6 mei 2025, 23:16:25

regen

Gestart door margot, 4 juni 2003, 00:23:54

« vorige - volgende »

margot

vandaag stond Kiki buiten ,en toen begon het heel zacht te regen ,
ze ging helemaal plat liggen met de vleugels wijd en de veren open ,dus heel bol
het was zo leuk gezicht ,maar ik sproei haar ook bijna elke dag ,maar dan doet ze het nooit ,ik denk dat de sproeier te hard is ?
groetjes Margot en Kiki

Tara

Hoi Margot en Kiki,

je moet de sproeier namelijk op nevelstand zetten en zo laten sproeien net of het regent, dat is heel fijn voor ze :). Hier in ieder geval wel ;D.

Hopelijk lukt het, groetjes, Tara

Karin

4 juni 2003, 00:55:36 #2 Last Edit: 4 juni 2003, 04:34:20 by kazoo
Margot, kijk eens bij dagboek en dan " mijn valkparkieten ", daar heb ik een foto van Dazzle gezet die ik gemaakt heb toen ze aan het " douchen " was  ;D Zorg dat het water lauw is en gebruik een zachte nevel. Volgens mij gaan ze bijna allemaal zo gek doen als je even door zet  ;D Zelfs  Breezer deed het van de week, pas na maanden. Kazoo klemt zich zelfs helemaal vast met zijn vleugels in zijn schommel. Zo´n raar gezicht  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Je kan ook je valk op schoot houden, en een bakje water bij je houden.
De vingers erin dompelen, en de druppels op je valkje laten landen.

vogelfriek

hallo :)

Bij mij houdt ze niet van een bakje met water, ze is er bang voor en wil daar weg, maar wat ze wel lekker vindt is een klein straaltje water uit de kraan, dat vindt ze wel fijn ze gaat dan onder het straaltje staan, en haar vleugels houdt ze dan helemaal gespreid. ;D ik heb haar ooit zelfs mee naar buiten genomen, de eerste keer ging het goed, maar toen ik haar voor de tweede keer losliet vliegen, vloog ze zo ver weg dat ik haar niet meer zag, :'( en zij mij ook niet meer, toen heb ik zitten roepen, en hoorde haar heel verweg schreeuwen. Na een hele poos roepen en schreeuwen vroeg de overbuurman: zoek je een valkparkiet? ik zij ja, de buurman hat haar in een klein schuurtje gestopt, toen heb ik haar uit het schuurtje gehaald, en goed vastgehouden. en gauw thuis weer in het hok gestopt. Dus ik laat haar nooit meer buiten rondvliegen.

groetjes vogelfriek :)

Marianne

Hallo vogelfriek,

Dat je het aan gedurfd heb om je valkje los mee naar buiten te nemen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om mijn 3 valkjes zo mee naar buiten te nemen. Ze zijn alle 3 tam maar als ze losvliegen in huis controleer ik juist of de deuren en ramen dicht zijn. Bij mij gaan ze wel naar buiten met kooi en al. Ik zou mijn valkjes voor geen goud willen missen.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ellen

Hoi vogelfriek,

Jij mag echt in je handen wrijven van geluk.
Voor hetzelfde geld was je haar kwijt geweest.
Ze zal de weg terug maar niet kunnen vinde hee.
 :)  :)

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Jij bedenkt je zeker nu ook wel 2 maal voordat je
dat weer probeert?

Groetjes Ellen.

vogelfriek

hallo,

[shadow=yellow,left,300]zeker weten, het enige wat ik nu doe is dus haar met kooi en al buiten zetten, en dan haar bij alle andere valkparkieten zetten. dat vindt ze heel leuk.
[/shadow]
groetjes
vogelfriek