18 april 2024, 22:40:18

het gaat goed

Gestart door Woutertje, 8 september 2005, 20:06:33

« vorige - volgende »

Woutertje

Peppie heeft vandaag voor het eerst met een pootje op mijn hand gestaan maar hoe nu verder ik probeer mijn hand wel wat verder weg te bewegen (langzaam) maar dan stopt ie meteen met eten als hij met zijn gezichtje mijn vingers aan raakt gaat hij meteen naar achteren hoe kan dat of is dat nog ff wennen voor hem    alvast bedankt voor diegene die me hebben geholpen om Peppie en mij te helpen

doei doei


lovely

wat goed zeg dat ie op je vinger gaat...

Ik heb mijn valkje al een weekje, hij gaat ook al op mijn vinger maar blijft niet echt lang zitten en ik moet hem wel verleiden met iets lekkers... maar het gaat de goede kant op...
ik mag die van mij verder ook nergens aan zitten ,dan fladdert hij door de hele kooi...
dus gewoon geduld hebben denk ik.... het komt vanzelf wel goed...

groetjes lovely

Riny

Hallo Wouter en Lovely
Als jullie valkjes merken dat er niets akeligs gebeurd als ze bij jullie zitten gaan ze steeds een stapje verder.
Daarom is het ook heel belangrijk dat ze niet schrikken als ze bij je zitten.
En geduld is voor  valkjes net zo belangrijk als voedsel.
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hallo,

Wat leuk dat Peppie met haar pootje op je hand heeft gestaan.
Nu is zij dus zover dat ze jou begint te vertrouwen, dus nu kan je weer een stapje verder gaan.
Wat je nu kan doen is om te proberen dat Peppie helemaal op je hand of vinger gaat zitten.
Gaat lekker bij de kooi zitten, doe je hand in de kooi en doe er wat lekker op (fruit of stukje chips  :P) en dat lokt haar om naar jou toe te gaan.
Als ze dan zover is dat ze op jou hand of vinger gaat zitten dan beloon je haar met dat lekkers, en praat dan ook tegen haar zodat ze weet dat ze het goed heeft gedaan.
Hierdoor gaat ze jou meer vertrouwen.
wees wel voorzichtig met vlugge en snelle handelingen van je handen en vingers.
Als ze hiervan schrikt dan heb je een "kans" dat je weer van begin af aan moet beginnen :(
En als dit goed gaat kan je proberen om haar te kroelen, want dat vinden ze bijna allemaal heerlijk  :P

Succes ermee, en hopelijk heb je er wat aan.

Natasja

Sandra

Ik ben ook in dat stadium nu. Ik heb (als ik thuis ben) het etensbakje eruit gehaald. Ik leg het voer op mijn hand en hij eet het zo van mijn hand af! Vandaag is hij ook voor het eerst helemaal op mijn hand gaan zitten. Dus dat kan je ook doen. Maar doe het niet als je te lang weg bent want anders zit ie te lang zonder eten.

Groetjes Sandra