28 maart 2024, 20:37:26

valkengespuis

Gestart door valkchico, 8 september 2005, 17:18:42

« vorige - volgende »

valkchico

8 september 2005, 17:18:42 Last Edit: 13 september 2010, 10:46:42 by valkchico
beetje laat om een dagboek te beginnen maar kon de verleiding toch niet weerstaan.Zie een hoop leuke dagboeken om me heen. Wij zijn sinds 2 aug in het bezit van een lutinotje chico volgens de jongen die hem wegdeed was het een man.Toen was chico 55 dagen jong nu is chico dus 3,5 mnd.De eerste ander halve week heeft chico nog 1 maal daags pap gehad. Eigenlijk wilde chico daar niet mee stoppen.Chico vertikte het om zaad of pellets uit het bakje te eten :( na verschillende pogingen zoals nat maken ,door de pap enz kwam iemand met het idee om zaad op de grond te gooien en zowaar chico ging het direct opeten.Daarna op een plankje waar hij graag zat toen in het bakje op het plankje en uiteindelijk eet Chico nu gewoon in de kooi uit het bakje ;D
Het is werkelijk een scheetje alleen heb ik toch sterk het vermoeden dat hij een zij is. Chico is heel rustig maakt eigenlijk geen geluid en al helemaal geen fluiten. Het maakt ons niet zoveel uit hoor chico is een kroelkont. Vorrige week hebben we chico laten kortwieken om chico iets aanhankelijker te maken.Maar we hebben gelijk besloten dat we dat niet meer doen we missen het dat ze lekker nieuwschierig overal kan gaan kijken waar ze wil.
Over niet te lange tijd willen we een maatje voor chico erbij zoeken aangezien ik in de nabije toekomst ga werken. is wel zo leuk voor chico.Vandaag heeft ze nog even lekker in de boom gezeten en geprobeerd de chips uit mijn hand te pikken. Dus heb ik eenpeer neergezet ,maar de chips was veel intressanter.We zijn erg benieuwd wat hij/zij gaat worden. ;D :P ;D

Lin

Hey,

Leuk weer iemand met een dagboek! Ik blijf je volgen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ozzie

Hallo Chico,

wat leuk een lutinootje! De mijne is twee weken, en dus nog niet bij mij, thuis, maar de voorpret is minstens even zo leuk!

Veel plezier (met) Chico!!


groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Rianne

Je kunt het aan het gedrag wel merken of het een hij of zij is. Probeer Chico evengoed een eenvoudig deuntje te leren want stel dat je het mis hebt! :)

valkchico

hallo
Er is een hoop gebeurt deze week. Met chico gaat het geweldig ze is echt een poepie. Je kan echt alles met haar doen heb ik het idee. Ze word wel steeds brutaler hahah maar dat siert haar wel. ze heeft erg veel intresse in mijn agenda ze vind het wel lekker scheuren geloof ik. we fluiten elke dag hetzelfde deuntje maar ze geeft er geen kik om. Wanneer je thuis komt en haar kooi openzet dan gaat ze eerst op de kooi zitten met een gebukt koppie om ff te kroelen. Vind ze zo lekker.s'Morgens zit ze bij de jongens aan de ontbiojd tefel mee te eten van de cornflakes (ze mag er dan ook 1 ) En als die op is gaat ze alle bakjes langs om te bedelen  ;)maar die zijn dan al leeg :-*. En ik kon de verleiding niet weerstaan om bij iemand te gaan kijken naar een valkje. Stom natuurlijk want ik had kunnen weten dat ik er dan een mee neem. Dus nu hebben we er een bij paco is waarschijnlijk een hij en maakt wel meer geluid dan chico. Maar is nog niet lekker op gang heeft eetproblemen. En rare groene ontlasting. OP zich is hij nog wel levendig dus we blijven hem eten aanbieden Hebben zelfs chico het voor laten doen en dat heeft gewerkt. maar goed eet ie nog niet. Paco is waarschijnlijk een witmasker bont of zo?? Hij is nog niet handtam maar daar word aan gewerkt ik heb goeie hoop. Hij is heel rustig niet schrikachtig je kan met je hand in de kooi komen en redelijk dichtbij . Bijten doet ie niet echt slaat een beetje met zijn snavel. Ze staan in dezelfde kamer en reageren wel wat op elkaar maar niet overdreven. behalve als ik choco mee naar buiten neem  dan gaat paco schreeuwen dus hangen we hem maar in de boom en is het over..Zal wel niet veel maar gebeuren nu het weer over is.
NU nog maar hopen dat paco het eten beter gaat snappen :-\
tot later

