19 april 2024, 05:34:44

allemaal beesjes in het voer

Gestart door liza302, 8 september 2005, 15:29:33

« vorige - volgende »

liza302

hallo ik kom net tot de ontdeking dat er hondere beesjes in het voer van mijn papgaai zit is dit voermijt wat  is het beste wat ik nu ken doen  ??? gr lisa

Riny

Hoy liza
In ieder geval het voer niet meer voeren.
Als je het voer nog niet zo lang in huis bebt ging ik er mee terug naar de winkel.
groetjes Riny :D :D :D

liza302

we hebben het vorige week gekocht en we gaan er mee terug heb alles weg gegooit maar het heeft schadelijke gevolgen voor mijn papgaai gr lisa

liza302

mijn moeder is net terug en het is gelukkig niks erg het is een soort motten en met dit warme kan het lekker gaan broeden dus alles goed schoonmaken endan is het probleem over gelukkig maar gr lisa

liza302

moet de volgende keer eerst het voer in de viezer leggen 5 min om het te verkomen gr lisa

Riny

hoy Liza
Bel anders dr feld en vraag het daar eens na.
Zijn telefoonnummer is 033-2864772.
Groetjes Riny :D :D :D

liza302


liza302

heb gebelt kan geen kwaag voor ze maar moet wel het voer goed onderzoeken volgens haar is het heel oud voer geweest maar kan gebeuren ga wel beter op letten gr lisa

Riny

Hoy liza
Fijn dat je gebeld hebt nu hoef jij je ook geen onnodige zorgen te maken.
Groetjes Riny :D :D :D

Peter

Hallo,

Het zijn waarschijnlijk larven van de voedermijt geweest. In het verleden werden de zaden met pesticide behandeld tegen beestjes, maar gelukkig mag dat niet meer. Het nadeel is wel dat er af en toe beestje in rondt lopen.

Vooral bij snoepstaven kom je nog wel eens voedermijten tegen.

Groetjes,
Peter

~Natas~

Hallo,

Ik heb het ook pas meegemaakt hoor.
Ik had 1 week geleden een grote zak (schepvoer) gekcoht bij de dierenwinkel.
Ik had het netjes in een afgesloten pot gedaan, en opeens zag ik allemaal zwarte beestjes in de pot lopen op de deksel.
Ik ben hier zo van geschrokken, dat ik er meteen mee terug ben gegaan naar die dierenwinkel.
En gelukkig kennen ze mij al, en mocht ik iets anders uitzoeken.
Dus ik koop vorortaan voorgepakte voer hoor, dus NOOIT MEER SCHEPVOER meer voor mij  :P

Hai Peter,

Van welke snoepstaven moet ik dan denken?
Die van Vitakraft of van andere merken?

Groetjes,

Natas