en als reserve koppel te werken maar daar moet ik nog even over denken.

tot zover de vogies

Ps met mij gaat het redelijk zeg maar :censuur

ManjaV

Hey Esther,

Leuk weer een update van je te lezen! :D :D Dus Anani en Megara zijn een koppeltje geworden? Wat leuk, ik weet nog dat Anani zijn oog op Chico had laten vallen (Paco moest daar niets van hebben, toch?). Oh, ik ben zo benieuwd wat voor kleintjes je nu zult krijgen en hoeveel, spannend zeg!
En wie weet gaan Chico en Paco ook een ronde doen? Dan wordt het wel druk, maar het is wel erg leuk.
Wat grappig trouwens dat Megara en Anani met een nestje op de grond bezig waren. Ja, als ze het echt willen, laten ze zich door niets tegenhouden he. :D :D :D

Verder alles redelijk, lees ik. Vlot het met de studie?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Het is niet Anani hoor Manja , die zit nog achter Chico aan, maar het is Azizi. Het broertje van Damali ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Oh Azizi.........:D de namen lijken een beetje op elkaar he?
Als Anani nu nog achter Chico aanzit, zal dat wel voor altijd zo blijven. ;D Ik zie dat hier ook, eenmaal een keuze gemaakt, verandert die niet ;)

valkchico

Hallo,

Azizi is koppeltje met Megara en PAco en Chico zijn ook een koppel de andere twee Nuvola zit af en toe kippetjes voor elke man maar Anani wil alleen maar Chico.
Ik ben met Chico bij de dierenarts geweest en die zegt dat ze uit frustratie plukt ik moest speeltjes ophangen????? yeh right maar goed volgende week kijkt er nog een andere arts naar wie weet wat die zegt.
In middels liggen er twee eitjes en wor er nog volop van staart gegaan dus wie weet. nu nog de kooi regelen (sorry maar had het even druk) dat moet ik nog doen voor ze echt gaat zitten broeden , deze week dus.

tot de volgende keer

gr Esther

ManjaV

Hey Esther,

Naar welke DA ben je geweest met Chico?
Ik hoop echt dat ze snel beter wordt. Helpen de speeltjes?
Er liggen dus al twee eitjes, wat leuk! :D :D :D :D

Groetjes,
Manja

carco

Hallo daar ;D

Hoe is het gegaan met de kooi?
Zitten Paco en Chico er nu in?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

hey

De kooi van Carco staat op de comp kast en daar zitten Paco en Chico in is een verademing hoor erg rustig. Ze gaan ook het blok in dus we zullen zien wat er gaat gebeuren 8) de andere zitten nog met z'n viertjes in de grote kooi maar ik ben op zoek naar nog een kooi voor NUvola en Anani ik heb wel een kleine kooi maar vind dat zo krap :-[. In het blok liggen nog twee eitjes dus al met al hebben ze er in totaal twee gesloopt en voor zover ik kan zien is er ééntje bevrucht dus hah ik hoef me geen zorgen te maken over te veel jongen.
Maandag weer even met Chico langs de d.a. niet dat ik er veel hoop op heb maar goed.
Dus met de vogies gaat het goed :)
gr esther

ManjaV

Hoi Esther,

De valkjes gaan bij jou dus allemaal gezelli twee aan twee zitten?
Dat is tijdelijk i.v.m. het broeden zeker?
Mocht je een kooi nodig hebben, dan heb ik er nog wel een. Het is een redelijk grote, Bobby en Georgie zaten er vroeger in (misschien weet je nog welke kooi dat was, een blauwe). Een foto heb ik ook wel ergens denk ik.
Ben benieuwd welke kleintjes je gaat krijgen, spannend! :D

Groetjes,
Manja

valkchico

Hallo even een kort berichtje,

Megara heeft er toch nog een ei bij gelegd dus liggen er drie waarvan twee bevrucht.
Ik zou oorspronkelijk met Chico naar de da gaan vandaag maar wegens omstandigheden kon dat niet. Van de week ga ik nog wel even langs.

gr Esther

Caroline

Weer spannend dus, alweer 2 bevrucht!!  :D

Succes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Ik heb steeds niet zo heel veel tijd om hier te schrijven maar vandaag is het wat rustiger dus komt ie dan.......
Na het tragische overlijden van Charlie hebben we de eitjes van C en H bij Megara en Azizi gelegd dit gaf geen problemen, maar helaas is één van haar eitjes gesneuveld er was een stuk uit op gegeten??????????????
Nu ligt er van Caroline één eitje en van mij nog drie ik heb weinig hoop op dat er iets uitkomt maar ik laat ze gewoon lekker aanrommelen. En als het niets word geeft ik ze mischien later nog een kansje ???  Chico en Paco zitten samen in een oude broedkooi met blok van Caroline en hebben daar nu drie eitjes gelegd ik houd zxe in de smiezen want ik wil er niet meer zoveel als de eerste keer :-X .
Nu heb ik alleen Nuvola en Anani nog rond vliegen maar die wil ik dan ook maar proberen te koppelen en daarvoor ga ik deze week weer een kooi halen bij Caroline (zonder haar kom ik niet ver) en ga daar Nuvola en Anani smane in plaatsen met een blok ze zijn beide oude genoeg en dan zit Anani hopenlijk ook niet meer achter Chico aan en (daardoor ruzie met Paco).
Maar volgens vadertje tijd zou er dit weekend een kleintje moeten liggen bij Megara en Azizi dis wie weet.

gr Esther

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Esther,

Was gezellig je weer eens te zien gisteren! :D

Leuk dat Chico en Paco al vier eitjes hebben, ben benieuwd of ze het daarbij laten. En ik ben helemaal benieuwd naar wat voor valkjes er uit de eitjes kruipen. ;D ;D ;D ;D

Ik hoop dat het je lukt om Anani en Nuvola te koppelen. :D

Groetjes,
Manja