19 juli 2025, 11:11:21

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Ozzie

Hey Esther, zozo, wel 4 valkjes? Nou dan kan ik nog ff lekker verder met mijn virus!! ;D ;D ;D

Wel lekker hoor, en een handige kooi: je kan er aan alle kanten bij. Ja...en veel plek natuurlijk! Eerst maar Rocky en dan...dan gaan we los!!! ;) Hup, vullen die villa! 8)

Over Rianne's reactie: wie heeft nog meer de ervaring dat je ene valkje minder tam wordt als je er een ander bijneemt? Is dit minder als je er tegelijk twee neemt, of worden ze dan helemaal niet tam?

Van het weekend weer een foto op de mail, dus dat wordt weer wachten, hopen kijken, en dan net zo lang tot de verlossende mail komt haha!

Heb mijn oog een beetje laten vallen op een valkje (zie één van de eerdere posts) Kijk elke dag even of hij nog beschikbaar is...maar denk dat ik beter eerst één valkje nemen kan, en dan later een tweede, zodat ze lekker tam kan worden.

Tot gauw! Hopelijk met foto('s)!!!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Ozzie

Wachten, kijken...wachten, kijken...nog geen foto's dus!

:'(

hahaha ;D

Wendy

Rianne

Ik ken het gevoel! :)

Ozzie

Gelukkig, ik ben niet alleen!  ;D

Ik wil binnenkort een klimboom gaan maken, heb hier een mooie boom in de tuin, die net gesnoeid is en er zitten mooie takken aan. Maar: geen idee wat dit voor boom is en of deze giftig is voor valkjes. Misschien weet iemand hier wat het is:

Wie o wie weet wat voor boom dit is?

Petra en Cheeky

Kan het niet gewoon een rode beuk zijn?
Dit is een plaatje ervan:

Groetjes,
Petra

Ozzie

Dat zou kunnen, ik weet het niet. Ik wil natuurlijk niet mijn valkje iets giftigs voorschotelen...ik ga nog ff kijken op Google, misschien dat ik daar wat vind...

Groetjes, Wendy

Ozzie

Dit is trouwens het blad van dichtbij:

Petra en Cheeky

Ben benieuwd, want het blad lijkt sprekend op een beukeblad, dus ik zou idd maar eens via google kijken bij rode beuk.

Succes ermee!
Petra

Ozzie

Maar een beuk kan toch voor valkjes? Mijn vader is hier en die denkt ook dat het een beuk of een berk is.

Groetjes Wendy

Lin

Hey,

Wat ziet je kooi er leuk uit. Je lijkt op dat punt rianne wel die had ook al een dagboek voordat tinco kwam. maar wel een mooie kooi. Je woont niet zo ver van me vandaan en is straks wel handig als ik jonge valkjes heb..mmm maar ik had voor dat geld ook een kamervoliere. dus als ik die tegenom neem ik toch die. en ga je maar goed voorbereiden op een twee valkje welke mutatie je wil. Er zijn zoveel mutaties!! zelf vind ik een fallow, albino, bonte geparelde cinnamon witmasker en zilveren witmasker erg mooi. en als laatste de lutino geelwang, maar die komt hopelijk volgend jaar pas.

Groeten, Lin

ps. ik zal mijn vriend vragen die hovenier is wat voor boom het is. mocht je er niet uitkomen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ozzie

Hoi Lin,

ja ben me al aan het orienteren op een mutatie, ik vind zelf cinnamon gepareld erg mooi. Ik denk dat ik wel iig een mannetje wil nemen, niet zozeer voor een nestje, maar meer voor de "variatie" en ik zou ook erg graag een valkje willen leren praten...

Wanneer verwacht jij jonge valkjes dan? En alvast bedankt van de boom ;D

Lin

Hey,

ik verwacht in januari een nestje. Samen met mijn beste vriendin Rianne (van het forum) gaan we samen beginnen. Maken we een website en een prijslijst samen en dan kunnen we ook onverwante koppels verkopen. En samen kweken is veel leuker en vooral ook makkelijker om elkaar te helpen. Ik begin met ayla en tiamo (zie dagboek eerste pag.) in januari en met naira en Kaiyo pas aan het einde van volgend jaar.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

hallo,
ik heb ook even rond gekeken pff wat een hoop bomen.
HEb een aardige site gevonden bomen-online.nl .heb er wat roodbladerige opgezocht en dacht dat de rode berk er het meest op leek. En rode beuk heeft niet zo een gekartelde rand aan het blad.
Maar is allemaal wel moeilijk te zien hoor. Heb je geen tuiscentrum in de buurt waar je met een blad heen kan gaan?
Ennnnnnnnneeeeee foto's???????????
en is coco al weg? Of wacht je nog even? ;)
kom zo weer kijken of er al een nieuwe foto is.
gr Esther

Ozzie

Hey Esther,

net zo ongeduldig als ik?  ;D Nou, hier komt ze hoor, het wordt al echt een hele dame:

En nog een:

Ze is echt al een dametje aan het worden! Ik kan haar waarschijnlijk over 1,5 week ophalen....spannend!

Hier zijn we als een gek nog het laatste schilderwerk aan het afmaken (het lijkt of er geen einde aan komt) maar dat moet natuurlijk ruim voordat Rocky komt af zijn.

Heb er zo'n zin in!!!!

Groetjes van een blije "valkenmama"!

Ozzie

Enne, ja "Coco" staat er ook nog, maar ik denk toch dat ik nog ff een tijdje ga wachten, om Rocky echt lekker tam te maken.

Een foto van "Coco":

Zucht.... ;)