20 juli 2025, 07:26:40

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

Hoi hoi,
Nou, vanmiddag zag ik een gevuld kropje  ;D
En nu maar hopen dat ze het warm houden.

Ik heb met Goofy nog geen 1 nest gehad waarbij ik niet 1 donsje even op gang moest helpen... hopelijk blijft het hierbij.

@Caroline, op de foto dacht ik ook te zien dat het gevuld was, maar in werkelijkheid was dat toch niet echt het geval. Op de eerste foto was hij helemaal verkleumd, maar had hij al wel wat druivensuiker gehad.

en voor de liefhebbers: vanmiddag heb ik even buiten gezeten en was getuige van een wip van Freek en Belle èn een wip van Pino en Lilo...

Ze doen het dus wel  8) ::) :P
Heb ik het ze toch nog goed voorgedaan  :P

Anke

Hoi,
Fijn dat het donsje nu goed gevoerd word.
Hopelijk gaan ze het goed oppakken nu!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Wauw toch nog wippies gedaan: heb jij even goed opgelet zeg  ;D
En voorgedaan ook blijkbaar  ???  :P
Dus dan is er ook nog wel hoop voor Hagrid? Die weet niet dat hij een vogel is. Sjanst met mij en ik hou mijn hart vast als hij eens een vliegpoging waagt  :-\

Fijn dat er toch nog gevoerd is zonder dat je hebt hoeven ingrijpen: het kan inderdaad nooit eens normaal gaan bij Goofy hè? En nog niet eens een wit donsje.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hoi hoi,
Carcoline.. als Lilo het kan... dan is er voor elke vogel hoop  ;D

Het donsje geeft me zorgen..
Gisteravond liep ik door de tuin, en ik hoorde het zo hard piepen dat ik toch maar even een kijkje heb genomen..
Goofy was alleen op het blok en het donsje lag weer koud  >:(

Heb het meegenomen, opgewarmd, pap gegeven en........ na een hoop getwijfel bij Toya ondergelegd. Zij zit op 6 eitjes, dus flink breed uit.. de kans dat het donsje bij haar warmte zou krijgen is dan iets groter.

Vanmorgen weer gekeken.. ik hoorde het buiten al piepen.. Het was iets gevoerd en.......... steenkoud!  :'(

Coen zat bij Goofy in het blok, en die heeft het gisteren warm gehouden, dus ik heb het weer bij hem gelegd, en hij schoof het voorzichtig onder  :-\

Ik ben bang dat ik dit gewoon moet laten gaan... ik kan niet elke keer gaan switchen...

Maar leuk is het niet  ???
Verder geen piep-eitjes,,,

carco

Pff wat een toestand zeg.
Als er nu snel een 2e donsje komt is de kans misschien groter dat ze het oppakken.
Helaas kan het hier nu niet bijgeschoven worden.

Groetjes: Caroline.

*Yvon

Hoi hoi

He,wat een vervelende start voor het donsje en jou zo.  :-\
Maar gelukkig was het toch weer gevoerd.  :D

Leuke,mooie foto's trouwens.
Had ik geloof ik nog niet gezegd.  :-[  :D

Groetjes Yvon

Kom je wel weer met een update.  8)  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Vanmiddag een paar keer gespiekt..
Overdag zit Coen op de eieren, en blijft het jonkie lekker warm.. en wordt het goed gevoerd.
De andere 2 eitjes bij Goofy en Coen zijn allebei aangepikt door de donsjes... dat is dus spannend.

Bij Teddy en Toya is er ook 1 bezig..

Nog even een filmpje van het donsje de eerste dag..

En wat foto's van vanmiddag

Gaat het goed daarbinnen?

Waaaaaaaa een blote vent in mijn slaapkamer  :o

;D

Nou, dat was het voor vandaag...

Ik houd jullie op de hoogte ;)
groetjes Irene

*Yvon

Hoi hoi

Nou het blijft iig de aankomende dagen nog wel spannend bij jou.  :D
Mooie foto's weer !!  :-*

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Laatste nieuws:
vanmiddag zag ik al dat Lilo haar teen had opengehaald (of dat er in gebeten is.. hij was iig aan het bloeden)

Ik had het toen schoongemaakt onder de kraan en het bloedde niet meer.
Vanavond nam ik nog een kijkje, en zat ze met een heel bebloedde buik, bebloed verenpak en een beetje zielig.
Heb haar weer mee naar binnen genomen. Mijn handen zaten meteen onder het bloed  :-\ Haar teen lag open, maar ook haar 'knie'(???) .. en ze heeft haar sporen in de voliere, maar ook op zichzelf behoorlijk achtergelaten.

Heb haar pootje in van dat wond-poeder gedaan en toen ik haar terug zette in de voliere was het bloeden gestopt.
Ik hoop dat het zo blijft.
Dus wordt het morgen dubbelspannend om de voliere in te stappen  :-[ :-\

groeten Irene

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Nou da's morgen dan zeer spannend bij jou als je de voliere ingaat.

Sterkte!!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Yvon

Ahhhhh,Lilooooootje.......  :-\
Er is toch niet iets scherps waar ze zich aan open kan halen ?
Het lijkt me als ze zo gebeten is dat je dat dan wel gehoord zou kunnen hebben.  ::)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Jeetje Irene,

Arme Lilo toch en arme jij. Heel veel sterkte en ik hoop dat je morgen met een gerust hart de voliere kan verlaten.

Mooie foto's en filmpje. Heb er van genoten.

Groetjes Anja

carco

Ach arme  :'(
Het gaat toch nog niet echt lekker daar  :-\

Groetjes: Caroline.

imv

Vanmorgen even in de voliere gekeken..
Het donsje leeft nog.. lag lekker onder Coen en lijkt het nu goed te doen  :D
De 2 andere eitjes.. daar is nog niets..  :-\

Lilo's teen is gestopt met bloeden.. vanmiddag alles schoonmaken zodat ik meteen weer gealarmeerd word zodra het weer bloedt. Ze zat er een beetje beduusd bij.. helemaal onder de bloedspetters... maar... ze heeft wel weer een ei gelegd.. 8)

Bij Teddy en Toya is er ook nog geen donsje... pfffffff.. mijn geduld wordt wel op de proef gesteld zeg..

Nu maar even mijn zinnen verzetten in de winkel.. helaas regent het dus zullen er ook nog eens niet zoveel klanten komen ben ik bang  :-\

Ik zal hier binnen de zon ophangen  ;D

groetjes Irene