10 mei 2025, 02:13:13

Kazoo´s vleugeltje

Gestart door Karin, 25 mei 2003, 18:16:06

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden zit Kazoo met zijn vriendinnetje Breezer en het grasparkietje Yellow in een grote binnenvolière. Toen we ze erin gezet hadden is Kazoo een beetje in paniek geraakt, want hij kwam erachter dat hij niet zo´n goede vlieger was  ;D Tja, als je altijd in een gewone kooi hebt gezeten ( hij is niet tam ) kweek je geen vliegspieren.  ;D Hij is waarschijnlijk tegen het gaas gevlogen en had bloed aan beide vleugels. Nu gebeurt het om de paar weken dat hij weer bloed aan de vleugels heeft. Ik heb inmiddels ook een nachtlampje gekocht, want misschien komt het omdat hij niet goed ziet in het donker. Nu heb ik wel eens gehoord dat het kan zijn dat een bepaald soort veer beschadigt is en dit bij het miste of geringste weer gaat bloeden. Nu is mijn vraag : gaat dit pas over na de volgende rui ??? Ik geef hem voor de zekerheid antibiotica als het weer gaat bloeden, maar ja, daar kan ik natuurlijk niet mee aan de gang blijven.   ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Weet echt niemand of ik tot de volgende rui moet wachten tot de veren die hij waarschijnlijk beschadigt heeft  niet meer zo snel bloeden ?  ???

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Als veren er helemaal uit zijn komen ze met 6 weken ongeveer weer volledig terug maar als ze zijn afgeknipt moet je minimaal tot de rui wachten :-(
Alleen als ze heel erg kort zijn afgeknipt zodat er alleen een stompje zit vallen ze tijdens de rui ook niet uit heb ik wel eens gelezen en komen er dus geen nieuwe voor terug :-(
Je zou misschien langs de dierenarts kunnen gaan die zou de stompjes altijd kunnen verwijderen zodat er meteen nieuwe veren kunnen groeien want als het steeds blijft bloeden is het natuurlijk ook niet fijn voor je valkje :-(

Groetjes,  paul

Karin

Hoi Paul,

Ze zijn niet afgeknipt, maar waarschijnlijk beschadigt toen hij  voor het eerst in de volière mocht. Ik heb het al aan de dierenarts gevraagt en die zei dat ik het beter zo kon laat zitten. Het zou vanzelf wel genezen. En omdat kazoo niet tam is, is hij moeilijk te pakken en zou ik hem echt moeten vangen. Ik hoop alleen dat hij snel  gaat ruien en dat dan het probleem over is. Hij heeft wat bloed ( niet veel, zie foto ) om de paar weken.  Maar we wachten wel af  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves