20 juli 2025, 16:17:09

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Ozzie

19 maart 2006, 14:43:28 #480 Last Edit: 19 maart 2006, 14:45:33 by Ozzie
Hallo,

bedankt voor jullie berichtjes, dat kan ik ontzettend waarderen. En zo zie je maar: zo heeft iedereen zijn eigen 'valkensores': de één krijgt er weer een kleintje bij, terwijl de ander afscheid moet gaan nemen.

Ben erg onrustig en kan mijn draai niet zo vinden na vrijdag, het blijft maar spoken in dat hoofd. De afgelopen weken heb ik het er al vaak over gehad: de mogelijkheid dat ze misschien toch weg zouden moeten. Nu de kogel door de kerk is, weet ik het zo allemaal niet meer. Probleem is dat je niet echt 'helder' kunt denken: je wat met je hoofd wat het beste is, maar je hart zegt toch iets heel anders.

Het is echt moeilijk, ik probeer het toch zo objectief mogelijk te benaderen. En wat is de volgende stap? Binnen kunnen ze niet blijven, buiten een voliere op dit moment ook niet, want de hele tuin is een moeras, wordt deze zomer opnieuw aangelegd. Bovendien vind ik het op een of andere manier zielig om ze buiten te doen, daar ze dit niet gewend zijn.

Het idee ze bij iemand anders onder te brengen is ook erg moeilijk, maar zal toch uiteindelijk de beste oplossing zijn, denk ik. Ben aan het overwegen Jura (van "de Valk', hier heb ik ze beiden vandaan) te bellen/ mailen, dat zij ze misschien opnieuw kan plaatsen. Op een of andere manier wil ik er niet aan omdat het dan zo defenitief wordt... :-\

Tips/ adviezen zijn welkom!

Een beetje radeloze Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Mariska

Oh Wendy,

Wat erg voor je :'(
Ik had zo gehoopt op een goeie afloop.
Ik kan me goed voorstellen dat je er heel verdrietig onder bent en ik leef erg met je mee.

Is het zeker dat je ze niet kunt houden?
Zou het met medicijnen niet onder controle te houden zijn?
Ik vraag dit omdat mijn buurman ook nogal allergisch is voor katten en honden, maar met zijn medicijnen gaat het goed.
Hij heeft nu dus ook zelf 2 katjes.

Als dat geen optie is vind ik het wel een heel goed idee om Jura te benaderen.
Ik denk dat zij het ook erg zal waarderen als je haar eerst vraagt.
Bovendien was ze zelf ook erg gek op Coco.

Neem in ieder geval de tijd om dingen uit te zoeken en een beslissing te nemen.
Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal nog even moet bezinken.

Heel veel sterkte!

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

Hallo Wendy,

wat een kopzorgen zijn dit.
Laat het even bezinken en over dat buiten,ik denk dat ze daar best tevreden mij zouden zijn hoor :)

Doe je rustig aan

gr Esther

Caroline

Jeetje Wendy,

Ik heb vaak aan je moeten denken en zo voor je gehoopt dat het allemaal met een sisser af mocht lopen, helaas de realiteit is anders.

Het is erg duidelijk dat je voor jezelf al beslissing hebt genomen de afgelopen weken. Het is alleen nog eventjes de eerste stappen gaan ondernemen. Logisch dat je die nog eventjes wilt uitstellen, dat maakt het allemaal zo echt en daar wil je natuurlijk op dit moment nog eventjes helemaal niet aan denken.

Mocht je ooit zover zijn, bedenk dan dat we tegenwoordig hier op valkparkiet.com tegenwoordig ook een herplaatsingspagina hebben. Misschien vind je het wel heel erg prettig om ze af en toe nog eens te kunnen volgen bij "één van ons".

Misschien kun je daar iets meer over je valkjes vertellen en nog veel belangrijker wat JIJ heel erg graag zou willen in de toekomst voor je valkjes. Denk daarbij aan geslacht, kleur, eventuele splits en natuurlijk, is het al een koppeltje en wil je dat ze samen blijven of mogen ze ook eventueel apart weg.

Maar nogmaals meid, neem eerst voor jezelf de tijd, geef dit allemaal eerst een plaatsje en ga daarna rustig kijken wat voor jou en Rocky en Coco de beste oplossing is.

Ik leef enorm met je mee,

groetjes Caroline.

