10 mei 2025, 17:50:39

vleugels knippen

Gestart door stijn, 30 augustus 2005, 09:30:20

« vorige - volgende »

stijn

hallo ik heb een vraagjeuh ivb met de vleugels van een parkiet knippen
ik heb ze geknipt op de manier dat ze het mijn geleert hebben (de eerste 3 veren van 1 vleugel knippen) maar nu kan hij nog vliegen weten julie meschien nog een andere manier om dit te doen ??
groetjes stijn

Ilse

hallo,
misschien kun je de vleugels beter door iemand laten knippen waarvan je zeker weet dat die er verstand van heeft.

ik heb sinds kort ook een valkje en de vorige eigenaar dacht ook dat hij het wel zelf kon maar die heeft bij een van de vleugels de hele onderarm erafgehaald.

als je het tog zelf doet en het gaat ook bij jou fout denk ik niet dat je dat jezelf vergeeft dus bespaar jezelf een schuldgevoel.

wat ze trouwens bij mijn valkje hebben gedaan is een vorm van dierenmishandeling dus doe het niet

Groetjes Ilse

Kirsten

Hoi Stijn,

Het is inderdaad verstandig om het te laten doen door iemand die er ervaring mee heeft,. De bedoeling is nl dat ze nog een beetje zichzelf kunnen redden, maar niet meer in hoogte kunnen klimmen.
Het duurt tot de volgende rui dat ze weer kunnen vliegen

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Je hebt maar 1 vleugel geknipt, je valkje is nu wel uit balans maar kan nog wel vliegen. het best is om ze allebei te kortwieken.