13 augustus 2025, 17:09:33

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

Caroline

Gefeliciteerd!!!!

Gelukkig wordt er nu gevoerd.  :D

FIjn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

smiley

Hallo Esther

Geweldig jij ook al weer donsjes in huis ,gelukkig gaat het beter met voeren.
Op naar de volgende kleintjes  ;D ;D

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

valkchico

19 februari 2010, 23:15:37 #1547 Last Edit: 19 februari 2010, 23:40:53 by valkchico
hoi die hoi,

Vandaag weer een pluis ( wildkleur/bleekmaskertje) geboren en ik denk dat er nog 1 eitje met potentie is om uit te komen, dan vind ik dat ze het mooi hebben gedaan. Het voeren gaat beetje met beetje beter ik heb wel het idee dat het wat grof is maar de kleintjes doen het gewoon goed.

Ik heb wel brood staan maar ze eten het niet heeft iemand een suggestie wat ik nog meer kan toevoegen aan de maaltijd zoor ma en pa?

Met Carco al stiekum zitten lachen dat we straks weer kleurtjes moeten gaan kijken hahha wel bleekmaskertje of niet ;D.
Dat word weer gezellig en leverd ook de nodige lol op, ik ben daar een kluns in namelijk.

Verder alles zijn gangetje iedereen lekker gevlogen vandaag Madelief was in gekke bui en daarna wilde ze gekroeld worden  :). Dana heeft weer een ei bij zich zal er morgen wel liggen Met Karin overlegd en laat ze liggen en hopen dat het stopt.

Verder had ik nog niet verteld dat ik van de week eindelijk de gang naar de dierenarts had gezet om Chico te laten inslapen, dus al snotterend in de auto en aan de bali gestaan. waar Bastiaanse haar toch nog wilde zien. Chico gelijk kroelen met hem ( ze is zo lief en een allermans vriendinnetje)
Hij wilde nog wat anders proberen dus daar zijn we nu mee begonnen en Chico zit dus weer thuis in haar kooitje  ;D. Was een heel apparte ervaring moet ik zeggen heb er maanden naar toe geleefd en tegnop gezien en dan gebeurd het niet heel mooi maar ook heel raar......

pap en mam in blok

de twee oudste

ook hier oudste

Lykke met rode snavel van de pepers ;D

Iedereen fijn weekend
gr Esther

carco

macaroni, rijst, tarly, beschuit en noem maar op :D
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Supernieuws over Chico, ik duim dat het aanslaat.  :D

En voeren wat Caroline schrijft .... mijn jongen worden groot van pasta en rijst. Er staat hier altijd een bak gekookte rijst in de koelkast, meergranen gemengd met notenrijst. En ik kook speciaal voor de valkjes div. soorten macaroni en div. soorten spaghetti in één pan, gewoon door elkaar heen. Geen gewone maar tricolore, meergranen en eier. Beiden bakken blijven meerdere dagen goed in de koelkast. Daarnaast krijgen ze donkerbrood, eiervoer, gekiemd kiemzaad (staat ook altijd een bak in de koelkast, blijft dan dagen goed) en andijvie. Van dit alles krijgen ze elke dag 2 x een bak. 's morgens 1 en rond 18 uur 1.  ;)

Uiteraard staat er altijd Teurlings, onkruidzaad en B14 pellets voor grasjes in de kooi wat ook 2 x wordt aangevuld op een dag. Als de jongen een week of 4 zijn merk ik dat ze anders gaan voeren, dan willen ze meer zaad en blijft de pasta liggen. Dan ga ik minderen om het te geven.

Om ze dit alles te leren eten krijgen ze het sowieso het hele jaar door 2-3 x per week.  ;)

Geen eentje uitgezonderd, ze zijn er stapel op.

Succes!!!! 

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

hoi caroline 2x  ;D,

Ik heb van alles gekookt vandaag en de rijst macaroni en brood had ik al geprobeerd, maar ze eten het gewoon niet? dus nu staan er geloof ik uhhh 7 bakken met voer maar eten ho maa,r ze eten enkel trosgierst en gewoon teurlings.
Maar ik blijf het proberen af en toe wil Summer zich ineens storten op de pellets daar ben ik ook tevrede mee....

Verder gaat het geweldig goed, was haast vergeten hoe snel alles groeit, Ik verwacht nog steeds wat uit het piepei..als ik morgenochtend thuis kom hoop ik dat het er is anders ben ik bang dat ik toch maar een handje ga helpen is dan al ruim 48 uur aan het tikken en piepen.

Dames bedankt voor de adviezen...
gr Esther

valkchico

Hoi,

Vandaag toch maar het laatste ei geholpen wat al geruime tijd tikte en piepte....nou dat was geen moment te vroeg geen drupje bloed en had al gepoept in ei.
En ....ze is een albinotje.

Leuk hoor ik ben gek op gemengde nestjes en dat is het zeker weer.
Het voeren gaat goed aangezien ze groeien als kool. de kleine meid doet ook goed mee, is wel een kleintje hoor naast de oudste hahaha.

vanaf morgen ben ik even wat minder online hahha alweer ja alweer. Ik ga een aantal valkjes alvast naar hun nieuwe onderkomen brengen en ik blijf er gezellig een weekje bij  ;D

gr Esther

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

smiley

Hallo Esther

Gefeliciteerd met je verjaardag ,knuffel van mij  :-* :-*
maak er een leuke dag van  ;D ;D

Je donsjes zijn enorm lief en super dat er 4 van de 5 eieren zijn uitgekomen ;) ;D

Groetjes Conny

HAPPY BIRTHDAY

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Omdat ik de boel bij Esther van de week een beetje run, zet ik hier ook maar wat foto's neer.
De albino is erg klein vergeleken met de andere, maar komt goed aan en is een heel levendig ding.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Lieffff!!!!!!  :-* :-* :-* :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.