Rianne

Hoi,

als je denkt dat je valkje ziek is kun je ze maar beter niet in 1 kooi zetten.
Heb je een foto van je valkjes? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe ze eruit zien! :)

valkchico

hoi rianne
nee ze zitten niet samen in een kooi hoor
ik heb een grote kooi in de schuur klaar staan voor als paco handtam is eerder gaan ze niet samen en dat paco niet ziek is. Ik blijf hopen dat het gewoon opstart problemen zijn :-\
De kooi waar ze straks samen in gaan is 60 bij 60 en 1.60 hoog . Ik hoop volgende week wat foto's te maken heb cam uitgeleend.
We proberen paco zoveel mogenlijk af te laten kijken van chico zonder dat ze contact kunnen maken. Lukt redelijk paco zit vol intresse te kijken zodra chico heerlijk gaat zitten kroelen met mij of 1 van de kids. ;D. Chico is erg in de rui ik ben benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien en hopenlijk eindelijk weer kan vliegen??
gr Esther

Lin

Hey,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik ben wel benieuwd naar je valkjes.. Kan je weer je dagboek naam aanpassen. Wat voor kleur is de ontlasting nu veel wit, donkergroen enz...?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

hallo,
sinds gistermiddag eet paco de hele dag al trosgiest is in elk geval iets nu zal de rest hoop ik ook snel komen. Hij zit in elk geval te azen om uit de kooi te mogen 8). Zijn ontlasting is nog niet oke maar er komt wel wat wit in nu. IK geloof dat dat de bedoeling is.Af en toe zit ie enorm te bibberen, hij word steeds levendiger. Dus komt alles goed chico en paco moeten verplincht elke dag even naar een fluitconcert luisteren (van lin) dus nu afwachten of er een talent in mijn kamer staat. Het heeft wel invloed op mijn kids gaan ook lopen fluiten (word er af en toe gek van). :o Haha je zal zien heb ik straks twee dames in huis het maakt mij op zich niet zoveel uit hoor.
ze zijn dan wel beide binnen gekomen doordat ik dacht dat het mannen waren, de tijd zal het leren.(ben ik niet meer de enige vrouw in huis) ;D

Ozzie

Hoi Esther,

wanneer krijgen we foto's te zien? Ben wel erg nieuwsgierig, want we hebben allebei een Lutino en de mijne heb je al gezien  ;D :P

Ben benieuwd!

groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico



nu hoop ik dat het is gelukt zo ja dan zijn dit mijn plaatjes. Ik hoop binnenkort mooiere foto's te gaan maken.
Inmiddels is paco al druk bezig met oefenen op het fluiten ziet er dan toch naar uit dat paco een man gaat blijven. Chico geeft er nog steeds niets om ze maakt heel af en toe wat geluid maar vooral niet te veel ;). Paco heeft gister bijna een half uurtje op mijn hand gezeten om van de trosgierst te eten. Hij had het wel door af en toe "beet"" hij naar mijn hand maar bleef er wel op zitten. Als hij zo door gaat dan kan hij over niet al te lange tijd uit de kooi. Hoop dus dat het zo doorgaat. 8).
tot later

valkchico

hoi :)
Pff vandaag gaat het niet zo lekker met paco hij wil niet dat iemand maar in zijn buurt komt :'(. Met andere woorden denk dat we weet terug bij af zijn hoop dat hij gewoon een slechte dag heeft. en dat het morgen weer wat makkelijker gaat. Nu is het best eng om met je hand in de buurt te komen. Want hij probeert echt te bijten nu dat deed hij eerst niet ???. Wel gaat paco aardig fluiten er lijkt al wat ritme in te komen ;D.Ik ga het vanavond nog een keer proberen laat me niet zomaar wegjagen :D.Het is wel de bedoeling dat hij redelijk tam is eer dat hij in de grote kooi mag. Anders komt ie nooit meer bij me :-\.
tot later


Ozzie

Hoi Esther,

ik denk dat het allemaal wel goed komt met Paco, geduld is het wachtwoord denk ik. Je zal het zien: met een weekje of twee gaat het beter.

Heel veel succes in ieder geval!

groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Lin

Hey,

Leuk ik heb ook een witmasker en lutino als eerste valkjes gekocht. Moet morgen nog even bijlezen van je.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

20 september 2005, 19:43:44 #14 Last Edit: 21 september 2005, 21:05:02 by valkchico

het was vandaag lekker en chico is behoorlijk aan het ruien dus ff uitgewapert in de kersenboom. Vind ze geweldig plukt alle blaadjes.

Omdat paco dan van binnen gaat zitten roepen heb ik hem ook maar in de boom gehangen, Vond ie wel wat begon me daar te fluiten hahaha


Vanmiddag ging chico ineens heel raar zitten fladderen en liet een van haar vleugels een beetje hangen.was heel snel weer over heb haar even goed gekriebelt denk dat ze jeuk had van het ruien ,weet niet of het kan maar daar leek het wel op. Ik ga zo weer met paco aan de slag (voordat de kids allemaal weer binnen komen)
tot later