9 juli 2025, 07:58:21

is dit normaal???

Gestart door Lani, 31 augustus 2005, 12:25:32

« vorige - volgende »

Lani

hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben Karin en ik heb gisterochtend een valkparkiet aangeschaft. ik had van tevoren al veel gelezen op deze site maar één ding kan ik niet vinden. Lani mijn valkparkiet is nog geen jaar oud, ze kan goed andere vogels nadoen en heel mooi zingen. Nou heb ik dit in de dierenwinkel gezien (waar ik een aantal dagen Lani heb bekeken) want ik heb haar nu thuis en het enige wat ze doet is gillen en krijsen en dat heb ik haar nooit horen doen in de dierenwinkel, ik denk dat ze dit doet om aandacht want als ze me kan zien geeft ze geen kik, echt geen piepje. is dit normaal gedrag? want ik mijn oren beginnen een je te suizen van de herrie die ze maakt als ik niet zichtbaar ben en gaat ze weer mooi zingen zoals in de dierenwinkel? zo ja, hoe lang duurt het ongeveer voordat ze weer haar eigen zelf is?

groetjes karin

Riny

Hallo Karin
Ik neem aan dat Lani in de dierenwinkel met soortgenootjes zat,nu hoort ze geen ander vogeltje meer.Dat zal ze heel erg missen.Misschien is dit wel de allereerste keer in haar leven zonder soortgenoten.
Daarom denk ik dat ze aan het roepen is naar andere vogels.
Het beste gezelschap voor een valkje is een ander valkje.
En ze moet natuurlijk nog wennen aan de nieuwe omgeving.
Groetjes Riny :D :D :D

eefje nieuwenburg

even helemaal niks met je vraag te maken hoor maar moet het even kwijt.
als jij zegt dat ie zo mooi kan fluiten en andere vogels nadoen dan heb je waarschijnlijk een man maar omdat ik zag dat je steeds haar schrijft moest ik het even zeggen (kun je gelijk kijken of je als je er een maatje bijneemt een vrouw of een man erbij wil.)
succes ! ;D

groetjes eefje

Lani

he eefje

ik denk dat het een vrouwtje is. ze is wildkleur en heeft bijna geen geel op haar kopje, en een wat vage oranje wangvlek. ik had gelezen dat mannetjes altijd vel geel hebben en dat hun staartveren helemaal grijs zijn en bij Lani zijn de staartveren wit met grijs. het kan zijn dat het een mannetje is als ze nog niet haar eerste rui heeft gehad dus die wacht ik dan maar af, ik heb op haar ring gezien dat het jaartal 2005 is dus het kan zijn dat ze nog niet in de rui is geweest, dat verschilt toch van 5 tot 7 maanden of zo? als ik het goed onthouden heb.
aan het gedrag vind ik het heel moeilijk te zeggen, misschien weet jij er meer van, de kuif staat altijd rechtop, en zij/hij staat altijd heel trots rechtop, en soms niet vaak heeft ze/hij de vleugels iets naar buiten staan, dan maakt ie zich groter en breder, maar ik weet niet of dit manlijk is of drijgen omdat hij of zij nog wel bang is in die grote kooi

groetjes karin

eefje nieuwenburg

ja ik denk toch dat het een man is en dat ie nog moet ruien,ik heb ook een wildkleur man zitten van 4maanden oud en die is kwa kleur ook net een pop maar de herrie die hij maakt en het fluiten dat ie doet is toch echt mannengedrag.
En zeker als ie ook de vleugels wijd doet!
is toch ook leuk of niet ??? ;D

groetjes eefje

Lin

Hey,

als ie blijft roepen dan radio aanzetten als je weg gaat. En heel veel de deur in en uit lopen. Dan zal het roepen minder worden. een tweede valkje is ook een goede keuze.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)