17 april 2024, 01:37:17

Kweek gaat mis.

Gestart door Gert-Jan, 3 september 2002, 01:18:40

« vorige - volgende »

Gert-Jan

3 september 2002, 01:18:40 Last Edit: 13 oktober 2002, 23:43:11 by franky
Hallo ik heb een vraag over mn valkparkieten ,hopelijk kunnen jullie me helpen .

Ik kweek al 2 jaar valkparkietjes int begin (na 2 broedsel ) had ik de eerste jongen alles verliep goed en vlot ,maar nu dit jaar leggen mijn valkparkieten alleen maar eieren (stuk of 7) en oftewel eten ze de eieren op ,ofwel als de jongen uitkomengeven ze ze geen eten en gaan ze dood ik heb al proberen 5 jongen teredden maar tevergeefs spijtig ...  Dusja oe zou dat komen ? Wat kan ik eraan doen ?  Dank u voor uw begrip hopelijk kunnen jullie me helpen . Alvast bedankt ! Groetjes uit West-Vlaanderen !!!

franky

6 september 2002, 00:24:04 #1 Last Edit: 13 oktober 2002, 23:42:45 by franky
ik weet niet hoe dit komt maar ik heb het ook eens gehad de eerste nest toen waren ze weg gegaan.maar je kan wel proberen voor die jonkskes met de spuit groot te brengen. groetjes,franky.

knuffie

bedankt ddat je gereageerd hebt. maarja ik probeer de jongen groot te brengen maar ze leven maar n dag of 5  :(
Kvind het eigenlijk raar dat hety iedere keer misgaat .
saluutjes en groetjes

franky

ik denk als ge die eten geeft dat ge dan eten in zijn luchtpijpen doet en dan stikken die
groetjes,franky

Gert-Jan

Als ik de jongen eten geef zie ik het eten in hun krop , dus ze stikken niet hoor .
Maar ik heb gelezen dat ze in het begin door de ouders een speciale soort stof meekrijgen , dus hun ouders hebben e nooit eten gegeven en hebben die stof nooit meegekregen

salu bedankt vo je reactie ;)

Timmety

Hoi
misscien laat je de ouders te vaak broeden, is de nestkast niet goed.
Je zou een jaar kunnen w88 en het dan nog eens proberen en het klopt dat de ouders een speciale stof hebben.

Tim

franky

HOI? IK BEN FRANKY ZIJN MAMA,en we laten onze valken nu rusten want ze hebben al 3 nesten gehad en da is genoeg geweest.dat het maar vlug voorjaar is  dat ze opnieuw kunnen beginnen . misschien zijn u valken al wat oud om te broeden ? ik weet nie tot wanneer ze broeden en anders probeer eens een ander manneke bij het vrouwke te zetten of andersom . Groetjes Tiny :-X :-/ :-/ :-/ :-/ :-/

Lambert gertjan

hallo ,

mn valkparkietjes zijn 4 à 5 jaar oud (de mannetjes ) (de vrouwtjes 4 j ) Ik laat ze maar 3 x per jaar broeden maja hopelijk volgend jaar beter hé

Saluutjes . Bedankt vo reactie  ;)

Diana

Bij mij ging dit jaar het eerste nest helemaal mis, maar de 3 nesten daarna verliep alles goed. Misschien hebben je vogels geen zin meer in meer jongen verzorgen.

Ik had bij het tweede nestje ook een probleem de twee eerste eitjes verschilde 2 weken met het de andere 2 eitje en het uitkomen dus ook. Dus toen die 2 allerjongste uitkwamen werd er niet voor gezorgt, dus mog ik ze met de hand grootbrengen, ze waren gewoon veel te jong, ik raakte er helemaal gestresst van hij stopte maar niet met "huilen", maar toch doorzetten, maar wat deed ik nou verkeert... je mag pas weer bijvoeren als de krop helemaal leeg is anders verzuurt het eten (deed ik dus niet) en je moet het eten op een bepaalde temp. geven, wist ik dus ook niet... het ging dus volledig mis! Dus lees eerst voldoende over handopfok!
want het is echt moeilijk.

Gert-Jan

ik zal het volgend jaar zien als ze terug kweken hopelijk wel  :) wete jullie iets meer over zebravinkjes? en het kweken ervan ?

saluut  ;)