3 mei 2025, 07:36:59

Piet & Piet Bij de Vakantie oppas

Gestart door Theo, 15 augustus 2005, 15:42:17

« vorige - volgende »

Theo

15 augustus 2005, 15:42:17 Last Edit: 15 augustus 2005, 15:45:33 by Theo
Hoi Allen,
Ik heb er even over na gedacht of ik wel wat zou gaan typen over mijn 2 vakantievalkjes of niet. Toch besloten om toch zoveel mogelijk te typen ook voor de baasjes van Piet & Piet zodat ze na de vakantie kunnen lezen hoe het ze is vergaan.
Zaterdag 6 augustus was het dan zo ver. Piet is een (volg. mij)Wildkleur (man) en Piet is ..... geparelde (pop) hier kom ik nog op terug.
De eerste kennismaking is net als of je iets nieuws krijgt. je kunt je ogen er niet van af houden en in dit geval zit je steeds geluidjes (fluiten) te maken om te kijken of er ook gereageerd gaat worden. Pino (mijn eigen 17 jarige Lutino pop) vond het maar zo, zo. En reageerde eigenlijk niet zo op fluiten van Piet & Piet. Ze was het geluid wel gewend van andere valkjes gezien onze over buurman ook Valkjes had in een buiten volière (tot hij ze zat was en 3 weken geleden gewoon los liet die $#@^#&^#%&^#&) >:( >:(
Ik kreeg nog wat tips van wat wel te doen en wat niet, wat ze wel lusten en wat niet en toen ging het baasje naar huis.
Toen het baasje van Piet & Piet weg was heb ik eens wat nader kennis gemaakt met deze twee toch wel mooi uitziende Valkjes die handtam waren en dus als ik met mijn hoofd voor de kooi ging zitten zij gewoon bleven zitten. Ze kwamen op het eind van de middag gewoon naar mij toe in de kooi en aten uit mijn hand (er zaten zaden met een beetje water vastgeplakt op mijn top van de vinger) dat zat wel goed
Voor Pino moest er wel het een aangepast worden. Zo kon bijvoorbeeld de kooi niet meer 24/7 open blijven, en de aandacht moest verdeeld gaan worden. Nou voor een oudje doet ze het perfect!!  Heeft geen moeite met een dichte kooi en dat ze nu mijn aandacht moet delen is geen enkel probleem.  ;D ;D
Wat opvalt, is dat Piet & Piet, Pino interessanter vinden dan Pino hun. Op zich vind ik dat Vogels buiten hun kooi moeten kunnen vliegen dus bij Piet & Piet gelijk 's avonds de jaloezieën dicht en de kooi van Piet & Piet open. Ik zat er helemaal klaar voor. Inderdaad ze waren er al snel uit. En voor dat ik het wist zaten ze  boven op de kooi. Piet (pop) vloog eerst op de eetkamerstoel, de tafel en toen op de fauteuil op een meter afstand van mij. Piet kwam snel daarna maar die vloog gelijk naar de fauteuil. En nog geen 5 minuten later zaten ze allebei op mijn been(ik hing voor de tv op de bank)
En daar bleven ze gewoon zitten. Als of ik ze al jaren in huis had. Alleen het terug in de kooi Piet (pop) ging op mijn hand zitten en liet zich weer rustig in de kooi zetten ;D :D ;D
Maar Piet(man) dacht daar iets anders over :o ??? :o ??? ik moest het 4 keer naar de kooi brengen voordat hij er in ging en bleef zitten,
Nu komen ze elke dag uit de kooi en de kooi van Pino staat tegelijk open met die van Piet & Piet en dat gaat prima. Ik wil alleen niet dat Pino op de kooi van Piet & Piet komt en Piet & Piet mogen niet op de kooi van Pino en dat gaat zonder problemen. Zelfs het terug in de kooi zetten gaat goed ze laten zich prima door mij terug zetten
Nu worden ze ook extra verwend hoor. Ik bedoel de baasjes op vakantie de valkjes ook. Elke dag krijgen (Pino ook) een takje trosgierst, af en toe een snoepstaafje, stukje kaas, fruit, groente. Van de honger zullen ze niet omkomen.... ;D ;D
De eerste week zit er op,  er op terug kijkend  vond ik het een erg leuke week en kan ik in ieder geval nog 1,5 week genieten  van mijn Vakantievalkjes.
Groeten Theo

Tot het vervolg
Theo

Rianne

Leuk geschreven! :)
Zo te lezen gaat dit een hele leuke vakantie voor ze worden!
En voor jou natuurlijk! ;D

hippysuus

Jee dat Pino al 17 jaar is, wat goed zeg! Wat zul je een hechte band met haar hebben na al die tijd...mijn valkje is 15 geworden en ineens is hij helaas vrij snel doodgegaan, kan er nog steeds verdrietig van worden.

