20 juli 2025, 10:54:52

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Wendy,

We wensen jou alvast een heel goed uiteinde en een heel mooi begin van het nieuwe jaar!

Liefs
Mike&Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo Wendy
                Ik wens je een jaar zonder verdriet en               
                tegenslag.
                Moge de dagen ,weken,maanden gevuld zijn met
                liefde en een lach.
                Prettige jaarwisseling.
                Groetjes Riny

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Ozzie

Jullie ook allemaal een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!

Hoop dat alle valkjes het weer goed doorstaan hebben. Las in de krant van gister zo'n naar bericht van een man uit Gelderland, die een groot deel van zijn papegaaien kwijt was (in paniek doodgevlogen) doordat iemand een strijker op de volieres had gegooid, echt vreselijk om te zien  :'(

Wij waren gister ook weg, uurtje of 03:00 thuis en mijn valkjes deden het prima na het vuurwerk. Ik had (zoals gelezen hier op t forum) alle gordijnen dicht, veel lichten een en muziek lekker aan voor ze. Ben blij dat alles zo goed ging. :)

Weekje of 1,5/ twee geleden had Rocky bloedende vleugeltjes doordat ze in paniek was geraakt (weet niet door wat). Het toen bloedende veertje was er meteen uitgevallen die dag, vandaag het andere veertje. Tot mijn schrik zat er echter een flinke bloedspetter op de muur en ook op haar snaveltje. Het druppelde niet verder, dus volgens mij was het weer dicht gegaan...we houden het in de gaten...

Verder lekker suffen op deze nieuwjaarsdag!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

valkchico

Hallo Wendy,

zo te lezen heb je je aardig vermaakt nieuwjaarsnacht ;).
Alle alcohol weer uit het systeem?

Dat bloeden heeft Chico ook een keer gehad vind dat maar niets! Hoe is het met The Rock? alles goed?
En nog even over dat gekat bij het eten van Rocky en Coco dat doen die van mij ook hoor maar ik heb meerdere voerbakjes opgehangen zodat er altijd een bakje vrij is om te eten.

Bah he  vind dat wel zielig hoor die vogels zo in paniek!

gr Esther

trienke

Groetjes Trienke, lucky en binkie

Ozzie

Hey Esther,

ik heb geen bloed meer gezien (gelukkig), dus hopelijk gaat het goed nu, zei de overbezorgde moeder haha! ;D

Maarre over die etensbakjes: ik heb er ook een xtra in gehangen, want anders komen ze misschien allebei niet meer aan het eten toe (niet dat er niet genoeg andere etenswaren in de kooi hangen, maar goed...)

GroetjesWendy

Mariska

Hoi Wendy,

Wat fijn dat bij jou ook alles goed is gegaan met het vuurwerk :D
Ik heb hetzelfde als jou gedaan en hier was ook alles goed gegaan zo te zien ;)

Goed idee van die 2de voerbak.
Ik heb er ook 2 om dezelfde reden en dat werkt prima ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

Kort berichtje: heb die twee kleine verenbalen weer gedouchet, voor Coco was het de tweede keer :) dat was wel lachen, Rocky zat echt zo van: "zijn we al klaar?", geirriteerd naar Coco te kijken die werkelijk genoot, vleugels omwijd, en als ze de kans had gehad, had ze denk ik ondersteboven gehangen!!!  ;D

Ontzettend mooi om te zien hoor! Ik zal het snel eens gaan vastleggen, want alleen er over schrijven, dat is het toch nét niet helemaal  :P

Groetjes Wendy

Mariska

Hoi Wendy,

Het is ook heel erg leuk om er foto's van te maken :D
Heb ik pas geleden ook gedaan ::)
Ik stond op iets voor de kooi en spoot met links me plantenspuit leeg en maakte met rechts foto's ;D
Echt heel handig hoor ::) :P
Maar ik hield er wel hele leuke foto's aan over zonder tralies ertussen :D ;)

Groetjes
Maris!!

Lin

De beste wensen! Gelukkig is alles goed gegaan. Ik ben heel benieuwd naar je douchefoto's. Dat is altijd leuk om te zien. En bij mij schrikken ze ook wel eens. Ik heb als voorzorg de kooi niet helemaal behangen met allemaal speeltjes en veel stokken. Als er dan een valt is de kans kleiner dat er wat gebroken wordt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Ook ik heb hier elke dag voor 4 valkjes, 4 voerbakken met zaadjes, 2 waterbakken/flessen, 1 bak met droge eivoer, 1 bak met grit, 1 bak met (soep)groente, 2 klemmetjes met brood, 2 klemmetjes met appelschijfje, 2 klemmetjes met komkommer en dan 2 x per week nog eens 2 trosgiersten.

Op deze manier hoeven ze ook nooit te vechten om het eten er is genoeg, en ze vechten dus ook nooit. Ze gaan of netjes in "ploegen" eten, of zelf allemaal tegelijk, geen probleem.

Nu moet ik natuurlijk ook rekening met Noa houden, maar voordat die kwam had ik ok al 3 voerbakken en de rest was hetzelfde.  :P

Misschien verwen ik ze wel een beetje te veel.  ::) :-[

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ozzie

Hoi Caroline,

verwennen??? Mwah...haha, nou, ze hebben bij jou i.i.g. een goed leven!  ;D En ik dacht dat ik ze veel gaf...   ;) Je bent gewoon een goede valkenmoeder!

Ik heb weer wat kiekjes om te laten zien, maar het was donker, dus echt duidelijk zijn sommigen niet, maar het gaat om het idee :)

Allereerst deze, om te laten zien dat ik niet alleen aan mijn eigen vogeltjes denk, maar ook aan de musjes en meesjes en spreeuwtjes die buiten zijn :)

Hier even Rocky op de rieten stoel, die eigenlijk geen cent meer waard is, want helemaal kaalgevroten door die twee bengels... :o

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is: het hoofdje van Coco begint nu echt "dicht" te worden en nu steken er trots 4 mooie sprietjes omhoog. Hoera! :D

Hier zit ze mooi (hoop dat het een beetje zichtbaar is) tegen Olaf aan geschurkt, die haar lekker lang kroelt :) wie wil dit nu niet??

Ik begin trouwens meer en meer te denken dat Coco een mannetje is, maar dat moet natuurlijk in de komende maanden nog wel hard gemaakt worden. Ik merk het aan het gedrag en veel fluiten/ geluid maken.

Tot later,

Groetjes Wendy

Mariska

Hoi Wendy,

Nou ik kon op Coco haar koppei goed het verschil zien hoor met de dag voordat je haar ophaalde :D
Knapt lekker op, maar daarvoor was ze ook al om op te vreten ;)
Ik voer de vogeltjes buiten ook flink :D
Die komen niks te kort ;D ;D ;D
Af en toe gooide ik ook een brrodje of croissantje op de grond,maar dat doe ik niet meer.
Vreten de honden op ::) :o ;D

En by the way, bij mij zitten ze ook niet stil met foto's maken hoor.
Het geheim is om er heel veel te schieten ;)

Groetjes
Maris!!