hij is zo angstig als ik maar in de buurt kom

Gestart door linny, 1 september 2005, 20:32:52

« vorige - volgende »

linny

ik heb sinds twee weken een valkparkietje ik weet niet hoe oud hij is hij is nog niet zo oud denk ik ,maar hij is al bang als ik in de buurt kom laat staan als ik mijn hand in de kooi doe
wie heeft er voor mij een tip om hem toch tam kan krijgen en dat hij op mijn hand gaat zitten
ik wil zo graag contact met hem
groetjes linny

~Natas~

Hoi Linny,

Mag ik vragen waar je je valkje vandaan hebt.
Heb je 'm bij een kweker vandaan of bij de dierenwinkel.
Vogels vanuit de dierenwinkel zijn wat moeilijker om tem te krijgen, maar met veel aandacht en tijd moet het zeker lukken.
Wat je nu het beste kan doen is om je vogel rustig te laten wennen aan je handen.
Je kan dit doen door wat trosgierst op je hand te leggen zodat je vogel naar je hand wordt gelokt en hiervan gaat eten.
Het is wel belangrijk om je hand stil te houden, zodat je valkje daar niet van schrikt.
Daarna kan je proberen om wat lekkers op je hand te leggen zodat je valkje er vanzelf op komt.
Hert is wel heel belangrijk dat je valkje jou wel voor 100% vertrouwd, dan wordt het tam maken ook wat makkelijker.
Je kan hem ook tam krijgen door heel rustig met hem te praten zodat hij aan jou stem went, en jou hierdoor gaat vertrouwen.
En heb je je valkje wel eens uit zijn kooi gehaald???

Hopelijk heb je hier wat aan, anders hoor ik het wel
Succes ermee

Natasja

Monky

Hi Linny,

Het is een vervelend probleem en ik herken het. Als het een valkje uit de dierenwinkel is kan het inderdaad lastiger zijn. Ik spreek uit ervaring ;)
Ik denk dat voordat je je hand in de kooi gaat steken, je hem eerst moet laat wennen aan je aanwezigheid. Vooral als het beestje daar al onrustig van wordt.
Probeer eens iedere keer dat je naast de kooi gaat zitten ook met hem te praten of tegen hem zingen. Je zal merken dat hij aan je aanwezigheid zal wennen. Ik denk dat geduld hebben het belangrijkste is. Het lukt je vast wel.  :)

Succes ermee  ;D

Monky

parkietfreak91

Hoi linny.

ik heb ook ongeveer sinds 2 weekjes een valkparkiet, ook uit de dierenwinkel... ik dcht eerst ook van hoe moet ik hem tam maken? nu nog als ik in de kooi kom met met hand probeert hij soms te bijten.. maar ik praat veel tegen hem en daardoor word hij ookv eel tammer, hij eet uit min hand,  hij zingt allemaal leuek liedjes, en ik mag al heel egr dichtbij hem komen als hij uit de kooi is...

Probeer gewoon veel bij de kooi te zitten en zijn vertrouwen te winnen, dan weet ik ckr dat het allemaal gaat lukken...
En probeer hem te lokken door lekkernijen... maar dat staat ook alleemaal in de andere reacties.. ikw ens je veel succes!

Xx sanne