22 juni 2025, 00:03:49

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

Hoi,

Net als bij Caroline kamp ik ook met dode donsjes  :-\ De eitjes van S en S had ik bij Palesa en Esposo gelegd ze zijn alle 3 uitgekomen en alle 3 dood gegaan??? grrr De eitjes die ik thuis had gelaten zijn ook uitgekomen maar daar is 1 eitje niet van uitgekomen en het andere donsje doet het goed!( hoewel Summer al 4 eitjes gelegd heeft, even tussendoor)
Ik heb geen idee wat er aan de hand is allemaal.
Bij Anani en Rubio liggen 7 bevruchte eitjes die vanaf deze week kunnen uitkomen ( ze had 8 bevruchte eitjes maar ik heb er 1 met deuk weggegooid)
Verder heb ik alleen Anani met Rubio en Duuk ( omdat hij niet van zijn dochter kan afblijven  >:() met Blek, de laatste nemen geen aanstalte tot een wip  :-[.
De andere zitten allemaal in de voliere omdat ik vond dat Donna en Amo niet lekker in hun vel zaten in de broedkooi. Ik zie wel wat er gaat gebeuren allemaal ik hoop alleen niet dat ze wat onder de leden hebben en daardoor alles dood gaat???
Ik snap ook niet dat Esposo nog steeds niet snapt hoe hij moet mikken? hij zit steevast verkeerd om en dat al voor het tweede jaar.... ???

Ik heb zo zachtjes aan de kweek voor dit jaar op een laag pitje gezet en ga het volgend jaar weer beter doen hoop ik?? hahah
Ondertussen zit ik met een pop te veel en met een beetje pech zal ik straks weer een nieuw koppel moetn vormen van de geelwangen, maar dat weet ik nog niet ligt aan de splits van Duuk maar ja die wipt niet op Blek ( maar wil wel op zijn dochter...) Hij heeft de voorkeur voor bont C witmaskers denk ik. Het is me wel vaker opgevallen dat mannen als ze eenmaal een mutatie hebben uitgezocht toch lastiger te koppelen zijn aan een andere mutatie, maar dat is mijn mening ;D.
Maar goed het gaat allemaal niet volgens plan en ik wacht nu maar even de test van Caroline af en de jongen van A en R of die het overleven.

gr Esther  :D

Caroline

Jeetje balen joh, ik sprak van de week Caroline nog .... jij ook al dode jongen .... hopelijk blijft het hierbij.

Ik duim dat jij en Caroline verder een voorspoediger kweekjaar mogen hebben.

Groetjesssssssssssssssss!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Jeej,
het lijkt wel hetzelfde als bij mij vorig jaar.
Ik heb niet kunnen achterhalen wat er mis ging.
Ik heb nu een extra scherm opgehangen zodat ze meer beschut zitten. De wind staat er hier op  :-\

Ik heb nu wel eitjes die niet zo lekker ontwikkelen maar dat komt denk ik door het slechte broedgedrag vd geelwangen.

Succes! Ik hoop dat je nog een paar leuke nestjes krijgt dit seizoen.

gr Esther

Anke

Hoi,
He bah het zit je niet echt mee :-\
Hopelijk komen er toch nog gezonde donsjes bij jou.
Ik duim voor je!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

valkchico

hoi hoi,

Ik denk zelf dat het weer de grote boosdoener is...
en heb mijn hoop gevestigd op de tweede ronde ( die nu weer sneller is dan gepland) Bij Summer en Salsa liggen helaas drie bevruchte eitjes, nog even geen idee wat ik er mee ga doen aangezien hun jong nog maar twee weken is ::)
In Wierden staan ook wat eitjes op klappen ik ben benieuwd wat er van te recht komt aangezien ik geen 7 jongen in een nest wil. Hoop ik dat ik ze ergens kan over leggen namelijk.
Verder weinig spannends hier o ja Amerillo ( ook wel bekend als Amerello) en Carta hebben ook eitjes alleen verwacht ik daar nog niet veel van is voor beide de eerste keer en ik zie hem maar weinig in het blok en een wip heb ik al helemaal niet gezien.......( maar ja dat heb ik ook niet van s en s gezien)
gr esther

en voor iedereen die gereageerd heeft, ik wens jullie ook veel gezonde pluis toe!

patty_dordtse valkjes

hoi,

dat is al snel dan een 2de ronde bij S&S

hopelijk kan je nog ergens want onder schuiven en ik duim hard voor jullie dat het dit keer goed gaat komen.

