19 juli 2025, 23:07:07

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Irene,

wow dat wordt inderdaad een dikkertje :D,. en wat ziet ze er goed uit!,.
Heerlijke foto ook,. kortom het gaat super bij jou :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

26 oktober 2005, 01:06:01 #151 Last Edit: 26 oktober 2005, 13:21:05 by Mandy
Dat was weer schrikken met die nachtelijke paniek las ik. :o
Wat zou dat nou toch zijn hé. ::)
Hopelijk houdt het een keer op. :-\

Maar wat ziet Lilo er goed uit zeg, en al 90 gram, toppie! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

imv

Da's een goeie vraag Mandy,
Vanmorgen was het wéér stil toen ik binnenkwam. Foute boel dus, want zodra ik "Goeiemorgen jongens" roep naar de vogels begint Sjors te fluiten.... nu niet  :-\

Sjors is behoorlijk gehavend. Zijn stompje vleugel heeft hevig gebloed. Aan de rand van de voliere kleeft overal bloed en de het water uit de bak lag buiten de kooi...

Voor de foto kreeg ik hem niet meer uit de kooi. Ik had hem al onderzocht. Zijn andere vleugel heeft ook gebloed. Het stompje is nog "vochtig"

Bloed alleen onder in de kooi... Niet op touwen e.d. dus...  ???

Zou er gevochten zijn? Dan zou er toch nog 1 gewond moeten zijn?? Zou hij gevallen zijn?

Ik weet het niet!

Groetjes,
Irene

carco

Nee hè:niet weer :( :'(
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Christine

Is er iets ergs gebeurt?? had je iets gehoord?? Wat erg voor je en voor Sjors! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Jeetje Irene, arme Sjors!!
Aan de sporen te zien lijkt het alsof ie te vergeefs heeft geprobeerd omhoog te fladderen en daarbij met zijn stompje steeds tegen de rand van de kooi heeft gestoten. Het zijn echt van die fladdersporen.
Hopelijk is het alleen een oppervlakkig wondje dat snel geneest.
Is het een optie om Sjors (misschien met een ander valkje) 's nachts in een andere kooi te zetten? Ik weet het niet, ik probeer gewoon mee te denken.

Hopelijk komt er nu eindelijk rust bij jullie!!!

Groetjes Gerda

Caroline

Potverdorrie hè!! Weer, ik begrijp je vraag, hoe is dit toch steeds mogelijk, je zou bijna niet meer naar beneden durfen gaan 's ochtends.

Voor Sjors heel veel beterschap, trouwens wel gek dat hij er steeds bij betrokken is. Hebben de andere vandaag niks?? Zou het niet kunnen dat hij in zijn slaap van zijn stokkie valt en dan in paniek als een gek gaat staan te fladderen?? En af en toe de andere daarmee ook aan het schrikken maakt. Binky van mij viel bij de vorige eigenaren ook altijd in zijn slaap van zijn stok af, zeer regelmatig, maar schrok daar niet van en klom gewoon weer naar boven, hier heeft hij het nog nooit gedaan, heel raar dus, misschien andere soort stokken, of touwringen. Misschien verliest Sjors ook wel zijn evenwicht door zijn stompie?? Ik weet het niet. Volgens mij is het bij jou iets in de kooi. Muizen,...dan moet je op zijn minst wel een keer een poepie vinden en zoals sommige opperen een grote spin,....ook raar dat jij die dus elke keer nooit ziet, maar dat hij wel elke keer precies door de kooi of in de buurt van de kooi loopt. Geloof ik ook niet, ik denk dat er af en toe iets gebeurt met één van de valkjes en de andere daar zo ontzettend van schrikken, maar wat?????????? Ik weet het niet.

Heel veel sterkte maar weer, Caroline :)

PS.inmiddels heeft Gerda ook een berichtje geplaatsten haar idee was hetzelfde, fladdersporren, maar waarom?? En apartzetten helpt volgens mij alleen om de andere niet te laten schrikken, ik denk dat op één of andere manier de oorzaak bij Sjors zelf ligt.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi,
Ik weet het ook niet. Het zijn inderdaad fladdersporen. Het moet wel heel flink gebloed hebben, want bij het opruimen vond ik dikke bloeddruppels tot zo'n 50 cm buiten de kooi.
Zelf had ik ook al bedacht dat Sjors misschien 's nachts van zijn stokje valt. Ik heb diverse soorten stokken en touwen, dus keus genoeg zou je denken.

