21 juli 2025, 22:30:20

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

Hoi hoi,
Nou, gisteren is heel goed gegaan.
De nieuwe eigenaren van Sylvester en Pucky zijn erg aardig en zorgen naar mijn idee heel goed voor de vogels  :D

Van Sylvester kreeg ik gister al bericht dat hij samen met zijn vriendinnetje zit (ook geboren op 11-10) en dat dat super gaat. Het vriendinnetje wilde nog helemaal niet eten, dus ik had gezegd: "komt wel goed als ze bij Sylvester zit", en ja hoor, ze begon meteen te eten toen ze bij hem werd gezet  ;D 8)

Pucky was erg van slag. Eerst was Sylvester opgehaald, dus toen die wegging werd het een kabaal..  :o
En daarna Pucky, maar die vloog steevast naar de voliere  :-\
Echt even van slag. Maar goed, komt wel goed.

Zondag wordt Lucky opgehaald. Die is lekker relaxed, maar schrikt nu toch wel wat van mijn hand in de kooi.. ik heb nog een paar dagen om hem te paaien met trosgierst..

Nou, en verder.. eh.. met Eddie gaat het helemaal super! Zelfs Rogier kan zijn vingers in de kooi steken, en hij begint nu ook "poesje mauw" te zingen  ;D

Ik ga nu behangen, dus helaas.. even geen foto's. Ik kan alleen vanochtend behangen want vanmiddag gaan we naar Sinterklaas op Rogier zijn werk.

Wordt vervolgd!

groetjes,
Irene

PS. Monky, dat is idd Lilo, één van mijn ALLERliefste vogels! Wat een geweldige meid is het geworden he?! Ik ben erg trots op haar!

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat ze allemaal een weer goed nieuw plekje hebben gekregen.  :D

En het fantastische nieuws over Eddie.
GEWELDIG !!!  ;D
Eddie ga zo door !!!

En is het behangen nog gelukt,of is alles naar beneden gekomen?  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Ha! behangen??  8) 8)
Zo strak joh! Ik moet nog 3 banen bloemetje  :P, die gooi ik er morgen tegenaan.
Vandaag geen tijd gehad, gewerkt, naar James Bond geweest en uit eten..  :P ;D We zijn net thuis.

Morgen probeer ik wat foto's van alle birdies te maken.

Groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Het is stil aan de overkant (2x)  ;D
Ben je  nog aan het bijkomen van de film en het etentje?  ::)
En waar blijven nou de fotoos?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi
Het is idd ff stil  :-[
Ik ben de lijm nog van mijn vingers aan het plukken.
Wat voor lijm zeg je?? nou.. behanglijm.. heb Ambers kamer behangen (dat kan nu eindelijk nu Rogier thuis is) en natuurlijk de hobbylijm van de surprises van Róbin en Britt voor school  ;D
En ik knutsel heel graag dus.. laat mama het maar doen  8)

Foto's komen echt, hoor!

groetjes
Irene  :-*

ps.. hoe is het met jou, Yvon?

*Yvon

Hoi hoi

Nou ik weet niet welke lijm je gebruikt voor het behangen,maar dat is bij mij wel heel snel eraf.  :P
Ik heb ook de surprise van Dilana zitten maken.
Als het iets leuks moet worden ben ik ook van de partij.  ;D
Met mij gaat het gelukkig steeds wat beter.
Hoe gaat het met de eitjes?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

PIEPEI !!!!

Gaaf joh.. ik heb een nieuw schouwlampje, en ik kan echt de omtrek van het vogelkopje zien..

Yes Yes Yes!!

Enneh.. nog even héél leuk off-topic nieuws:
Mijn schoonouders zijn deze maand 40 jaar getrouwd... weet je hoe ze het vieren?? Door te regelen dat iemand bij ons een nieuwe badkamer komt plaatsen!!  :o :o  ;D ;D

Wij hebben namelijk al 6 jaar verbouwplannen.. hebben zelfs al 6 jaar een nieuw toilet en een designradiator klaar liggen  :-[  het komt er niet van...

Joepie!! Mijn dag kan niet meer stuk!

goetjes,
IRene

ps.. Foto's komen morgen  ;)

♪ Marlies

imv

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D

We gaan morgen kijken wat we precies willen. En dan hoeven we dat alleen maar door te geven. De rest wordt gedaan!

Goofy laadt zich vol momenteel. Ik heb haar vanavond al 3 keer gezien om te eten.
Het eitje is hier en daar licht gebarsten en piept.
Had voorzichtig gehoopt op een sinterklaasdonsje.. het wordt denk ik een dagje later  ;)

groetjes,
Irene

carco

Spannend!!!
Lees net je mailtje, wat goed !!
En die schoonouders van jou zijn hartstikke gestoord.
(Als ze niet weten wat ze met hun geld moeten doen stuur je ze maar even langs hier ;D :P )
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Wouw, wat gaaf een nieuwe badkamer, pfffh, gave schoonouders.  :D

En een piepei!! Spannend.

EVen een paar vraagjes over het schouwen, nu je het toch over hebt:

Vanaf welke dag dan ik gaan schouwen?? Ik lees overal dag 4-5 maar is dit dan ook het eerste eitjes want ze broeden toch niet meteen vanaf dag 1?? Dus wanneer ben jij gaan schouwen??

En waar doe ik dit, in het blok of moet ik dit in het donker doen??

Oh, ik heb trouwens ook een echt schouwlampje, misschien dat je die info nodig hebt de adviezen.  ;)

Alvast bedankt, groetjes!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Ik laat de eitjes zoveel mogelijk in het blok liggen, en raak ze niet aan. In het blok is het donker genoeg. Als je het lampje op de bolle kant van het ei schijnt zie je al na een paar dagen een adertje lopen door het ei. Dan weet je dat het bevrucht is.
Dat is idd na een dag of 4-5.
Nu, op het eind, haal ik de eitjes er wel even uit (met gewassen handen!) om te zien of er al een beginnetje is gemaakt, en om te zien of de vogeltjes nog bewegen.
Dat is geweldig om te zien. Net of je naar een echo staat te kijken.

Heel donker hoeft het echt niet te zijn, ik schouw bij daglicht. Alleen als ik het echt niet vertrouw dan ga ik even op de wc zitten met het licht uit.

Ben benieuwd hoor, hoe ver is jou ei? ligt er al een 2e?

groetjes,
Irene

Caroline

Bedankt!!

Er liggen hier inmiddels al 3 eitjes, nr. 1 van 1/12 ('s avonds), nr. 2 van 3/12 ('s middags) en nr. 3 lag er vanmorgen.

Ze zijn vanaf het tweede eitjes echt goed gaan broeden, Pablo grotendeels overdag, Coco 's nachts. 

Ook heb ik ze zien wipwappen, dus het is wel spannend.

Nog eventjes afwachten dus.

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Irene,

Jij boft toch maar met zulke schoonouders. Heb je geen vrijgezelle zwager meer in de aanbieding  ::) :P ;D

Is je piepei al uit gekomen ?

Groetjes Marlies ;)

imv

Hoi hoi,
Rogier is hun enige kind (vandaar ook die verwennerij.. hij hoeft met niemand anders te delen  ;D  )

Enneh.. donsje 1 is inmiddels geboren, en het is een gele!
Aan de hoeveelheid dons te zien denk ik dat het een gewone wildkleur/cinnamon wordt.

Alles gaat goed.

groetjes,
Irene