Maar ik ben heel benieuwd naar de avonturen die jij en Pino nog gaan beleven met Piet&Piet....leuk he van die logeerpartijtjes! ;D

Lin

Jeetje, wat een lang verhaal! Waarom ben je nooit een dagboek zelf begonnen? Ik blijf het volgen!

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Theo

Hoi Rianne, Die logeerpartijtjes zijn erg leuk, je maakt weer eens een beetje kennis met andere valkjes. En dan weet ik weer waarom ik valkparkieten zo leuk vind.

Hoi Lin,
Ik vond mijzelf eigenlijk nooit zo'n "schrijver" vandaar dat ik er nooit aan ben begonnen maar wie weet volgen er meer.

Goed het laatste deel van dit dagboek(je).
Zoals aan al het goede een eind komt kwam er ook een eind aan het bezoek van Piet & Piet. Maar eerst nog even wat belevenissen van deze twee valkjes. Ik had begrepen dat Piet & Piet graag (even) onder de planten sproeier staan. Dus ik nam eerst Piet even mee naar de aanbouw (anders werd het huis zo nat)Ik had een groot badlaken over de vriezer gegooid en had daar Piet opgezet om hem eens een goed bad te geven. En inderdaad prettig vond hij het zeker. Hij zette zich hellemaal op, vleugels uit en maar met het kopje door zijn veren. Je kon zien dat hij het naar zijn zin had ;D ;D ;D
Vervolgens bracht ik Piet naar de kooi en haalde ik Piet op. Zette haar op het badlaken en sproeien maar. Ook deze Piet haar veren uitgezet, vleugels uit  ;D ;D ;D
Na flink gedouched te zijn pakte ik mijn badlaken op om het in de wasmachine te gooien, toen pas kwam ik erachter hoe nat dit badlaken wel niet was. Als de valkjes het maar naar de zin hebben gehad.
vervolgens nog een takje trosgiers in de kooi en hun dag kon niet meer stuk.
Nu ging het goed tussen Piet, Piet en Pino dus ik dacht ik laat de kooi van Pino eens open staan als Piet & Piet uit hun kooi zijn en kijken wat Piet en Piet doen. Maar vooral wat Pino ging doen nou ik had net zo goed de kooi dicht kunnen laten Pino keek niet op of om en ging gewoon door met haar eigen ding. Piet & Piet deden eigenlijk ook niet veel bijzonders als of het hun niets uitmaakte. En ik er maar een groot probleem van maken dat allebei de kooien tegelijk open staan. Voorzichtigheid is natuurlijk wel geboden. Maar goed toen kwam er een telefoontje van de eigenaars van Piet & Piet hun vakantie zat er op (ze waren weer thuis) en ze wilden Piet  & Piet graag weer ophalen. Diezelfde avond zijn Piet & Piet gehaald en weer vertrokken richting Zwolle.
Er op terug kijkend moet ik zeggen dat ik het een hele leuke en gezellige 2 weken heb gevonden. Daarbij vond  ik het eigenlijk  niet leuk dat ze weer terug moesten. :-\ :-\

Volgend jaar Piet & Piet zeker weer welkom zijn.

Bedankt Piet & Piet en misschien tot volgend jaar.

Theo
Theo

Rianne

Leuk verhaal weer! Jammer dat Piet en Piet alweer terug moeten. Het is dat Pino niet op andere valkjes reageerd anders kon je wel een tweede valkje aanschaffen. :)

Theo

Hoi,
Heb er wel aan gedacht maar Pino is al 17 jaar alleen en ik vraag me af of ik haar daar een plezier mee doe??
Theo

Lin

10 september 2005, 13:40:26 #7 Last Edit: 17 oktober 2006, 09:33:16 by *Marianne*
Hey,

Je hebt dus een heerlijke tijd gehad met ze. Dat zal wel is altijd leuk om een andere dier dat je niet kent te zien genieten als je met ze bezig bent. Let je wel op dat valkjes niet te nat en niet savonds besproeid mogen worden. dan drogen ze minder snel op en kunnen ze ziek worden. De meeste fohnen de valkjes ook droog na afloop. jammer dat ze weer weg zijn.

Groeten, Lin

Dagboek is gesloten omdat er 1 jaar niets meer in is veranderd of geschreven.
Weer open, neem dan contact met mij op.
Groetjes Marianne

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)