Gezocht lieve baas/voliére voor lieve/kwetterende valk

Gestart door Dave Koekebacker, 30 augustus 2005, 19:09:56

« vorige - volgende »

Dave Koekebacker

Hallo,

zo'n anderhalf jaar geleden heb ik stage gelopen bij een dierenzaak en ben ik mij gaan hechten aan een valkje dat daar zat.
Nadat mijn stage erop zat heb ik hem gekocht en sindsdien is het mijn beste vriendje genoemd joris, (bleek naderhand vrouwtje te zijn maar goed)

Aangezien ik veel op school zit en mijn ouders de hele dag werken dachten wij dat het misschien gezellig was voor joris om er een kameraadje bij te krijgen.

Aldus hadden wij een jong mannetjes parkietje gekocht (zo'n 7 maanden geleden).
Helaas konden deze 2 niet zo goed met elkaar om gaan en mijn vader kon niet tegen het gekwetter wat hem juist zo leuk maakt wat tot de nodige problemen in de thuissituatie heeft gezorgd...
Punky is een vogel die héél graag met soortgenoten optrekt (dit hebben wij gemerkt nadat hij telkens naar onze 2 geelkopamazones hun kooi vloog) maar Joris moest daar niets van hebben.

Punky is een echte imitator, hij kan niet echt praten omdat we daar simpelweg de tijd niet voor hebben om hem dat aan te leren, maar als je er een beetje tijd voor neerlegt leert 'ie 't zo. Hij is namelijk ook heel goed in het nadoen van een flippo met ribbels als je er met je nagel horizontaal overheen wrijft.  ;D
Van de rest is het vogeltje in topconditie en helemaal gezond.

Je zal het misschien wel raden, maar wij willen voor de thuissituatie en voor het vogeltje zelf graag een ander tehuis voor punky vinden.
Het is niet gezellig voor de vogel zelf.
Wij willen Joris zelf houden maar Punky zouden wij graag bij een beter tehuis zien als bij ons zelf.

Ik hoef geen geld voor het vogeltje zolang ik maar weet dat hij een goed liefhebbend tehuis krijgt.

Ik hoop dat er interesse is voor deze gezellige valkparkiet want hij kan echt zo ontzettend leuk zijn :)

Mijn e-mail adres is dkoekebacker@hotmail.com.
Ook kunt u mij bereiken op 0181-635071 s'avonds, en overdags: 06-29325542

(er zit geen kooi etc. bij omdat we die nog in gebruik hebben voor Joris)

hier volgen een paar foto's van Punky, als u meer wilt zien kan ik die altijd via e-mail oversturen:

Dave Koekebacker

sorry, maar ik vergat m'n adres voor degene geinterreseerd.

ik woon in Hekelingen (Spijkenisse), Zuid Holland op de Groede.

U kunt altijd even langs komen om te kijken voordat u besluit of u hem wilt hebben

Dave

margreet

hallo Dave,

Wat jammer dat je afstand moet doen van je valkje, hoop dat je een geod adres voor hem vind.

groetjes Margreet

Mirjam

Hey,
Sorry maar ik zou hem niet mogen en ik heb geen voliere ,maar ik woon ook in spijkenisse, erg toevallig.

Groetjes Mirjam en Elvis