2 mei 2025, 18:31:31

gezelschapsvoliere

Gestart door joan, 5 maart 2005, 22:45:33

« vorige - volgende »

joan

Ik ben een voliere aan het zetten. Nu is de bedoeling om hier onze valk die nu nog binnen zit in te zetten met een mannetje en nog 1 of 2 koppeltjes.
Maar ik wil ook graag iets anders erbij , nu is mijn oog gevallen op een stanley of strogele rosella . mijn vraag is aan de echte kenners, kan deze combinatie??.
En zijn er misschien valkkwekers bekent in brabant
                                                       bedankt Joan

Riny

Hallo Joan
Wij hebben valkparkieten en rosella's bij elkaar gehad,dat ging prima.
Maar...in het broedseizoen breekt de oorlog uit.
De Rosella's worden dan echt zo agressief dat je ze moet scheiden van de valkparkieten om verdere ongelukken te voorkomen.
groetjes Riny :D :D :D

its-me

als je niet gaat broeden kan je er prachtrosella's bijzetten maar ik zou de stanley en de strogele rosella echt afraden die staan bekend om het agressieve gedrag zelfs als het geen broedseizoen is. misschien kakerikies een idee ?

groetjes its-me

antoine

hoi,
ik heb ook een tijd rosella's bij men valkjes gehouden en dat ging heeeeel goed, ook het 1ste broedseizoen ging het heel goed!! Maar spijtig genoeg ging het het volgende jaar slecht, de rosella's begonnen de valkparkieten aan te vallen en werden zo agresief dat ik ze nu heb moeten weghalen...
groeten antoine

Sander

Hallo

Rosella's zijn inderdaad agressief tijdens de kweek. Mocht je het toch doen, neem dan pennantrosellas. Ik heb gehoord van andere kwekers dat de pennant toch rustiger is dan andere soorten zoals de prachtrosella.

Groeten
Sander

Peter

Hallo,

Zelf zou ik de rosella helemaal af raden. Ze zijn mooi maar het kan echt heel goed mis gaan als ze broeds worden. Een betere keuze zou zijn zoals al reeds genoemd is de kakerikies of de bergparkiet. Je weet dan zeker dat het goed gaat.

Beter voorkomen dan genezen.

Groetjes,
Peter

antoine

hoi Sanderke,
pennant rosella's gaan er ook niet goed bij hoor,
ik heb ooit een koppels pennanten erbij gehouden,
en dan ging helemaal niet goed, ook niet buiten het broedseizoen, maar mss hing dat gewoon af van mijn pennanten!
groeten antoine

Sander

Hallo

Ik denk dat het ook een kwestie van geluk is. De ene vogel zal er min of meer bij kunnen, de ander zal dan weer erg agressief zijn. Het enige wat ik gehoord heb is dat pennanten minder agressief zijn dan de prachtrosella, maar zoals je zegt, het zullen toch vogels zijn om apart te houden.

Groeten
Sander

Riny

Hallo allemaal
Wij hebben ze destijds ook apart gezet,maar zelfs door de gaas widen ze de andere vogels nog te lijf.
We hebben toen dubbele gaas getrokken tussen de voliere's met 3cm ertussen.
Groetjes Riny :D :D :D

Peter

Hoi Riny,

Het dubbel gaas zie ook vaak bij kwekers van grote parkieten omdat ze anders elkaar idd zelfs door het gaas te "lijf" gaan.

Groetjes,
Peter

viktor

hallo,
kun je bij een gezelschapvoliere valkparkieten doen.
ik heb kanaries diamant duiven zebravinken en kwartels.
ik zou graag antwoord willen  :)

viktor

ow ja ik heb ook boerkes
:-[