24 juni 2025, 05:28:43

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

hallo,

het eerste eitje (na wat denk werk,is deze vandaag gelegd)

Pim in actie  :-*

ZE aan weer als van ouds in en uit het masker.
Het heeft me wel aan het denken gezet hoor, ergens wil ik geen jongen maar aan de andere kant is de verleiding best lastig.
Wat als het fout gaat, en ergens heb ik ook zoiets van ze moeten toch oefenen en het eerste nest overleefd het meestal niet,De rest van de familie vind dat ik het op z'n beloop moet laten gaan ???heeelllppp

gr esther

Caroline

Hoi Esther,leuke foto's!!

En helpen kan ik je niet, ik ben ook een leek!!  ;)

Maar ik kan je wel heel veel succes wensen.   :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ik zou zeggen, laat het lekker op zijn beloop. Lukt het, dan is het leuk, gaat het mis, dan hebben zij en jij ervan geleerd :) Gefeliciteerd met je eitje :D

Kirsten

Hoi Esther,

Ik kom zomaar je dagboek invallen omdat ik een vraag las,.
Ik ben gelijk wat bladzijdes terug gebladderd en besloten het vanaf het begin een keertje op te pikken,.
Voor nu gefeliciteerd met de A diploma van je zoontje en ik vind het super hoe rustig je het cavia'tje gered heb. Je was waarschijnlijk de held van de dag! :D

Ik zou het eitje denk ik ook gewoon laten liggen,. Maar dat is persoonlijk, als jij je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen.
Verder zou ik wel wat dingetjes noteren , die ik uit voorzorg in huis zou halen tegen de tijd dat ze uit kunnen komen.

Succes en ik kom snel bijlezen hoor,. vond je foto's ook prachtig!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi

Hé een ei!!
Ik zou zeggen laten liggen!
Mijn ervaring is je houdt ze toch niet tegen. Het is zeker niet leuk als het fout gaat, maar je doet er weinig aan , vooral als ze op zulke gekke plaatsen gaan leggen.
Hier deden ze het ook op de grond: en dan? Eieren weghalen? Dan leggen ze wel weer nieuwe. Het masker weghalen? Dan zoeken ze ws. weer een ander plekje.
En wat zoek je dan voor spullen omdat je dat vroeg aan me?
Ik heb wormmiddel van bogena wat je in het water op kan lossen of rechtstreeks geven.En volgens mij kan je dit overal krijgen.
Ik ga eigenlijk best veel zaken af voor het één of ander.
Anders stuur je me maar even een im.
En die cavia!! Hoe krijgt ie het voor elkaar in de printer te komen zeg :o :o
En feliciteer Pim maar met zijn zwemdiploma. Ik mag over een poosje ook weer met Maurice en kijk er al hevig naar uit(maar niet heus, ik vind het een ramp in dat zembad)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

Hallo ,

zal nog even uitleggen hoe de cavia in de printer was gekomen.
Het is dus nog een kleintje ze had hem vast bij de computertafel maar haar zoontje vroeg iets en ze zette (met haar arm voor de rand van de tafel) "snuf"even op de tafel. voor de printer. Zij draait zich om en hop zo de sleuf in waar het papier normaal uitkomt. Ik heb ook al gezegd dat is een goeie voor de caviarace ;D ;D.

Ik heb min of meer besloten om het op z'n beloop te laten gaan. Chico heeft de hele nacht op het ei gezeten en is er nu even af . Dus ik laat het zo bedankt voor de adviezen. en als ik straks in de problemen zit heb ik misschien wel wat hulp dichtbij ;) ;)

gr Esther

Caroline

Je roept maar hoor als je hulp nodig hebt, ik heb er ook geen verstand van.  ;D ;D Grapje, flauw hè??  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo,

haha ik kan wel tegen flauwe grapjes hoor ;D
maar denk dat jij er wel wat meer van weet dan ik :D

ben even wezen uitwaaien/kouwkleunen in de biesbos

zullen wij ook..............

even proberen......

das best lekker :)

Nuvola vind het nog steeds maar niets al dat water ;D.
Alles gaat weer gewoon zijn gangetje hier.

gr Esther

carco

Hoi

Leuke badderfoto's.
Is dat een bovenkant van een aardappelbak of zo??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

Hallo,

nee caroline is een of andere tupperware bak uit grootmoeders tijd (heb er zelfs nog een deksel bij ;))

gr Esther

nog maar een paar daagjes ;)

Caroline

Hoi hoi,

Nou, ... ik heb ook met valkjeseitjes/donsjes 0,0 ervaring hoor.  ::)

Maar heb wel gekweekt met kanaries, maar daar gaat het wel iets makkelijker mee. Alhoewel ik ook wel eens onbevruchte eitjes had of jongen die niet werden gevoerd en stierven want een kanariedonsje van 1 dag is zo klein dat kreeg ik niet met de hand gevoerd.

Maar over valkjes lees ik hier gewoon een paar jaar heel veel bij jullie en als ik dan over een paar jaar een nestje krijg, misschien, dan weet ik hoe het moet.  ;D

Wat een leuke badderfoto's heb je gemaakt, genieten!!!!!  :D

Groetjes en nog maar 5 nachtjes.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hallo,

is ze niet geweldig :-*.

Ik heb heel snel even kunnen zien dat er twee eitjes liggen,maar ze gaat er niet meer vanaf. Heel even een rondje vliegen als Paco het overneemt maar dat is maar twee keer gebeurt. Zodra Paco er vanaf gaat gaat Chico snel terug.

Ik vind het zo kaal in het "nest" Ze hebben echt alles eruit geknikkert. Maar zo blijven de eitjes toch ook niet lekker liggen?
We zien het wel. O ja komen er nog meer eitjes of blijft het bij twee?
Ik zal Zaterdag proberen om te kijken of ze bevrucht zijn.
Daarover heb ik ook nog een vraag. Als je de eitjes vast hebt maakt het toch niet uit dat je ze draait?
(neuroot)

gr Esther

Kirsten

Hoi Esther,

wat ligt er nu in het nest?,. Je zou anders misschien wat hennepvezel aan de zijkant kunnen leggen, Ik merk hier ook dat ze het soms prettiger vinden om op niets te liggen.

Als ik een eitje ga schouwen, dan pak ik hem er voorzichtig uit en soms bekijk ik hem op mijn hand en soms leg ik hem ergens op,. denk aan een stukje keukenrol ofzo. Ik probeer hem zo min mogelijk te draaien, maar als ik ze soms door het hok hoor rollen, is het volgens mij niet zo erg hoor als hij wel een beetje zou draaien,. Ik kik meestal in een hele donkere ruimte,. dan kan je het het beste zien :) Ook schouw ik meestal s´avonds

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valkchico

Hallo

Dank je Kirsten voor de tips. Chico gooit de houtvezels of zaagsel er niet uit dat doet Paco :(.
Ik zal er straks anders weer een klein beetje in leggen als Chico eraf is (voorlopig zit ze er nog steeds op)

IK geloof ook dat het meer mijn gevoel is dat het zo kaal is dan dat zij er last van heeft ;D.

Ik heb begrepen dat je na 3 dagen kan zien of een eitje bevrucht is? dus kijk ik zaterdag want dan zijn ze alle twee ver genoeg toch?
(als het er dan nog twee zijn ;))

gr Esther

Caroline

Jeetje spannend joh!!

Succes!!

Nog 4 nachtjes ..........

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.