19 juli 2025, 23:07:24

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ja,wat moet je anders doen als je je verveelt ??  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Citaat van: imv op 24 september 2006, 09:20:42
Ik kom mezelf ergens wel weer tegen..
Wij (ik en mijzelf) lopen niet zo hard  ;)

Hahaha dat is echt iets voor jou om zo te reageren. ;)
Ik ken je wel niet zo goed maar vind het wel een uitspraak voor jou haha. :)

Maar wat lees ik allemaal over Eddie, jeetje zeg, dat valt toch wel een beetje tegen, dat is zeker niet waar je op hoopt als je aan een papegaai begint, al weet je wel dat het een risico is. Ze zijn ook zo intelligent, en ook al kunnen ze soms praten, er echt mee communiceren is toch heel wat anders... Ik heb niet veel tips voor je, ik hoop dat die Hooimeijer je verder kan helpen.

En babyvalkjes op komst, leuk! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

imv

Héé Mandy,
Leuk je hier weer eens te zien  ;)

Gisteren is Eddie 2 keer uit de kooi geweest. 1 keer met kids erbij en 1 keer zonder. Hij deed het erg goed. We hebben samen even op de grond gespeeld. Hij is helemaal weg van "little people" dat is een soort duplo met poppetjes. Daar mocht hij mee spelen. Ging erg goed.

groetjes,
Irene

imv

Hmm... er is iets met Goofy.
Ze heeft een bloedneus gehad. Haar neusgat is helemaal bebloed en er liggen grote druppels bloed in de kooi.
Ook haar veren zijn bebloed door het poetsen. Ik heb haar neus geprobeerd schoon te maken met wat lauw water, maar er zat een echte korst, dus laat ik het maar zo  :-[ :-\

Ze zit al een aardig tijdje op stok. en de eitjes laat ze op dit moment ongemoeid  :-\  Pino doet uiteraard ook helemaal niets met de eitjes  >:( Ze voelen al aardig koud aan.
Hopelijk gaat.. o, ja  :D Goofy duikt het nestblok weer in fieuw!

Bij het schouwen zie je duidelijk welk eitje het oudste is. In de punt zit het "donsje" en de adertjes lopen door het ei. 1 eitje is nog maar net op gang. en 1 ei zit er tussen in.
Van de 5 eitjes zijn er nu 3 bevrucht. 1 daarvan is gisteren pas gelegd, en ik vermoed dat er 1 onbevrucht is.
Hopelijk houdt Goofy het vol  :-\

Met Eddie gaat het goed. Hij begint een beetje te ontdekken. Komt het straks toch nog goed :D

Hihi.. mijn schoonouders kwamen daarnet op de koffie en wilden Eddie wel eens horen praten...
Wat denk je??
:-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X   ;D ;D ;D

Haha! 1 keer "hallo" toen iedereen druk aan het praten was, en verder.. niks..nada..noppes! Grappig he?! Ik heb ze wel een bevrucht eitje kunnen laten zien. Vonden ze erg interessant.

groetjes,
Irene

imv

Caroline

Och gut, arme Goofy.  :-\

Hopelijk heeft zeer snel geen last meer van.

Beterschap!!  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Citaat van: imv op 28 september 2006, 07:20:55

Gisteren is Eddie 2 keer uit de kooi geweest. 1 keer met kids erbij en 1 keer zonder. Hij deed het erg goed. We hebben samen even op de grond gespeeld. Hij is helemaal weg van "little people" dat is een soort duplo met poppetjes. Daar mocht hij mee spelen. Ging erg goed.

Het is fijn dat je er weer vertrouwen in hebt. Reken er maar op dat Eddie dat ook merkt en daardoor rustiger wordt. Natuurlijk komt het goed.

carco

Hum, ik bloed, jij bloedt. Nu moet ie niet gekker worden bij ons hoor!!
Gelukkig is het wel gestopt en zit Goofy weer in het blok.

En tuurlijk komt het met Eddie goed, dat moet gewoon!!

Ik zie je morgen!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Hopelijk is het niks ernstigs met Goofy's neusje.  ???
Gelukkig is ze wel weer gaan broeden.
Tuurlijk komt het goed met Eddie !!
Ik weet dat je het kan en hij ook.  ;) ;D
Dat zal je net zien he?
Wil je je visite laten horen wat tie allemaal kan zeggen,houdt tie gewoon z'n snavel op elkaar. :P ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Net het nest gecontroleerd. 1 eitje was sowieso al wat kleiner dan de rest, en vies, dus die heb ik er even uitgepakt.
Het eitje bleek stuk te zijn. Met schouwen was er ook eigenlijk niets in te zien. Ik heb het eitje voorzichtig open gemaakt en er zat niets in (fieuw). Het stonk wel, zeg!  :-\

Nou goed, Goofy lijkt redelijk opgeknapt. en de overige eitjes, daarvan zijn er iig 3 bevrucht en 1 vermoedelijk (da's het laatste eitje wat ze gelegd heeft.).

We zullen zien!
groetjes,
Irene

imv

Ben ik weer:
Het nest van Goofy en Pino houd ik nu nauwlettend in de gaten. van de 4 eitjes zijn er in ieder geval 2 niet goed. Deze hebben een luchtkamer ter grootte van een half ei.
Ze zijn wel bevrucht, maar ik denk dat het halverwege de ontwikkeling fout is gegaan.
Ik twijfel ook of ik ze zal laten liggen of niet. Ik kijk elke dag even of ze niet kapot zijn zodat het niet gaat rotten.
Bij eitje 3 zie ik "vlokjes" drijven...  :-\
En in het 4e eitje heb ik leven gezien.
Ik hoop dus dat er volgende week 1 donsje ligt, en met een hoop mazzel 2.

Mocht dat het geval zijn dan heb ik een vraag:
Heeft iemand van jullie (in de buurt van Dordrecht) een kooi te leen voor Stitch straks?
Als het nestje op niets uitdraait heb ik zelf een kooi, maar ik heb toch wel een kleine hoop dat er 1 eitje goed is.
Het zou om een periode van ca 6 tot 8 weken.

Groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

We kunnen dus misschien volgende week op kraamvisite komen?
Dan kan ik heeeeeeeeel misschien wel een kooi meenemen.
Tenzij je hem eerder nodig hebt.
Het is een hele nieuwe,die mag jij dan als eerst gebruiken.   ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Echt??  :-* :-* :-*

Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van het nest! En als er een donsje is komen jullie zeker beschuit met muisjes eten  ;D

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Ik wil best wel muisjes op m'n beschuitje,maar doe je dan wel gestampte muisjes?
Die balletjes vind ik zo hard. :-\
Niet dat mijn gebitje daar niet tegen kan....  :P

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Haha ;D
Tuurlijk meissie!

Laat je gebitje maar in het glas vallen, hoor  ;D :P