bij mij ligt er een ei van lucky en 1 stelletje zijn bezig in het blok mss daar ook binnenkort een eitje  ;D

zal iedergeval duimen
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Anke

Hoi Esther,
Hopelijk gaat de tweede ronde wel goed!!
Hee leuk Amerello eitjes, het kleine meisje is groot geworden ;D ;D
Hopelijk hebben ze stiekum gewipwapt toen jij niet keek ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

smiley

Hallo Esther

Ik ben toch wel benieuwd hoe het nu bij jou is met de eieren en de kleintjes  ???
Ik hoop dan ook dat het stukken beter gaat dan de vorige keer ??
Toen had je ook ontzettend veel tegen slag  :-\ en ging het niet lekker.
Een beetje goed nieuws zouden we wel leuk vinden om te horen

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

patty_dordtse valkjes

jonge valkjes te koop

valkchico

11 mei 2010, 21:50:55 #1599 Last Edit: 14 mei 2010, 01:09:15 by valkchico
Hallo,

Heb niet zo heel veel tijd op het moment ben af aan het werk thuis druk of op en neer aan het rijden naar wierden  ;D Ik doe het zelf en met plezier maar hier kan ik het even wat moeilijk bij houden.

even een update:
In Dordt zit nog 1 wildkleur kereltje bij Summer en Salsa. ( de eitjes die ze gelgd hadden waren welo bevr en heb ik hier in Wioerden bij Palesa en Esposo gelegd. Maar ze zijn helaas niet uit gekomen.

Ik verwacht bij Azizi en Megara wel eitjes te vinden die bevrucht zijn als ik terug kom.

En dan hoop ik ook dat het goed gaat met de 4 eitjes die bij Amerello en Careta liggen, maar daar kijk ik pas vrijdag weer naar.

In Wierden liggen 7 pluisjes bij Anani en rubio, ik heb geprobeerd om een jong bij Esposo te leggen maar daar wilde ze niets van weten.... betekend dat ik straks waarschijnlijk zal moeten gaan pappen omdat ik vanuit Dordt niet kan bij voeren hier.

Dan liggen er eitjes bij Nuvola en Shiny 4 bevruchte eitjes.

Bij Donna en Amo liggen ook eitjes waarvan er zeker 3 bevrucht zijn.
Duuk en Blek doen helemaal niet ja kroelen maar daar houd het dan ook op, ze zitten in een broedkooi omdat Duuk op Anne ( dochter) kroop en ik dat niet wil ze zijn relaxed en geloof niet dat ze er veel moeite mee hebben.
Anne en Knud in de voliere doen ook niet veel Anne bied zich niet aan ook zij kroelen wel maar meer ook niet.

Sinds deze week wonen Lykke en Sjakie ook hier in de voliere en ze doen het leuk niet lastig bij de rest.

dan wat fototjes:

7 pluisjes

nr1

nr2

nr3

nr4

nr4 denkt dat hij al kan vliegen

nr5

nr6

nr7

gr Esther
( en ik zou allemaal wel even persoonlijk wat willen zeggen maar dat red ik nu even niet, volgende week heb ik nachtdienst en zal ik even wat boekjes doorspitten.)

carco

Gaaf wat gaan ze toch hard  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Leuke pluisjes!!!!

Veel plezier met je drukte.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

7 pluisjes  ;D

super leuke foto's

succes met je drukte  ;D
jonge valkjes te koop

valkchico

14 mei 2010, 04:48:47 #1603 Last Edit: 14 mei 2010, 04:57:44 by valkchico

de oudste een bontje.

witmaskertje

wildkleurtje

wildkleurtje

witmaskertje

witmaskertje

en een bontje

verder heb ik nog niet in de blokken in Dordt gespiekt want was wat later thuis dan gepland.
Dan kwam ik in Wierden een super verrassing tegen in het blok van Esposo en Palesa.....daar lagen twee donsjes en een piepei  :o ( dit zijn eitjes van Summer en Salsa maar ik had eigenlijk vorrige week verwacht dat ze zouden uitkomen).
Ik wilde voor vertrek de eitjes weg halen omdat het allang gebeurd had moeten zijn en toen toch....geen idee hoe dat kan. Het waren een wildkleur en een lutino, pa en ma zaten er netjes op en ik hou het invlieggat voorlopig dicht tot het buietn boven de 15 graden is. Dan kan ik als het weer fout gaat de tempratuur uitsluiten als oorzaak.

En zijn er 4 eitjes bevrucht van Donna en Amo  :D

ik stond gepakt en gezakt in de gang afscheid te nemen van mijn vriendje  :-* toen ik wip geluiden uit garage hoorde, toch even kijken ( Anne maakt ook van die geluidjes  :-\)
zit Duuk op Blek  :o geweldig dus daar ga ik nu voor duimen.

Mijn vriendje krijgt het wel druk met al de nog uit te komen jongen hahhahah.

gr Esther

http://www.youtube.com/watch?v=y3qnAT35omw
Dit is een klein stukje van Anne die fluit met vleugels wijd gaat zitten en toch echt een pop is.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!