21 juli 2025, 01:30:57

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

*Yvon

nemen we dus ook niet.  >:(

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Tja... het kan overal wel eens wat zijn, maar dit kost ons héél vééél geld  >:(
Dus toen we gingen dreigen met een schadeclaim wilden ze er wel even naar kijken.

Goed, het is... redelijk... opgelost, het meeste werkt, maar het is lang nog niet goed  :censuur

groetjes,
Irene

imv

Hallo,
Heb ìk dat weer ...  ??? :-\ :(

Ging ik daarnet strijken, hoor ik "vreemde" geluiden uit de kooi.. Ik zal Pino aan de tralies hangen, dus had verder geen vermoeden.. tot ik verder in de kooi keek

:o :o :o ??? ??? ??? >:( >:( >:( :o :o :o :-\ :-\ :-\ :censuur

Goofy en Coen waren HEVIG aan de wipwap! Gloeiende gloeiende! Wat moet ik nu doen?

Kan ik Coen apart zetten met bijvoorbeeld Guus in de hoop dat dit een one night stand was?? Het was me al wel opgevallen dat Goofy en Coen veel kroelden, maar ik dacht dat dat gewoon moeder / zoon gekroel was! Misschien moet ik Goofy en Pino apart zetten?

Wat nu? Wie weet er raad?

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Coen is toch nog veelste jong?  ???
En anders om inteelt te voorkomen wel apart zetten denk ik.  ::)

groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi Yvon,
Coen is 6,5 maanden.
Pino (zijn vader) was 8 maanden bij zijn eerste nestje.

Maar  :censuur  waar ga ik Coen dan laten?! Ik heb al 4 vogelkooien in huis  :-\
Hij is van Britt, maar omdat Britt zo'n slordevos is hebben we hem in de voliere laten zitten (we dachten dat Goofy en Pino heel close waren... )
Want nu gaan we niet praten over "tijdelijk" apart zetten voor een nestje, maar waarschijnlijk voor "vast".
Wat gebeurt er met inteelt?

groetjes,
Irene

carco

10 september 2006, 23:19:13 #995 Last Edit: 11 september 2006, 00:02:42 by carco
Jeetje wat een dilemma zeg!!
Ja eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor advies ik je erin kan geven. Geen broedblok geven dat weet je geeft geen garantie voor geen eieren. Neppers in de plaats leggen lijkt me ook geen optie want het mag gewoon geen koppel worden.
Ik denk dat er wel iets te vinden is over inteelt: ik meen dat vader/dochter en moeder/zoon niet zo heftig is als broer/zus omdat dit zelfs wel eens bewust gedaan wordt om een bepaalde mutatie te kweken. Maar ik meen dat in de meeste gevallen de jongen niet levens vatbaar zijn of anders mankerende.
Jeetje zeg: de enige mogelijkheid die me nu even te binnen zou schieten is om Reggie beneden te plaatsen en Belle samen met Coen in 1 kooi. Maar ik denk dat èn Róbin èn Britt daar niet blij mee zijn.
Ik hoop van harte dat het eenmalig is , of inderdaad toch Pino en Goofy weer apart zetten en ze een nestje laten krijgen met de hoop dat ze dan een wat closere relatie krijgen :-\ en Goofy Coen vergeet.
(Alhoewel ik dat betwijfel omdat Beau ook achter Charlie aan blijft zitten)

De mogelijkheid om Coen en Guus apart te zetten ben ik bang dat dat ook niet werkt : dat werkte hier ook niet , ik denk dat dat komt omdat ze elkaar beiden al kennen en ik weet niet of er dan nog iets gebeurd als 1 van de 2 een oogje op de ander heeft.Of je zou ze dan ook uit zicht moeten plaatsen van Goofy, maar dan heb je ook in het hele huis kooien staan want als het meezit komt er straks natuurlijk nog 1 bij die je samen moet gaan plaatsen met 1 van je vrijgezelle dames.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Met inteelt krijg je denk ik zwakkere jongen ?
Pfff,dan zit je dus met dalijk  5 kooien?  ;D
En bij Belle zetten is geen optie?

groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ik denk inderdaad ook dat ik er voor koos om Goofy & Pino apart te zetten.

Mijn keuze zou zeker geen inteelt zijn.

En samen met Belle?? Ach, 'Róbin is zou gelukkig met Reggie en Belle samen, ik denk niet dat dit een oplossing is, toch??

Wat een dilemma zeg.  :-\

Sterkte/succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi,
Ik denk inderdaad dat ik Goofy en Pino apart moet zetten. Eens kijken of daar de liefde nog kan uitbloeien.  :-\

Baal Baal Baal Baal

Goofy en Coen zijn ok hevig aan de kroel.. Pino staat weer helemaal alleen  :'(

Vanmiddag maar meteeen doen. Bah!

groetjes,
Irene

•=Bonnie=•

Vader-dochter en Moeder-zoon is inderdaad minder link dan broer-zus. Dit omdat broer en zus beiden dezelfde genen hebben waar bij vader-dochter slechts de helft van de dochters genen gelijk zijn aan die van pa (allemaal even heel simpel gezegd).

Het is niet aan te raden tenzij het uitgangspunt twee kerngezonde vogels van optimaal formaat is en wordt eigenlijk alleen gedaan om bewust terug te fokken op een bepaalde mutatie.

Ik zou ze zeker appart zetten als ik jou was, voordat ze echt een koppel zijn.

*Yvon

Hoi hoi

Is het nog gelukt met de valkjes allemaal?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi,
Nee  :-[
Coen apart zetten is niet echt de beste oplossing, dus Goofy en Pino nog een keer een broedkooi geven zou de beste oplossing zijn... maar.. ik heb bij Bonnie een opaline witmaskerman gereserveerd, en die komt over een week of 4 (gok ik).. maar dan heb ik geen kooi meer als ik G & P al in de broedkooi heb  :-\

Ik wilde het in eerste instantie even aankijken, maar ze zitten toch wel groot deel van de dag te koppiekrauwen  ::) ???

Morgen hak ik de knoop door..

groetjes,
IRene

*Yvon

Hoi hoi

Als het maar bij de knoop blijft.  ;D
Er gaat er dus nog 1 aankomen,nou nou.  ;) :D
Komt dus weer een tijd van wachten aan.
Spannend !!!

Misschien maar een grote voliere aanschaffen.  :P :D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Vandaag Pino en Goofy apart gezet in een broedkooi met blok.
Binnen 2 uur waren ze samen druk bezig om het blok te inspecteren en op orde te maken.
Zojuist.. bijna 6 uur ná het apart zetten heeft de eerste wipwap al plaats gevonden  :P :o 8) ;D

Het is dus geen slecht idee geweest!  ;D

Groetjes,
IRene

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.