29 april 2024, 17:33:56

Wanneer uit de kooi?

Gestart door Sandra, 4 september 2005, 19:30:42

« vorige - volgende »

Sandra

Ik heb sinds gisteren een albino valkje gekregen. Nou weet ik alleen niet wanneer ik hem voorzichtig eruit mag laten gaan. Sinds vandaag laat hij zich af en toe van zijn hoogste stok naar beneden vallen. Het lijkt wel een vleermuis. Is dit normaal? Ook wil hij (tenminste dat denk ik) door de tralies heen vliegen. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

Alvast bedankt.

Groetjes Sandra

Riny

Hallo Sandra
Ik zou hem eerst aan mijn handen laten wennen voor ik hem eruit zou laten.
Als die nog bang voor je handen is krijg je hem er ook niet meer in.
Je kunt hem het beste laten wennen met wat lekkers zoals trosgierst.Dat hij zich naar beneden laat vallen kan ook komen doordat hij nog moet leren om te klimmen.
Groetjes Riny :D :D :D

Sandra

Maar is het ook normaal dat hij niets eet. Hij zit niet dik ofzo. Ik zie geen lege pelletjes liggen. Ik heb net eivoer neergezet maar daar kijkt hij ook niet naar om. Hij heeft wel zelf gegeten toen hij nog in de volliere zat.

Mijn vorige valk was niet helemaal goed en die at ook niet dus ik ben bang dat dat straks bij deze ook gebeurd.

Riny

Hoy Sandra
Hoe oud is je valkje?
Groetjes Riny :D :D :D

Sandra


Riny

Hoy Sandra
Heb je nog nutribird in huis,dan kun je hem dat wat geven.
Anders valt hij veel teveel af.
Zorg dat hij de beschikking heeft over trosgierst.
Misschien is hij nog wel niet geheel zelfstandig.
Groetjes en Succes Riny :D :D :D

Sandra

Wat is nutribird?

Hij ziet er niet uitgehongerd uit. Ik heb zowieso al trosgierst in zijn kooi liggen. Misschien moet ik nog even aankijken omdat hij nog niet gewent is.

Bedankt voor je hulp!

Groetjes Sandra

Riny

Hoy Sandra
Nutribird is handopfokvoer voor jonkie's die nog niet genoeg zelfstandig  kunnen eten,en door omstandigheden niet meer gevoerd worden door de ouders.
In dit voer waar je een papje van moet maken zit alles in wat ze nodig hebben.
Groetjes Riny :D :D :D

Riny

Hoy Sandra
Wat ik nog vergeten was hou je zijn gewicht wel in de gaten door hem iedere morgen te wegen met leeg kropje.
Groetjs Riny :D :D :D

Sandra

Nee, ik durf hem nog niet uit de kooi te halen. Hij is nog niet echt gewent aan mij. Hij is bang van mijn hand. Dus ik denk dat ik hem niet meer te pakken krijg als ie los is

Sandra

Hij heeft vanavond eindelijk gegeten! Dat heb ik geweten ook! Hij vloog als een gek door de kooi! (wel normaal hoor). Bedankt voor de informatie maar ik denk dat mijn bezorgdheid niet meer nodig is.

  :D :D :D :D :D :D