5 augustus 2025, 17:14:12

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo,

Dank jullie wel ergens ben ik natuurlijk heeel blij en vind het waaanzinnig leuk. maar ik ben ook wel vrij nuchter dat het natuurlijk nog fout kan gaan. Chico en Paco zijn natuurlijk onervaren.
Op het moment zitten ze beide op het nest.en hoor ik de kleine nog steeds piepen.
moet zo eerst even ander voer halen weer :-[ Had het eigenlijk al opgemaakt en omdat ik nergens meer op rekende geen nieuwe gehaald.

En zeker Caroline ik heb je nummer vannacht al opgezocht ;D

Iedereen is hier welkom de kleine is alleen niet te zien doordat het masker zo fijn hoog aan de muur hangt :(.

gr Esther

Christine

Gefeleciteerd met je kleine donsje!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Esthet
Kun je niet een laagje houtkrullen in het masker doen.
Dat lijkt me veel aangenamer voor het jonkie,en ook warmer.
Groetjes Riny :D

valkchico

Hallo,

Hoi Riny dat willen ze niet ik heb het het helebroeden door geprobeerd ik heb bedding geprobeerd daarna zaagsel toen beukensnippers en ze gooien het tot op de laatste snipper uit :(.
Ze zitten nu nog steeds samen in het "nest"ik wil het nog een keer proberen als ze gaan eten maar nu gaat het niet.
dus als ze eraf zijn zal ik er weer wat in gooien maar zeker Paco vind het niets :-\

Ik heb wel af en toe gevoeld en het hout is wel lekker warm dus dat scheelt.

gr Esther

Riny

Hoy Esther
Dan moet je het zeker zo laten.
Anders zou je het voeden van het jonkie nog in gevaar brengen.
Hoezo ,eigenwijze valkjes? ;D ;D
Groetjes Riny

valkchico

zaagsel

met beukensnippers

er heeft echt steeds een hele laag in gelegen :-\

ziet er wel zielig uit zo ???

je hebt net tegelijk getypt maar ik vind het ook geen leuk gezicht zo :(

gr Esther

thx :-*

Gerda

Hoi Esther,

Ik kom even op kraamvisite.
Ik dacht dat ik gekke valkjes had, met broeden achterin de tv-kast, maar die van jou slaan alles.

Wanneer je straks wilt zorgen dat ze er niet meer gaan broeden dou je het masker op kunnen vullen. (proppen papier erin of zoiets)

Jammer dat ze de houtkrullen niet willen. Het is zo heerlijk zacht. Probeer het inderdaad nog maar een keertje zou ik zeggen. Ze hebben nu iets anders om hun aandacht op te richten dan wat houtsnippertjes  ;D

Ik blijf het volgen hoor!!

Groetjes, Gerda

Monky

Hi Esther,
Ik zit hier met een glimlach op mijn gezicht.
Een nestje in een masker. Aan de foto's te zien, lijkt het een ideaal natuurlijk nest ;D

Een piepende masker heeft eigenlijk ook wel wat  ;D

Groetjes,
Monky

Oh ja, gefeliciteerd natuurlijk met je donsje. Dat hij/zij groot en sterk mag worden  :)

Lin

Gefeliciteerd met je pluisje! Een wildkleur zo te zien?

en als je nog meer vragen hebt dan stel je ze maar. je dagboek wordt vaak genoeg bezocht.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

Hallo.

haha het masker piept nog steeds ;D.Zo ongeveer vanaf het middag uur komen Chico en Paco even eten en gaan dan weer terug Paco eet van alles wat Trosgierst,eivoer.zaad en peterselie als hij dat aan het pluisje gaat  geven heb ik een beetje hoop ;D.Chico eet alleen trosgierst en de zaadjes/eivoer(gemengd)

Dank jullie voor de aangeboden hulp en als ik het nodig heb dan weet ik jullie te vinden :-*.
Ik ga zo "pap"halen want je weet het maar nooit en een warmtelamp.
Ik heb de verwarming lekker aan staan en omdat ze op grote hoogte verkeren is het daar lekker warm ;).

Is wel een gek gevoel hoor als je thuis komt eerst gaan luisteren en als je dan niets hoort.......... met een diepe zucht bij het gehoor van een piepje ;D.Lijkt wel of ik na de eerste nacht doorslapen van de kinderen de kamer binnen moest 8)

alle adviezen zijn welkom.

Ja Lin als ik het goed heb (volgens de mutatiecalculator/caroline) Is het een wildkleur en als het een pop is chicamon???
eerst maar zien groot te worden ;).En als het er bij 1 blijft dan blijft hij/zij lekker hier ;D.Dan maar 5 valkjes van de zomer :P.

gr Esther

Caroline

Geweldig!!

Hoe  kon je ook twijfelen aan de vruchtbaarheid van de eitjes, ze zijn gelegd in een masker van de vruchtbaarheid of hoe zat het ook al weer??

Ik ben zo blij voor je, vind het zo leuk, super!!!!

Ik ga weer gauw verder met optutten, moet zo weg.  :D

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hoi Esther,

Ik wil je even feliciteren met je mooie pluisje :D
Ik vind het heel erg leuk voor je en ook heel bijzonder in dat masker ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

Hallo,

Ik zie Paco en Chico wel eten maar heb geen idee of de kleine ook wat krijgt de kleine is nog geen moment alleen geweest. Ik heb dus niet kunnen kijken ik heb me voor genomen mijn vingers te kruisen :D.
Ik heb wel pap in huis gehaald 8).
Maar heb een vraag.... Als de ouders zo op de kleine blijven zitten geven ze dan ook eten of heeft dat er eigenlijk niets mee te maken?

Paco zit eigenlijk al vanaf een uur of 4 constant op de kleine en is chico eraf ze eet wel en drinkt goed en gaat af en toe even kijken,ben benieuwd of ze zo de wacht als vanouds gaan wisselen.

Nu was ik vanmiddag in een dieren winkel en daar vertelde ze me dat het niet uit maakt dat de ouders zonnebloempitten eten?????????
Ik geef het toch maar niet maar vind dat wel vreemd hoor.

gr Esther

p.s. op dit moment is de wacht gewisseld en gaat Paco eten
kijken of hij eraf blijft.

Roosje

Je hebt een donsje!!

Oooh ik moet ook wel opletten. Gefeliciteerd!

valkchico

Hallo,

He Roosje je hebt wel wat anders aan je hoofd denk ik zo :-X.
dus geen probleem hoor.

gr Esther