3 mei 2024, 03:33:02

Boekentips?

Gestart door Petra en Cheeky, 27 augustus 2005, 18:51:15

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Petra,

Ik heb inderdaad de zolderserie gelezen van Virginia Andrews.

heel apart.

Groetjes, Nel :)

Rinske

3 september 2005, 19:11:48 #16 Last Edit: 3 september 2005, 19:16:27 by Rinske
Citaat

2)
Naam: De Da Vinci Code en het Bernini Mysterie
Auteur: Dan Brown
Waarom zo goed:Mystieke zaken, spanning, puzzels, humor, maar ook veel geschiedenis. Heerlijk om te lezen. En spannend van de 1e t/m de laatste blazijde!
Citaat



Hoi Petra,
Ben zelf ook al helemaal weg van de boeken van Dan Brown, er is ook nog een derde boek (eigenlijk zijn eerste) maar ben nu even de naam kwijt, heb ik van een collegaatje gehoord. Maar die moet dus ook heel erg goed zijn.

Verder ben ik ook helemaal weg van de boeken van David Baldacci. Dit zijn lekkere actie thriller boeken met goede verhaallijnen. Ik heb zelf de volgende boeken (sommige geleend, zelf heb ik er al aardig wat in mn kast staan) gelezen:
De laatste man
Vuil spel
Duister lot
Het recht van de macht
Op eigen gezag
Onbewaakt ogenblik
Onder druk

Ook de boeken van Nicci French zijn erg goed, dit zijn meer psychologische trhillers, heb er twee boeken van gelezen, namelijk :
De verborgen glimlach
De bewoonde wereld

Ik vind het trouwens erg leuk om zelf weer wat andere schrijvers te zien, waar ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord had, maar me wel erg nieuwschierig maakt. Dus daar ga ik ook maar is naar op zoek. :D

Ik heb het gelijk even opgezocht, dat eerste boek van Dan Brown heet: Het Juvenalis Dilemma    ;D

Vogens mij is de quote nogal mislukt maarja, sorry... ???

Groetjes,
Rinske

Kolkkie

Hoi Petra,

Ik heb zelf bijna alle boeken van Patricia Cornwell met patholoog-anatoom Kay Scarpetta in de hoofdrol.

Ook van de volgende auteurs heb ik 1 of meerdere boeken:

David Baldacci
John Lescroart
John Sandford
John Grisham
Jonathan Kellerman
Kathy Reichs
Michael Palmer
Robin Cook

Dit zijn allemaal auteurs van het genre spanning/(medische) thrillers.

Verder heb ik nog een hoop boeken over valkparkieten, 2de WO, en wat andere interessante infoboekjes

Mijn boekenkast begint echt overvol te raken ;D

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Petra en Cheeky

Citaat van: Rinske op  3 september 2005, 19:11:48
Citaat

2)
Naam: De Da Vinci Code en het Bernini Mysterie
Auteur: Dan Brown
Waarom zo goed:Mystieke zaken, spanning, puzzels, humor, maar ook veel geschiedenis. Heerlijk om te lezen. En spannend van de 1e t/m de laatste blazijde!
Citaat



Hoi Petra,
Ben zelf ook al helemaal weg van de boeken van Dan Brown, er is ook nog een derde boek (eigenlijk zijn eerste) maar ben nu even de naam kwijt, heb ik van een collegaatje gehoord. Maar die moet dus ook heel erg goed zijn.

Verder ben ik ook helemaal weg van de boeken van David Baldacci. Dit zijn lekkere actie thriller boeken met goede verhaallijnen. Ik heb zelf de volgende boeken (sommige geleend, zelf heb ik er al aardig wat in mn kast staan) gelezen:
De laatste man
Vuil spel
Duister lot
Het recht van de macht
Op eigen gezag
Onbewaakt ogenblik
Onder druk

Ook de boeken van Nicci French zijn erg goed, dit zijn meer psychologische trhillers, heb er twee boeken van gelezen, namelijk :
De verborgen glimlach
De bewoonde wereld

Ik vind het trouwens erg leuk om zelf weer wat andere schrijvers te zien, waar ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord had, maar me wel erg nieuwschierig maakt. Dus daar ga ik ook maar is naar op zoek. :D

Ik heb het gelijk even opgezocht, dat eerste boek van Dan Brown heet: Het Juvenalis Dilemma    ;D

Vogens mij is de quote nogal mislukt maarja, sorry... ???

Groetjes,
Rinske

Heee Rinske!

Wat leuk dat we ongeveer dezelfde smaak hebben, zo te lezen! Ik heb toevallig net vorige week tijdens mijn vakantie het Juvenalis dilemma gelezen en vond het superspannend! Als je dat boek goed vindt, MOET je gewoon De Acht van Katherine Neville lezen (nu volop te koop). Is ook mysterieus en een vrouw in de hoofdrol, heel spannend!

Ik ken zelf de boeken van Baldacci nog niet, maar ga ze zeker uitproberen, dankzij jou!

De boeken van Nicci French heb ik ook allemaal gelezen (want mijn zusje spaart ze)... zijn ook zeeeeer de moeite waard.

Leuk weer wat nieuwe tips! Kom maar op allemaal!

Citaat van: Kolkkie op  5 september 2005, 13:28:48
Hoi Petra,

Ik heb zelf bijna alle boeken van Patricia Cornwell met patholoog-anatoom Kay Scarpetta in de hoofdrol.

Ook van de volgende auteurs heb ik 1 of meerdere boeken:

David Baldacci
John Lescroart
John Sandford
John Grisham
Jonathan Kellerman
Kathy Reichs
Michael Palmer
Robin Cook

Dit zijn allemaal auteurs van het genre spanning/(medische) thrillers.

Verder heb ik nog een hoop boeken over valkparkieten, 2de WO, en wat andere interessante infoboekjes

Mijn boekenkast begint echt overvol te raken ;D

Groetjes,

Mariska

Ha Mariska,

Patricia Cornwell ken ik nog niet. Is dat een beetje Robin Cook-achtig? Klinkt in ieder geval ook als de moeite waard! Weer genoeg materiaal om uit te proberen!

Wat is Kathy Reichs voor iets? Ook thrillerachtig?

Groetjes,
Petra