PS. Is het geen optie om er misschien ééntje te houden?? Ik meen me te herinneren dat toen je Rocky alleen had je nog nergens last van had.

PS. 2 Hier onder de pagina voor herplaatsing

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,40.0.html

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Citaat van: Mariska op 19 maart 2006, 15:08:49

Is het zeker dat je ze niet kunt houden?
Zou het met medicijnen niet onder controle te houden zijn?
Ik vraag dit omdat mijn buurman ook nogal allergisch is voor katten en honden, maar met zijn medicijnen gaat het goed.
Hij heeft nu dus ook zelf 2 katjes.

Een allergie voor vogels is erger dan voor katten of honden. Het tast namelijk je longen aan en daar hou je blijvende schade aan over. Dat zal de longarts ook wel verteld hebben. Een allergie voor katten en honden is te onderdrukken, voor vogels ook, maar dan maak je bewust je eigen lichaam kapot :'(

Het klinkt hard, maar het is nou eenmaal de waarheid. Ik hoop dat je hier doorheen komt, heel veel sterkte!

Mariska

Hoi Roosje,

Wat erg :'(
Dat wist ik niet en ik had zo gehoopt dat het een optie was omdat het bij mijn buurman heel goed helpt :(

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Hoi,

een buitenvoliere is absoluut niet zielig! En je kunt evengoed iedere dag de voliere in om met ze te kroelen! En waarschijnlijk heb je dan minder last van het stof, omdat dat toch wel wegwaait! Dus wat dat betreft kan het makkelijk! :)
Ik hoop dat je wat rust vind, ondanks de moeilijke beslissing. Ik zou het niet kunnen, maar ik hoef ook niet te kiezen. Veel sterkte hiermee.

Riny

Hoy Wendy
5 valkjes die ik tam gemaakt heb voor Marga zitten nu ook in een buitenvoliere.
Ze waren ook gewend om in huis te leven toen ze verhuisde naar een buitenvoliere.
Ze zijn net zo tam gebleven als binnen.
En net zoals Rianne ook zegt het is echt niet zielig!
Veel sterkte met je beslissing!
Groetjes Riny :D

Ozzie

Bedankt voor jullie lieve en meelevende berichtjes. Ondanks dat het allemaal erg  :censuur is, is het fijn om te lezen dat jullie meeleven. Sommige mensen (collega's bv.) snappen het toch niet helemaal: het zijn toch 'maar' vogels, maar jullie begrijpen inderdaad hoe naar het is om afstand te moeten doen van je kleintjes. :-\

Inderdaad, het is waar wat Roosje zegt: het kan blijvende schade aan mijn longen veroorzaken. Ook heb ik besloten dat ik niet voor een buitenvoliere ga, om verschillende redenen  voornamelijk omdat het voor mij niet goed voelt om ze 'buiten te zetten'. Ze verdienen aandacht, de gezelligheid die toch voornamelijk in huis te vinden is. Ook lekker samen tv kijken :)
Het zijn gewoon echt knuffelkonten.

Ik wil vanavond een e-mail sturen aan Jura van 'De Valk' ook om te kijken wat zij ervan zegt.k vind dit heel moeilijk om te doen, omdat het dan ineens 'echt' wordt voor mijn gevoel.

Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken om er zo min mogelijk aan te denken maar het blijft hard: als ik soms op marktplaats.nl kijk zijn er mensen die om het minste of geringste hun beesten wegdoen en bij mij zijn ze zó gewenst! Het is niet eerlijk en het maakt me erg verdrietig.

Goed, ik ga straks de mail sturen. Kom van de week nog ffies terug om te melden hoe of wat.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me echt goed. :-*

Liefs Wendy

Riny

Hoy Wendy
Ik hoop dat je snel een nieuw huisje voor ze vindt,waar ze het naar hun zin hebben.
En je hebt groot gelijk,het moet voor jou ook goed voelen.
Hopelijk krijg je snel een berichtje terug van Jura.
Groetjes Riny :D

Roosje

Ik begrijp je verdriet. Het lijkt wel of het juist misgaat bij de mensen die wel voor 100% voor hun beestjes willen gaan en er zó veel om geven :'(

Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden, vind dit zo triest voor je.

Nogmaals heel veel sterkte hoor!

