28 maart 2024, 09:22:17

Hoeveel valkparkieten kunnen erbij...

Gestart door Roel, 3 september 2002, 01:06:23

« vorige - volgende »

Roel

Mijn vraag is hoeveel valkparkieten ik kan zetten in een volière van 4m lang op 2m breed?
Er zitten al 12 grasparkieten en 1 koppel bourkeparkieten in.

Alvast bedankt.

Roel
p.s.: er zitten ook 6 dwergkwartels in

Peter

Hoi Roel,

Grasparkieten en valkparkieten gaan tijdens het broedsezioen niet altijd samen. Zelf zouden we met 1 koppel beginnen om te kijken hoe het gaat. Bij Vragen over.. staan ook diverse antwoorden over bijvogels.

Groetjes,
Peter

Gert-Jan

hoi Roel

Bij mij in de volière (die 3 m op 2m is) 10 grasparkieten en
6 valkparkieten en dat zonder enig probleem

Groetjes  ;)

zotte_thomas

yo ,
bij mij zitten der twee koppels grasparkietjkes,1 koppel valken en een koppel kakarikis bij elkaar,
ik zet de grasparkietjes tijdens het broedseizoen ergens anders en ik laat de valken en de kakarikis bijeen zitten ,da gaat hoor der moeten gewoon genoeg nestkasten zijn....

sluuuuukes,


zotte

Diana

14 oktober 2002, 17:48:06 #4 Last Edit: 14 oktober 2002, 17:52:50 by Diana
Bij mij in de voliére 7m x 2,5m zitten 5 valkjes, 2 bourkesparkieten, 1 muspapegaai en 5 vinken en nog 3 kakarikies, maar ik dacht dat het een beetje klein voor ze was, maar nu ik dat zo lees van roel, hebben ze nog een aardig grote ruimte vergeleken met hem....

Mandy

Ik heb een buitenvoliére van 4 m2 en een binnenvoliére van 2 m2 met 3 koppels grasparkieten en 3 koppels valkparkieten.
Dat gaat goed, alleen heb ik dit jaar ervaren dat het zeer verstandig is om tijdens het broeden de grasparkieten elders te plaatsen. Die geef ik volgend jaar dus aparte broedhokken en de valken hebben dan de voliére voor zichzelf. Ik zet 3 blokken neer en dan zoeken ze het maar uit wie waar in gaat.
Vorig jaar had ik nog drie verschillende, dit jaar zet ik drie dezelfde zodat ze er hopelijk in het begin minder ruzie over maken.
Ik zou ook eerst kijken hoe het met 1 valkenkoppel gaat en het is dan ws. ook praktischer in jouw voliére om dit koppel een eigen broedplek te geven waar de grasparkieten niet bij kunnen. Want 12 grasparkieten verplaatsen voor 2 valken is ook weer zo wat hé.
Laat even weten wat je doet en hoe het gaat, groetjes Mandy.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl