19 juli 2025, 17:15:01

Rocky en Coco: veilig bij Caroline!

Gestart door Ozzie, 6 september 2005, 09:39:42

« vorige - volgende »

Valerie

Ik zie dat ze iig hele mooie poepjes heeft (op dat trapje). ;)
Eet ze ook niet uit je hand? En die trosgierst?

Ozzie

Nee, ze eet een beetje kattegras en dat is het wel...maar goed, verder doet ze het volgens mij wel goed.

Als ze morgen nog niet eet, moet ik me dan zorgen gaan maken?

Groetjes Wendy en Rocky

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Petra en Cheeky

Citaat van: Ozzie op 14 oktober 2005, 16:29:23
Hier weer even een bericht van het front: Rocky zit nog steeds erg graag op de stok, waar ze al ik weet niet hoe lang op zit...heb bij elkaar al wel 1,75 uur tegen haar zitten babbelen en ze lijkt het wel lekker te vinden. Af en toe knarst ze met haar snaveltje, weet iemand wat dit betekent?

Knarsen is een heel goed teken, Wendy! Dat betekent dat ze zich op haar gemakkie voelt en happy is.
Toen wij Cheeky en Chara als ukkies hadden, aten ze eigenlijk niets anders dan trosgierst en zaadjes. Nog niet alle zaadjes kunnen ze open krijgen, dus ze pakken meestal de kleintjes eruit in het begin. Maar het groenvoer en het fruit, gras e.d. kwam pas toen ze ze een maandje of zo hadden...  Wat ze echt een tractatie vinden, maar waarvan ze niet zoveel mogen hebben, is een heel klein stukje kaas!

Als ze maar in ieder geval goed blijft drinken. Haar poepjes zien er idd heel gewoon uit, dus dat is geen probleem. Misschien heeft ze door de overgang van omgeving even wat minder trek gekregen. Probeer haar te verleiden met iets lekkers als trosgierst of zo! Als ze dat wel gewoon eet, is het begin daar zeker! Houd het alleen wel goed in de gaten (maar dat doe je al!).

Groetjes,
Petra

Ozzie

ZE EET ZE EET ZE EET ZE EET ZE EET ZE EET ZE EET!!!!!!!!!!!!!

;D ;D ;D ;D ;D

Nou wat denk je, hebben we net visite gehad (met hondje), lekker gegeten samen, Rocky alles lekker bekijken. Visite weg, dus mooi ff eruit gehaald door hubbie Olaf. Mooi weer een rondje door de kamer gemaakt, en wel drie keer "gewisseld": van Olaf naar mij en andersom. Ze vond het wel best geloof ik. Toen weer terug in de kooi (hou de deur lekker open) en ik merkte het meteen: ze was wat vrijer, en geen seconde later: ze speert op de trosgierst af en begint als een bezetene te eten! Trots!  ;D

Er valt een last van me af, lekker hoor, ze is nu nog bezig. Ze heeft ook wel wat in te halen denk.  ;)

Dat wilde ik even met jullie delen, en nog een fotootje erbij om het geheel compleet te maken (net genomen):

Niet heel duidelijk, maar ze zat zo lekker bij me, ik dacht ik zal haar niet laten schrikken met de flits.

Ik ben in de hemel! Ze is echt een valkje om te  :-* :-* :-*

Petra en Cheeky

Gefeliciteerd! Zie je wel!  ;) ;D

Groetjes,
Petra

Mariska

Hoi Wendy,

Zie je nou, komt helemaal goed.
De eerste paar dagen is ook niet makkelijk voor zo'n beestje.
en inderdaad wat Petra zegt, dat knarsen is een heel goed teken. Bij mij doen ze dat vaak als ze in zitten te dommelen.
Nou ik lees je morgen wel en maak je niet te druk.
Komt echt allemaal goed met zo'n lief vrouwtje ;)

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

Hier weer even een berichtje. Nou, ze eet lekker hoor, ze haalt mooi haar tijd in waarin ze niet heeft gegeten :)

Ze gaat maar door en door. Maar dat is natuurlijk maar goed ook. Vanmorgen haar weer even lekker eruit gehaald, en zij lijkt er steeds meer mee op haar gemak. Ik pas wel een beetje op met onverwachte bewegingen en harde geluiden, daar wil ze soms nog wat van schrikken. Gisteren zelfs een andere bel gekocht, want deze bezorgt mij (en haar ook waarschijnlijk :) ) een hartaanval. Het is een mooi "ding-dong" geworden haha!

Dus lekker eruit en op de bank gezeten met haar. Heel voorzichtig van de hand af en een stukje op mijn been gewandeld. Ook kon ik haar goed aaien en zelfs kroelen, ze lijkt het wel lekker te vinden en ging zelfs even met de ogen dicht. Leuk he? Straks gaan we ffies op visite, en dan vanmiddag haal ik haar er weer lekker uit, wil toch wel dat ze daar een beetje aan went. En het hok staat lekker open als we er zijn, dus mocht ze haar moed verzamelt hebben...dat duurt nog wel even denk ik, ze blijft mooi op dezelfde stok zitten en kijkt wat beduust als ik haar op de grond van de kooi neerzet, zo van: waar is mijn stok?!  :-\

Tot later! Wendy en Rocky

Rianne

Wat fijn dat het zo goed gaat met Rocky. Ze moest gewoon even bijkomen en haar draai vinden bij jou thuis. Het is ook niet zomaar wat, zo'n verhuizing. ;)

valkchico

hallo Wendy,

Gaat goed he Kan me voorstellen dat je apen (of is het valken)trots bent op Rocky.

Chico komt altijd zelf uit de kooi en Paco moet ik er uit lokken met trosgierst of wat anders.

Ze is al helemaal thuis zoals ze op je vinger zit  zo van zit hier best en ondersteun jij je hand maar want ik blijf hier zitten ;) ;) ;) ;)

gr Esther

Ozzie

Jaja, het is niet niks allemaal, maar ze lijkt zo haar draai gevonden te hebben. Net kwamen we thuis (paar uurtjes weggeweest), helemaal druk bezig met trosgierst, dus haar er weer even lekker uitgehaald, en ze vond het wel best. Lekker op de vinger zitten (en maar blijven kletsen he), af en toe een aaitje, dat vind ze ook wel goed geloof ik. Het is net alsof ze het beregezellig vind een beetje reuring in huis. Ze zit net weer in haar kooi, die ze, jaja, je leest het goed, zowaar ging verkennen vlak voor we weg gingen. Wilde ze eerst niet van de stok afkomen, nu krabbelde ze (alsof ze nooit anders gedaan heeft) omhoog, naar een hoger gelegen stok, een ook naar een voerbakje en maar eten daar. En wij helemaal trots, ze kijkt van: wat is er nou?  ;D

Echt leuk hoor. Ik zat dan zo met haar op de bank en kletsen tegen haar, best wel dichtbij mijn hoofd en ze bekijkt me zo van: ja klets maar lekker door, ik blijf wel lekker zitten :)

Ben zoooo blij met mijn valkje!!!!

Mariska

Hoi Wendy,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat.
Ben echt blij voor je. Je heb er zolang op moeten wachten.
En zo te horen is ze ook lekker tam, maar ben ook niet anders gewend van Jura. Dat is Misty van mij ook heel erg.
En wanneer kunnen we weer foto's verwachten, we zijn hier gek op foto's ;D ;)
Nou ik kom gauw weer bij je buurten hoor!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

Ja, wat dat betreft is ze echt supertam. Zo'n voorsprong...heb al eerder een vogel gehad en die moest ik zelf nog helemaal tam maken, daar gaat toch echt behoorlijk wat tijd in zitten, vooral als ze al wat ouder zijn. Dit is echt super, ze is zooo lief. Ze zit alweer (op een andere stok) lekker zaadjes te eten, geen trosgierst, dat wil ook ik ff uit de kooi laten als ze de streng op heeft, zodat ze ook de andere dingen gaat eten.

Maar ik heb er heel veel vertrouwen in hoor!
Morgen ga ik foto's maken, tot dan!

Groeten, Wendy

Ankie

Hoi Wendy

Dit is allemaal heel herkenbaar voor me!
Leuk om het te lezen...

Geniet er maar lekker van !

Groet van Ankie

Ozzie

16 oktober 2005, 12:32:21 #208 Last Edit: 16 oktober 2005, 12:34:34 by Ozzie
Goedemiddag alweer!

Hier gaat alles erg voorspoedig met de nieuwe huisgenoot: ze eet heel goed. Vanmorgen een bakje eivoer met gekookte rijst en mais voor haar neergezet, nou ze ging als een speer! Nu zit haar hele snaveltje onder de mais en eivoer: een heel lief gezicht:

Ze was echt aan het bunkeren!  :o

Driftig hoor, kuifje naar achteren: aanvalluh!!!  ;D

Heb nu de trosgierst weggehaald uit de kooi, omdat ze nu toch ook de andere zaadjes eet. Wil de trosgierst "bewaren" voor als ze eruit is en als beloning zeg maar. Hoe doen jullie dat?

Heb haar 2 keer op en neer laten lopen op mijn arm en ze liep mooi mee met de trosgierst (wederom aanvallend alsof ze dagen en dagen niets gehad heeft :) ):

Zi is echt heel lief en schattig hoor, ook bij Olaf gaat ze lekker zitten. Ze heeft zojuist 10 minuten bij hem op de schouder gezeten, lekker knabbelend aan de trosgierst.

Kortom: het gaat naar mijn idee heel erg goed. Ohja, haar eerste fluitje heeft ze ook al ten gehore gebracht!  ;D Vlak voordat ze ging aanvallen op de mais, gaf ze drie keer een fluitje (startsein??? ;D) en toen ging ze zich te goed doen...

Ik ben verliefd!!  :D

Mariska

Oooooh wat een leuke foto's.
Zijn ze bij mij ook gek op, rijst en mais door hun eivoer.
Ben blij voor je dat het zo goed gaat.
Ik ben ook weer besmet, maar kan Jura niet bereiken :-\
En als ik iets in me kop heb zit het niet in me kont om het maar plat te zeggen ;D
En ik had ook zo'n bakje voor mijn eivoer, zijn fijn he?!
Nou ga zo door met je Rock en we horen het wel weer.

Oh trouwens, mijn mannetje heeft het op Coco voorzien, maar ik wil graag een witmasker ;D
Dus we zijn het nog niet eens.

Groetjes Mariska