20 juli 2025, 00:44:25

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

carco

Da's waar ja toen was je er zelf niet!!
Ik had hier toen een piepei dat was Anani en toe ie uitgekomen was en ik naar jou ging had jij ook al een kleintje.
Nu kan je het van het begin af aan zelf mee maken.
Spannend!!! Heb je dan wèèr beschuit met muisjes??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hoi,
Uiteraard heb ik dan beschuit met muisjes. Speciaal voor Yvon gestampte muisjes  ;D

Het ei piept nog steeds, en het is druk bezig. Je voelt het ei helemaal bewegen.
Met het schouwlampje kon ik het donsje zien werken aan de eischil, en toen ik daar aan de buitenkant over het ei wreef deukte er een heel klein stukje in. :-\ Hij is dus al heel ver.
Je ziet overal prikpuntjes. Ik heb het hééél voorzichtig weer teruggelegd. Wat trouwens opvalt is dat het piepei telkens apart van de andere 3 eieren ligt. Die ligt, als ik het zo kan zien, meer onder de borst van Goofy. Ze hebben het zelf uiteraard ook dondersgoed in de gaten.  :D

Hopelijk gaat alles goed. Van de andere 3 eitjes zijn er ook 2 al aan het donker worden. In alle 3 zit duidelijk leven.
Pino is vandaag zó gemeen naar Goofy geweest.. ik dacht echt dat hij haar wat aan zou doen. En dan ging hij weer broeden.. en dan vloog hij weer uit het blok en zat Goofy door de hele kooi achterna. Al klapperend en hakkend...

Gelukkig is de rust weergekeerd en in Goofy terug op de eieren. Ik vermoed (weet niet of het zo is) dat Goof er geen zin meer in had, en dat Pino haar zo wilde dwingen om terug naar de eitjes te gaan...  ???
Nu zit ze er weer heel vast op. En ze beschermt ze uit alle macht.
Maar goed, ik mocht net toch wel even kijken bij haar (moet toch ff weten of het goed gaat voor ik ga slapen.

Morgen horen jullie meer.
groetjes,
Irene

carco

De spanning stijgt ten top!!
Gaaf zeg dat je het jong zo zag werken!!
Ik weet nog het allereerste nestje dat ik hier had bij het laatste ei wat uitkwam dat Harry en Charlie ook letterlijk aan het vechten waren, alleen dan wie er op het ei mocht zitten. Misschien is dit bij jou ook wel zo geweest??
Gelukkig zitten ze nu weer op in ieder geval.
Slaap je nog wel denk je? Er is nu vast als je uit bed komt morgen een donsje wat je verwelkomt :D

*Yvon

Hoi  hoi

Spannennnnnnnnnnnnd !!
Ik zou niet gaan slapen hoor.
Zeker niet als het zo dichtbij is. ;) :P
Hier hebben Tino en Cina trouwens niet zo moeilijk gedaan hoor,ze zaten met z'n 2 of Tino hield 's nachts de wacht.
Maarre.......woensdag beschuit met gestampte muisjesssssss ,jammie jammie !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Caroline

Ik kan me nog herinneren dat de vorige keer tijdens onze minimeeting, het laatste eitje een piepei was en het donsje geboren is terwijl wij er waren.  :D

Succes met je (piep)eitjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: carco op  9 oktober 2006, 23:05:37
Woensdag?? Wat mis ik nu weer??
Wie zegt dat je wat mist??   :P :P
Misschien wel het beschuitje??  ;D

groetjes Yvon[/color]

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Oh...je nodigt je zelf gewoon maar even uit  ;D

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Jawel hoor dames!  ;D
Vanmorgen werd ik begroet met voergeluidjes.
Donsje 1 is geboren. Een heel kleintje, maar superlevendig.

Als ik tijd heb eten we zeker beschuit met gestampte muisjes  :P Anders wordt het beschuit met vruchtenhagel  ;D

Ik heb al een foto, maar die komt later. Moet nu gaan opschieten.

groetjes,
Irene

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Yes: gefeliciteerd!!!

imv

Nou, we zijn nu een heleboel stress en tranen verder en het kleintje leeft nog.

De verrassing is:

het is een witmaskertje

Paniek vanmiddag want Goofy en Pino leken definitief het nest te hebben verlaten. De eitjes waren steenkoud en ook het witte donsje  :'(
Eerst hoorden we nog een piep-ei, maar na een uur was dat ook afgelopen. Het donsje heb ik bijna 1,5 uur warm moeten houden in een theedoek en in mijn hand. Het was wel gevoerd.
Er was 1 ei erg beschadigd en gekrakt van buitenaf. Ik heb heel lang zitten twijfelen en op de donkere wc gekeken, maar het leek helemaal dood.
Ik heb het open gemaakt omdat dit het ei was met de mega-luchtkamer. Ik wilde zien wat het was.
Maar  :censuur :censuur :'( :'(
het bleek nog te leven! Het was erg onderontwikkeld. De dooier was nog erg groot. Gezien de grootte van de beschadiging was ik er al wel van uit gegaan dat deze het niet zou kunnen redden, maar het gevoel is niet minder erg.  :'(
Ook dit bleek een witmaskertje te zijn.
De andere eitjes liggen nog.
Goofy was er net af en het kleintje is warm en gevoed ;D
En er is weer een piep-ei!  ;D ;D
Het 3e eitje hebben Goofy en Pino ook beschadigd, maar dat laat ik liggen. Daat zit niet zo'n heel grote krak in, meer een deukje.

We blijven hopen dat het goed gaat.
Het donsje is sterk en levendig. Duim duim duim

groetjes,
IRene