21 augustus 2025, 20:19:16

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo,

Is weer evn geleden maar ja wat wil je vakantie met v knullen is redelijk aanpoten ;D.
De auto is stuk geweest en meer van dat raars maar alles begint alweer redelijk op zijn pootjes terecht te komen. Hoewel?
Gister Bas (de oudste) zijn portomonee gestolen in het zwembad met zwemabbonoment en i-d kaart en tennispas erin. Ik had nog een klein beetje hoop dat iemand hem gevonden zou hebben (en dan zinder geld inleveren) maar helaas dus de gehele ochtend fijn opstap geweest van gemeentehuis naar politie en weer naar gemeentehuis om een nieuwe te regelen dat was even een rib uit mijn lijf want de extra leges ivm vermissing zijn niet misselijk of ik ff 56 euro af wilde rekeken  >:(. tuurlijk we doen alles voor het schatje. Ik nog vragen op het politiebureau wat een boete kost voor het niet bij je hebben van een i-d. Dat kost dan 50 euro!! ik ver.... dat is wel ff goedkoper zeg ;) dus volgende keer zonder i-d zwemmen o nee hij heeft geen abbonoment meer :P.

Maar goed met de valkjes gaat het best aardig Anai zit af en toe de longen uit zijn lijf te fluiten richting  de kooi van Chico en Paco. Ik heb wel het idee dat Chico langzaam weer wat beter in de veren komt te zitten. Vanaf morgen gaan ze weer terug in de grote voliere want dan komt mijn laatste scheetje  ;D En aangezien ik momenteel maar 1 reserve kooi heb gaat Azizi even alleen in die kooi.
Megara is een rare muts ze vind handen af en toe maar raar en als je haat beet hebt vind ze het wel weer lekker Ze heeft pech dat ik lekker veel thuis ben (niet genoeg naar mijn zins :-\) en pak haar dan regelmatig even bij me zodat ze wel blijft wennen. En ik ben niet zo dat elk valkje even tam of hetzelfde gekroeld hoeft te worden maar ze is nog niet zo lang bij ons dus kan ik haar nog lekker kneden met Azizi samen straks.

Nuvola is ook zo'n rare die kan je enkel kroelen als ze ergens zit maar niet als ze op je schouder of hand zit dan vliegt ze weg dus we hebben hier van alles zitten en dat kan ook niet anders als ik zo kijk naar de overrige bewoners hier (die op twee benen lopen) komt het aardig overheen een rajtetoe
aan karakters.

nu even voer maken voor de tweebenige en dan heb ik het wel weer gezien voor vandaag ;D.

iedereen wel genieten he van het mooie weer en de lange dagen!!!!!!

gr Esther

*Yvon

Pffffff wat een gedoe is dat allemaal als er iets van je gejat wordt?
En het ergste is dat je nog gestraft wordt ook.
De i.d. is dan nog duurder,aso  >:(
Ik ben zelf ook een keer slachtoffer geweest van tasjesroof.Heb heel wat af kenne lopen en bellen.
Wat valken betreft: ze hebben dan ook echt allemaal een eigen karaktertrekje,dat heb ik ook al gemerkt,maar wel heel leuk allemaal en het lijkt wel of het steeds leuker wordt.
En heel veel plezier met het halen van je aankomende schatje. :)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hoi

Ben je niets vergeten te vertellen ???
Iets heel belangrijks ??? :P
Bijvoorbeeld dat je je geslaagd bent voor je toets ;D ;D
Gefeliciteerd nogmaals!!!
En tot morgen!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hé wat gaaf!!!!!!

Gefeliciteerd joh, heel erg knap hoor, daar mag je trots op zijn.  :D

Veel plezier morgen.!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi,
Gefeliciteerd! Hartstikke goed!  ;)

groetjes,
IRene

valkchico

Hallo,

Dank jullie wel :-[.

Vandaag weer naar Alblasserdam afgereisd om Azizi te halen en de aanwinst van Caroline,Damali.

Het was erg gezellig en ik heb weer kunnen genieten van de valkjes bij Kirsten wat een schatjes heeft ze toch! We hebben ook weer een kleintje vast gehad dat is toch wel weer speciaal hoor zo lief :-*.
Ik ga nu even boodschappen doen maar zal eerst even de foto's plaatsten die ik bij kIrsten heb gemaakt van Azizi ;D.

Is het geen beauty? ik kan er niet over uit dat ik zo'n mooi valkje heb mogen aanschaffen.

voor het laatst samen met zus Damali wat een plaatje is dat ook he en de tekening bijna een kopie van elkaar!

Eenmaal thuis heb ik Azizi gelijk in de kooi gezet terwijl de rest rondvliegt. Ze zijn allemaal even komen kijken en weer verder gevlogen Azizi vond het ook wel best zo en slaat alles gade op afstand met een heerlijk kirrend achtergrond geluidje!!

Azizi heeft de voerbak ook al gevonden en heeft ook wat zitten eten op het moment zit Azizi zich heerlijk te poetsen.
We weten nog niet of Azizi een man of pop is dat zal de tijd uitwijzen in mijn geval maakt me dat niets uit dus af en toe zal ik hoogstwaarschijnlijk "ze" schrijven en de andere keer weer "hij".

tot zover jullie op de hoogte gebracht nu even de huishoudelijke plichten vervullen :(

gr Esther

ManjaV

Hoi Esther,

Wat goed om te lezen dat je geslaagd bent! Van harte gefeliciteerd!!!!! Je hebt het verdiend na al die weken van hard studeren. Nu is het op naar september he, dan ga je toch met de Pabo beginnen?