Ozzie

Gisteren mail gestuurd aan Jura, ze reageerde ook vrij snel:

Quote mail:
"Heel vervelend die allergie. We horen het wel vaker, maar meestal is het dan geen echte allergie maar meer dat de rommel irritatie opwekt. Maar dat is dan eigenlijk ook een allergie, toch? We hebben het wel meer gehad en we hebben al wel vaker valkjes weer terug gekregen.

Er is namelijk één voordeel(tje): deze vogels zijn én handtam én inmiddels is het geslacht al wel bekend. En daar kan weleens gerichte vraag naar zijn. Zo in de trand van "ik zoek voor mijn handtamme pop een handtamme man". En die kun je dan leveren, wat, zoals je wel weet, wij meestal niet kunnen omdat we het geslacht van een zeven weken oude valk meestal niet weten. En dan zijn zulke vragers de koning te rijk.......

Ook houden wij soms een dergelijke valk ook wel zelf. Wij hebben altijd een drie tot vijf "show"valkjes. Maar heel soms verkopen wij die dan toch weer in bijzondere gevallen (zoals laatst met een handtamme valk van een licht geestelijk gehandicapt meisje welke tegen het raam was "dood gevlogen", haar laten wachten op een nieuwe was op zijn minst niet leuk, zij heeft nu onze Casper) . En we moeten toch "show"valkjes hebben....

Wij kunnen je dus een voorstel doen: wij nemen de beide valkjes van jullie over. Laten we zeggen voor €  :censuur per stuk zodat je in ieder geval de benzine eruit hebt. En wij bekijken dan wat we ermee gaan doen en houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Je kunt "ergens" op het forum van valkparkiet.com ook iets vinden over een "ingeruilde" handtamme valkparkiet. Die hadden wij ook terug genomen, herplaatst bij iemand die erg actief is/was op het forum en die was er bijzonder blij mee. Ons is even ontschoten wie dat ook al weer was. Maar wil je dit weten dan kunnen wij in ons archief wel de naam van de nieuwe eigenaresse voor je opsnorren."

Ik vind het moeilijk: ik denk niet dat ik zou willen dat ze als 'showvalkje' gehouden worden en het liefst hou ik ze elkaar: ze zijn elkaar immers gewend en gehecht (?).

Kortom: nog steeds heel veel moeite met het idee ze 'af te staan': ik wil toch wel graag weten waar ze heen gaan en hoe het met ze gaat. Daarom denk ik dat ik misschien hier op het forum een oproepje wil plaatsen, hier zijn immers veel mensen die al valkjes hebben en die weten wat het inhoud: verzorging, gewoontes en aandacht die ze verdienen. Toch vind ik ook dit heel erg eng.

Misschien zijn/ kennen jullie iemand die op zoek is/ ruimte heeft voor de liefste twee valkjes van Nederland? Die de ruimte aandacht kan bieden die ze verdienen?

Ik baal  :'(

Wendy

Riny

Hoy Wendy
Je moet vooral geen overhaaste beslissing nemen.
Als ik jou was zou ik eerst een berichtje bij herplaatsing posten.
Je kunt ze nog altijd als daar niets uitkomt naar jou wens,ze naar Jura doen.
Slaap er maar eens een nachtje over.
Liefs Riny :D

valkchico

Hallo wedy,

goh wat zou ik graag even een arm om je heen komen slaan, maar dat gaat niet :(.
Het is echt heel moeilijk maar als je een berichtje zet bij herplaatsing is dat niet definitief.Jij maakt zelf uit waar ze heen gaan.
Je kunt er gaan kijken en hier op het forum misschien contact houden?

Met de brief van Jura kan je niet veel begrijp ik, mocht er geen mensen van het forum reageren kan je er altijd nog voor kiezen.

Goh je moet eens weten hoe graag ik je zou willen helpen echt maar op het moment zie ik daar geen kans toe :'(.

doe rustig aan en zoals ook al door Riny gezegd neem geen overhaaste beslissing.

gr Esther

p.s. en je kan hier gewoon wel je hart blijven luchten hoor  WEL DOEN!!!

carco

Hoi Wendy

Ik lees nu pas in je dagboek en zie daar je ellende staan.
Wat zal jij het moeilijk hebben met je beslissing.
Ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt als een ander vrolijk vertelt er weer een valkje bij te hebben gekocht: dit moet heel dubbel zijn.
Ik weet niet wat ik moet adviseren en hoe te helpen, alleen zou ik willen zeggen wat de herplaatsing betreft: volg je hart en daar waar jij je het prettigst bij voelt.
Succes!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!