2 mei 2025, 05:45:23

poedercoating op kooi

Gestart door Riny, 22 augustus 2005, 20:16:19

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Een tijd geleden hebben kennissen van mij een nieuwe papegaaienkooi gekocht.
Na 10 dagen in de kooi gezeten te hebben overleed de papegaai plotseling.
Een andere leverancier van kooien vertelde dat bij sommige kooien een poedercoating wordt gebruikt waar lood in verwerkt zit.Nu weten we niet zeker of dit soms een verkooppraatje is geweest.
De kooi staat nu splinternieuw leeg en is maar 10 dagen in gebruik geweest .
Wie heeft hier vaker over gehoord??
Groetjes Riny :D :D :D

Brede W

Hmm, dat niet gehoord. Wel van een papegaaienkooi die heel snel zijn verf verloor en daarom ook onbruikbaar was.

Tja, waren die roestvrijstalen kooien maar betaalbaarder... :(

Groetjes,

Wendy

Gerda

Hoi Riny,

Ik herinner me dat Paul het me een tijdje geleden vertelde. Misschien kun je het hem eens vragen.

Groetjes Gerda

Het zou wel schandelijk zijn als dit inderdaad de doodsoorzaak van de papagaai zou zijn!!!! >:( >:(

Riny

Hallo Gerda en Wendy
Ik zal Paul eens vragen ,het zou toch misdadig zijn als deze kooien zomaar verkocht mogen worden.
En de papegaaienverkoper die zegt dat het door de poedercoating komt heeft wel zelf deze kooien in zijn winkel staan  ??? ??? ???
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi Riny,
In sommige kooien zit zink verwerkt, dit is giftig voor vogels, maar niet direct dodelijk. Het lijkt mij persoonlijk dat een producent van kooien niet zondermeer zeer giftige stoffen verwerkt in een kooi  (lood) in verband met aantoonbare claims. Immers lood in coating is aantoonbaar.
Heeft de papegaai aan de kooi geknaagt?

Een papegaai kan aan vele oorzaken doodgaan. Autopsie kan uitsluitsel geven (nu ws niet meer). Die kenissen zouden het beste contact op kunnen nemen met de leverancier ivm de samenstelling van de coating.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.