Leuk dat je nieuwe valkje al bij jou thuis is. Zo te zien is het werkelijk een schatje! Ben benieuwd of het een man of pop is, lijkt me wel een leuke verrassing wanneer je het eindelijk kan zien.
Heb je mijn valkje trouwens ook gezien bij Kirsten?

Hey het lijkt me erg leuk om weer eens wat af te spreken, misschien vind je het leuk als ik binnenkort even je nieuwe valkje kom bewonderen. Volgende week zou ik eventueel kunnen op dinsdag of vrijdag.

Met Dreamy gaat alles goed hoor, ze vindt het heerlijk om gekroeld te worden. Sunny doet wel eens wat toenaderingspogingen maar dat vindt ze tot nu toe niks ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hmmmm,wat zijn Azizi en Damali toch lekkere dingen om te zien.Gaat Azizi  ook ooit eens jongen krijgen?
Zoja,dan wil ik alvast op de lijst staan voor een jonkie die erg op hem/haar gaat lijken.  ;D ;)
Dan hebben we 2 voordelen als het zover zou komen :
de reistijd = +/_ 10.min
en tuurlijk een mooi valkie erbij   ;D

groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

valkchico

Hallo,

hahaha ik ben geen kweker hoor en heb ook niet de intensie. Ik wil in de toekomst (volgend najaar) een nestje maar van wie dat weet ik nog niet want ik wil geen twee nestjes dus dat word nog puzzelen maar Caroline heeft nu wel een heel mooi koppeltje zo samen.En het zit wel in de familie want Damali en Azizi lijken ook niet een beetje op hun pa dus wie weet ;D.
Dus de tijd zal het leren want nu weet ook niet wie of wat met elkaar zou kunnen ivm het niet weten wat Azizi is. Als Azizi een pop is dan zou ze het maatje van Anani kunnen worden (is split bont) en als het een man is dan kan hij maatjes met of Nuvola (albino) of Megara (ook split bont)
dus ze zoeken het maar lekker uit :P.

gr Esther

Caroline

Hoi hoi,

wat een beauty ook bij jou, gaaf hoor. Ze lijken allebei een beetje op mijn twee laatste aanwinsten. Azizi lijkt op Unique en Damali lijkt op Diégah alleen dan zonder pareltjes en paar grammetjes lichter.  ;) :P

Heel veel plezier ervan.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi hoi,

Wat zijn ze inderdaad prachtig,. jullie hebben smaak hoor meiden :D
Vond het weer erg gezellig vanmorgen!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Yvon

Om ze jongen te laten krijgen hoef je geen kweker te zijn hoor. ;) Ze doen het allemaal zelf  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

valkchico

Hallo,

Zo ik heb me even aan de tsoel voor de pc geplakt (van het zweet dan wel) om even wat te "pennen"
Met Azizi gaat het erg goed de aansluiting met de anedre gaat erg goed er word niet fanatiek geblazen dus dat ziet er allemaal goed uit. Met de verzengende hitte op het moment krijgen ze twee keer per dag een douche dat kunnen ze erg waarderen. ook vliegen ze iets minder omdat ik het toch wel erg lekker vind als de deur open kan. Dus dus nu gaan ze er elke dag twee uurtjes uit niet veel maar op zich kan dat geen kwaad. Azizi en Megara vis ik dan uit de kooi en ga met hun om en om even zitten of lopen. Azizi wordt al wel wat rustiger zowaar blijft ze/hij af en toe al gewoon op mijn hand zitten als ik ga lopen. Dat komt helemaal goed daar heb ik alle geloof in.

Nu wat anders ik kan nu echt zeggen dat ik een student ben hahahha eindelijk alles afgerond en ben aangenomen op de opleiding (pabo)
Nu dus boeken jacht en ander schoolspul aanschaffen.
Morgen zal ik weer eens wat foto's maken heb wel foto's maar niet van de valkjes. ach wat ik zal ze maar plaatsen is wel off topic.
Hahah staat Hans (van Carco) ook op knap he en ik heb ze niet eens gezien :o. We zijn echt vlakbij elkaar geweest zo zelfs dat Hans en hun auto op mijn foto's staat maar ik heb ze niet gezien (andersom gelukkig ook niet :P)

heb toch ook nog wat valkjes gevonden :)

maakt niet uit hoe als je maar kroelt.

oke nu waterballet

Pim in de tuin (de rest gaat naar het zwembad)

ook in de tuin

dan gaan we crossen en als je even niet crosst kan je..

slootje springen (hoewel die al aardig in gedroogd zijn)

Pim

Joost (voor) en Bas

op deze foto staat Carco met fam op de achtergrond 8)

Pim leert rijden op de motor met versnellingen op zijn eigen motortje zitten geen versnellingen.

zo weer even wat geupdate hier nu kan ik rustig van de stoel glijden.

Gr Esther

imv

Haha! Da's lachen zeg, was dat aan de Maasvlakte?
Gelukkig ben ik niet de enige die straal langs bekenden loopt.. jij bent nog erger.. jij zet ze zelfs op de foto hahaha  ;D ;D

Gefeliciteerd met je studenten-status!

groetjes,
Irene