29 maart 2024, 00:50:54

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

hoi,

vandaag de nieuwe kooi vast ingericht (stond maar te roepen in de schuur) :P. Hele appelboom verzaagd voor de stokken vinden ze vast geweldig. Paco en chico dan ook maar van dichtbij kennis laten maken. Ging goed geen geknok ppff gelukkig. En mijn lieftallige zoon had paco op zijn hand in de kooi en dacht goh haal hem er even uit. Ja dus paco los in de kamer erg angstig was hij niet zat op de grond eb je kon er gewoon langs lopen. Maar hij moest wel ff opstappen om weer in de kooi te komen. Na wat kruipwerk half liggend besloot ie toch maar op te stappen toen ie door had dat ie echt niet kon vliegen ;D. Hij wandelde direct richting schouder en ben rustig naar de kooi gelopen waar hij netjes inging. 8).
Dus hebben we besloten de kooi open te laten maar hioj komt er zelf niet uit dus als ie wil mag hij eruit. :o. Chico heeft een nieuw kroelplekje waar ze helemaal gaat zitten piepen als zo'n piepknijpbeestje. Geen gehoor ze wil op haar vleugels gekriebeld worden gekke vogel. ;)
tot later esther

valkchico

hallo,

omdat de kooi openstaat en chico in en uit gaat. heeft paco besloten het ook te gaan doen dus samen scharrelend over de vloer.

Maar daarna zal hij toch moeten opstappen dus.............



ben een stukje door de kamer gewandeld,hij wandelde richting schouder maar koos toch om op mijn bovenarm te blijven zitten. Ondertusse zat chico op mijn schouder aan mijn oorbellen te trekken ;D
hij heeft denk wel bijna een half uurtje bij me gezeten .daarna heb ik hem weer in zijn open kooi gezet. Dus ben benieuwd wanneer hij er weer uitkomt. Aangezien hij rustig opstapte ben ik heel tevreden 8)

gr Esther

valkchico

hoi,

heb de nieuwe kooi toch maar binnen gezet,en (ja had nog even moeten wachten) paco en chico samen in de kooi gezet. Ze zoeken elkaar niet op ze blijven eigenlijk een beetje uitelkaars buurt als ze elkaar te dichtbij vinden komen.pikt de ander hem/haar weer weg. Zal wel bij trekken hopen we dan maar. Ze maken niet echt ruzie en ze hebben genoeg ruimte om appart te blijven zitten.Ik heb wel de bovenste stokken uit de kooi gehaald omdat ik anders niet bij paco in de buurt kan komen. op deze manier gaat het goed hij stapt af en toe op en af. als ie opstapt dan haal ik hem heel even uit de kooi en dan weer rustig terug. Vanmorgen aan de ontbijdtafel zat paco heerlijk te fluiten terwijl chico haar cornflakejes op zat te eten.
ga zo de vissen verschonen moeten ze even in de kooi blijven.
ben bang dat ze anders in de bak vallen.

gr esther

Lin

Hey,

Leuk koppeltje zo! Maar wist je nou wat over de ouders? Het opstappen gaat super bij jou. Leuk om te lezen hoe tam ze zijn. De fotos zijn leuk alleen een beetje donker. ik ga trouwens ook zo de vissen verschonen!  ;D

Groeten, lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Ha Esther,

Fijn dat het opstappen al zo goed gaat nu! Met een beetje goede wil en een hoop geduld, krijg je veel voor elkaar hoor!  ;D

Leuk dat Paco Chico zo volgt met het uit de kooi gaan. Enne... zolang ze elkaar niet verwonden als ze bij elkaar zitten, is het vaak gewoon een kwestie van wennen aan elkaar. Af en toe naar elkaar pikken, hoort erbij! Als ze elkaar maar niet continu opjagen.

Succes verder!
Groetjes,
Petra

valkchico

hoi,

ik weet niet veel over de ouders van paco dus helemaal niets. Ik heb hem bij een best vreemde man vandaan waar paco in een kooitje zat te wachten om verkocht te worden.Buiten onder een afdakje. Weet niet meer dan wat de beste man mij heeft verteld en dat is dat hij paco bij zijn zwager vandaan heeft gehaald. Meer kwam er niet uit. Het zal waarschijnlijk voor belang zijn als paco jongen krijgt. Maar dat zal dan een verassing worden.
En van chico weet ik dat ze uit een eitje is gekomen van een vriend vandegen die mij chico heeft verkocht. Die jongen wilde geen lutino dus had hij van zijn vriend een ei gekregen om bij hem in het nest te leggen waar dus een lutino uit is gekomen. Ze heeft een behoorlijk kale plak onder haar kuif.