Apart zetten voor de nacht heeft geen zin. De keer dat hij zijn vleugel brak (en dus daarvóor nog niet "gehandicapt" was) zat hij samen met Pino in een kooi. Op dat moment had ik 3 kooien staan, en in alledrie waren de vogels gehavend.  Of ik zou Sjors mee naar boven moeten nemen, maar ik weet niet hoe verwarrend dit voor hem gaat worden. Is er iemand op het forum die zijn/haar vogel mee naar een andere kamer neemt?

Ik denk dat ik me er verder bij neer moet leggen dat dit af en toe gebeurt,... ook al is het behoorlijk balen!
Sjors heeft een flinke tijd lekker bij me gezeten, weggedoken in mijn elleboog. Nu is hij weer aan het klimmen, en de wond is droog.  Hij is toch een heel speciaal valkje voor me!

Groetjes,
IRene

imv

Wat ik jullie nog niet heb verteld: wij hebben een heel nieuw soort vogel ontdekt  ;D
Geen idee hoe hij heet.. kijken jullie even mee? Misschien is er iemand die dit soort kent? Ze zit bij Britt op haar schouder..

Hoe is het mogelijk, he?! Zou dit nou opzet zijn of zou het plekje op haar schouder gewoon nog warm geweest zijn?  ;D ;D

Ze heet Pluis, en is vanaf gisteren het vriendinnetje van Kiko.

Groetjes,
Irene

valkchico

hallo irene,

Wat een toestand weer in de kooi bij jullie. ziet er rot uit maar las net dat het alwel weer beter met sjors zelf gaat.
Nu maar hopen dat ie het vanacht wat rustiger aan doet ???

En die vogel op de schouder van Britt ja weet niet hoor maar
is wel een lieverdje en weet ook een goed plekje te vinden met een leuk uitzicht ;).

gr Esther

Roosje

Citaat van: imv op 26 oktober 2005, 19:57:52
Wat ik jullie nog niet heb verteld: wij hebben een heel nieuw soort vogel ontdekt  ;D
Geen idee hoe hij heet.. kijken jullie even mee? Misschien is er iemand die dit soort kent? Ze zit bij Britt op haar schouder..

Hoe is het mogelijk, he?! Zou dit nou opzet zijn of zou het plekje op haar schouder gewoon nog warm geweest zijn?  ;D ;D

Groetjes,
Irene

Pluis, van harte welkom op het forum ;) Wat een droppie, lijkt sprekend op pluisje, een konijntje dat ik heb gehad. Grappig zeg ,dat ze zo op haar schouder zit :D En Britt kijkt ook wel heel schattig, leuke foto :)

Gerda

Citaat van: imv op 26 oktober 2005, 19:57:52

Groetjes,
Irene

Och wat een droppie (Ja Britt ook, maar ik bedoel pluis)!!!
Wat een mooie ogen. Kun je nog een foto van haar van dichtbij maken?

Groetjes Gerda

imv

Puisje van dichterbij. Een echte close-up komt nog

Hier zie je het eerste contact met Kiko, het hangoorkonijn van Róbin. Hij is inmiddels 5 maanden oud.

Het is met recht een "pluisje". Ze past precies op 1 hand.

Er zijn totaal geen problemen geweest met de kennismaking met Kiko. Dat is zo'n gezellige goedzak. Vanmorgen lag Kiko languit, en Pluisje lag opgerold tegen zijn buik aan. Lief joh!

Groetjes,
IRene

Gerda

Wat schattig zo bij elkaar!!!
Pluis lijkt wel een mensenoogje te hebben.

Ik zag laatst in een dagboek ook een wit konijntje, maar dan met iets langer haar. Ik ben kwijt waar die stond, nog afgelopen week, dus als iemand het weet, zeg het me. Ik vond hat ook al zo'n grappig en lief beestje!!!

Groetjes Gerda

carco

Hoi

Dit zal vast Harry van Caroline geweest zijn:die heeft inmiddels een fanclub hier ;D
Leuke foto van Britt met Pluis, ik denk dat Kiko niet meer in je nek past :D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!