1 mei 2025, 03:22:40

buiten voliere

Gestart door leoni, 3 september 2005, 15:13:07

« vorige - volgende »

leoni

hallo

over een tijdje krijg ik buiten een voliere.
maar me vader wilde weten wat je nou het beste als ondergrond kan gebreuken dus waar je de voliere op gaat bouwen zodat er geen ongedierte in de voliere kan vanaf de grond.
en wat kan je dan het beste in de voliere doen als bodem bedekking?
voor het binnen hok moet daar dan verwarming in het binnen hok komt in de garage( er staat geen auto in :D)of  moet dat alleen snachts of in de winter?
nog meer informatie wat handig is voor het of zo iets mag je ook zeggen.
het duurd nog wel een half jaartje maar we wilden het alvast weten om alles te berekenen.

groetjes leoni

Kirsten

Hoi Leoni,.

Tja iedereen doet het anders denk ik,.
Ik heb buiten mijn voliere van aluminiumpanelen gemaakt en staan om een betonnen onderlaag. Daar bovenop heb ik split (soort kiezel) liggen, want is erg makkelijk om schoon te spuiten. Ik heb geen last van ongedierte en aluminium is onderhoudsvrij ;) :D
Ik denk dat je je binnenvoliere niet hoeft te verwarmen hoor, je moet alleen zorgen dat het niet tocht. Verder heb ik binnen op de vloer gewoon grove beukensnippers. Ook heb ik er een dag(true light) en een nachtlampje hangen.

Foto's van m'n voliere kan je eventueel op m'n site vinden,.
Succes met verzinnen en voor je het weet is het zover :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

leoni

hallo

oké heel erg bedankt we hebben al iemand waar we een voliere laten maken hij maakt aluminiumvolieres :D
en aan bijde zeikandten willen we denk ik een plaat voor de tocht maar hij heeft van die witten platen voor het dank( we nemen wit maar je kan ook zwart kiezen)
en swintesh oef het ook niet verwarmt worden dus.
en als we nou een voliere nemen van 2 hoog 2 breed en 3 a 4 meter lang hoeveel valkjes kunnen daar in en hoe groot moet het binnen hok dan zijn als je wilt gaan kweken met de valkjes??

groetjes leoni

Kirsten

Hoi Leoni,

Voor buiten kan je een koppeltje per m3 aanhouden is mij eens verteld, maar ik denk dat je het een beetje op gevoel moet doen. Bedenk ook dat als je gaat kweken, het ook erg leuk is om eens een eigen kweekvogel te houden, dus niet gelijk je voliere volgooien is mijn  advies. Verder moet je er binnen voor zorgen dat ze niet op elkaas lip zitten met de broedhokken, want dan gaan ze elkaar de hele dag wegjagen bij hun eigen broedhok. Bedenk je ook dat elk koppeltje de mogelijkheid moet hebben tot een broedhok,. anders krijg je ruzie in de tent ;)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------