De foto's heb ik genomen met een heel klein pokke cameratje omdat ik mijn goeie toestel maar nog niet terug heb >:(

gr esther

Ozzie

Hoi Esther,

de foto's zijn inderdaad wat donker, maar nog duidelijk genoeg om die kleine schatten te zien.

Ben blij voor je dat het allemaal een beetje goed gaat, ze zien er heel snoepig uit en zullen het vast goed kunnen vinden straks met z'n 2-en!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Ozzie

En trouwens ontzettend lief van dat kroelplekje, ik zou dat geluidje wel eens willen horen! Zal er wel heel schattig uitzien en horen!

Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

hallo,
Chico en paco worden steeds drukker in de kooi, ze klimmen van boven naar beneden . We moeten alleen nog wat verzinnen dat ze op eigenhoutje op de kooi kunnen komen. Heb hier en daar afgekeken en zal het deze week gaan maken. Nu is het nog zo dat ze er uitspringen :D en dan worden ze vanzelf opgepakt of ze lopen naar iemand toe.
Alleen heeft paco een beetje zijn kont tegen de krib gegooid want begint ineens wat meer te bijten dan hij al deed. Ben dus redelijk op mijn hoede als hij zich toch een weg heeft gebaand naar mijn hoofd/schouder. Ik kan hem dan niet meer zien (zodra je je gezicht richting hem draait pikt ie in je gezicht) En op de tast is ook redelijk pijnlijk ;D. Maar we gaan door met oefenen.Want opzich gaaft hij een heel rustige indruk als op mijn hand zit gaat poetsen of/en fluiten. Maar ook stiekem pikken. Klein ettertje dus :o maar wel leuk ettertje ;). Ze doen nog steeds niet echt wat samen maar ze vallen elkaar ook niet aan. Ze zijn nog geen vriendjes. Toch maar liedje opzetten van ...wij zijn vriendje jij en ik........... miscchien snappen ze het dan wel??

gr esther

Petra en Cheeky

Ik zou het 's proberen Esther... wie weet heeft met marsipulami-liedje invloed (wij zijn twee vriendjes, jij en ik!).  ;D

Cheeky van ons kan ook zo'n ettertje zijn hoor! Heel lief, maar af en toe (als meneer zijn zinnetje niet direct krijg) ook een driftkop! Hoort er volgens mij een beetje bij! Zolang hij maar weet dat hij zijn zin niet krijgt als hij zich zo gedraagt, is het goed.

Groetjes,
Petra

valkchico

hallo,

het is hier erg druk aan het front .dus even wat minder tijd om te schrijven.helaas. heb wel liedje van marsipulani geprobeert maar aangezien ik daar zelf beetje gek van werd hopen we maar dat ze zo vriendjes worden ;D. Paco heeft gister toch uurtje op mijn arm/pols gezeten maar dan ineens hop richting hoofd en ik was weer niet snel genoeg en dan gaat in mijn haar zitten bijten de engert. Dan is het wel ff puzzelen om hem weer op mijn arm te krijgen maar dan gaat ie zich ook rustig zitten wassen de mafketel. En chico zit het vanaf de andere arm gade te slaan. samen op een arm gaat niet goed lijken het net pitbullvogels. :-\
Probeer wel om paco s'morgens uit de kooi te halen en er op te zetten dan kan ik hem makkelijker benaderen.
gr en tot later esther

Ozzie

Zo Esther,

dat begint goed te gaan. Ik blijf je dagboekje trouw volgen hoor!  ;D

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Rianne

Ik moet er niet aan denken dat mijn valkjes de hele dag 'hoebahoebahophop' zingen... ;D

valkchico

hoi,

paco heeft wat met het deuntje    ...alles is voor bassie....
Is op zich mee te leven ,\. Paco maakt ineens erg veel vorderingen hij heeft zowaar mee gegeten aan tafel.En daarna redelijk lang bij klaas op zijn arm gezeten en zachtjes aan zijn oor geknabbelt. Hij begint zelf aanstalte te maken om eruit te komen uit de kooi dan. Gaat super gewoon.
Ze zijn wel heel erg stil vind ik op het moment.

let niet op de zooi op tafel
ze eten honing rings vinden ze geweldig lekker.

tot later esther

valkchico

hoi,
heb een poging gedaan om een foto te maken van onze kooi. Is niet helemaal duidelijk en ook weer donker maar geeft wel een idee waar paco en chico in en op wonen.

DE kooi staat altijd open als er iemand thuis is en dat is redelijk vaak.
Paco had vandaag toch weer een wat mindere dag maar heb nu uit de kooi gewurmt en zit nu achter me op de stoel.samen met chico . Er blijft wel ongeveer 20 cm tussen  ::).
gr esther