18 mei 2024, 02:34:30

oudere valkjes tam te krijgen?

Gestart door Monky, 30 augustus 2005, 12:56:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Ik heb twee valkjes in mijn voliere zitten. Ze heten Lulac(6) en Mauk(7). Ze zitten samen met drie grasparkietjes (Istello, Lumpi en Poofy) en een Rosellaparkiet (Jocko).
Lulac kwam altijd eigenlijk wel naar me toe en was het minst bang. Mauk zat altijd naarme te blazen. Ik heb Lulac nu zo ver dat hij op mijn hand trosgierst gaat eten. Mauk lijkt nu rustiger en wil eigenlijk ook wel, maar durft nog niet zo goed. Is het eigenlijk mogelijk om deze twee valkjes verder handtam te krijgen of zou het hierbij blijven? Hoe moet ik het verder aanpakken? Ik wil ze niet weer bang maken.

Ik moet zeggen dat ik het heel snoezig vind te zien hoe Mauk met zichzelf worstelt. Hij wil wel maar durft niet. Het lukt hem vast wel een keer. Ach... wat een poepies zijn het toch... :)

Groetjes,
Monky

Jaimy_en_Viggo

Hey Monky,

Echt handtam zul je ze niet meer krijgen, daar zijn ze toch wel iets te oud voor. Maar uit je hand laten eten en dat soort dingentjes..zover kun je ze vast wel krijgen. En mischien strak zelfs op je hand laten komen zonder voer..maar echt knuffelen zit er denk ik niet in, maar zo te lezen geniet je er zo ook van :)

Groetjes Jaimy

Monky

Bedankt voor je reactie Jaimy  :D

Ik heb wel weer een kleinbeetje vooruitgang met Mauk geboekt!
Hij eet nu trosgierst uit mijn hand door de tralies heen  ;D
Het is niet veel ik weet het, maar ik ben bijzonder trots op hem!!

Hij kan zo eigenwijs kijken. Eigenlijk wel grappig dat vogels ook gelaatstuitdrukkingen kunnen laten zien  ;)

Ik ben op dit moment een heel blij Monky. Hahaha.