19 juli 2025, 13:29:12

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

Lin

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Ja bevrucht! Alleen hoort het niet te drijven. straks zie je adertjes. Als je geen verkleuring ziet is het niet bevrucht. Meestal zie je na 4 dagen wel wat beginnen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

imv

Hoi,
Er is duidelijk een verkleuring. Ik ben echt heel erg aan het vergelijken met de foto's op je doorlink... ik denk inderdaad dat het er uitziet als het eitje van dag 5.
Het is gewoon nog even afwachten... ik vind het wel lachen, hoor!
Bedankt voor je info, Lin!

Groetjes,
Irene

Lin

Bij een niet bevrucht ei zie je nergens een verkleuring. Meestal zie je een donkere vlek in het midden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

imv

Dan zijn er in ieder geval 2 bevrucht. De derde is nog te vroeg om te zien  ;D

Thanks!
Irene

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Irene,  ;D

Wat leuk dat je nu waarschijnlijk zelf jonge valkjes krijgt. Ook voor de meiden natuurlijk. Die kleintjes zullen bij jou wel supertam worden met al dat geknuffel. ::)
Ga je ze zelf houden, of doe je er ook nog weg als er meerdere geboren worden. Dat zal me dan wel een afscheid worden met heel veel traantjes. :-\

Mijn jongste zoon ( 12) vind die kleine valkjes ook zo leuk.
Hij heeft het er altijd moeilijk mee als ze weg gaan.

Groetjes Marlies ;)

imv

Hoi Marlies,
Mochten er donsjes komen dan krijgt Róbin de eerste.  ;D
Ach, en ik kan me niet voorstellen dat er dalijk 4 donsjes liggen, ik zou al heel blij zijn met eentje.. komen er 2 uit dan mogen ze allebei blijven natuurlijk.

Het is nog maar de vraag of de jonkies zo tam worden als Lilo  ;D. Dat is echt de grootste kroeler! Die pikt nooit, en is altijd in voor een knuffelpartij. Zij is degene die Róbin over haar angst voor vogels heeft heengeholpen. Wat een kanjer he?!

Ik zal binnenkort weer foto's maken. Momenteel komt het er even niet van. Gisteravond kreeg ik bericht dat mijn (lievelings)oom dood onderaan de trap is gevonden  :'( . Mijn moeder zit heel diep in de put en mijn vader ligt in het ziekenhuis voor de 11e chemo.
Straks ga ik samen met mijn moeder naar het ziekenhuis om mijn vader op de hoogte te brengen. Ik zal de komende dagen flink moeten stutten en steunen daar.

Groetjes,
Irene

Caroline

Jeetje wat vervelend Irene,

Nu weer bij jou een sterfgeval van een familielid, het blijft aan de gang hier op het forum lijkt wel.  :-\

Heel veel sterkte, ook voor je vader en moeder uiteraard.

Hoe is het nu trouwens met je vader?? Gaat het al een beetje de goeie kant op?? En al de 11 de chemokeur, wow, dat gaat je ook niet in de kouwe kleren zitten.

Voor jou een hele dikke knuffel, ik hoop dat je de dagen een beetje goed doorkomt.

Liefs Caroline  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Bedankt voor je berichtje. Maak je om mij maar geen zorgen  ;) .
Met mijn vader gaat het goed (behalve nu dan even natuurlijk, hij is echt ontroostbaar  :'( ). Hij heeft een supersterk lichaam want hij gaat met vlag en wimpel door de chemo heen. (dan hebben we het over het herstellen van zijn bloedbeeld.. natuurlijk heeft hij bijwerkingen waar hij behoorlijk last van heeft)  Hij moet hierna nog 1 keer en dan krijgt hij na 6 weken een ct scan. We zien het erg positief. Dat het niet in je kouwe kleren gaat zitten is een ding dat zeker is, daar zullen velen van ons al over kunnen meepraten ben ik bang. :(

Nou, weer even aan de slag (ben nu in de winkel)

Groetjes,
Irene

imv

En daar is eitje nummer 4  ;D

Caroline

Dat gaat super hier!!  :D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Spannend hoor, het 4e eitje al. ;D
En ws al bevruchte eitjes erbij. Nou duimen maar dat alles goed blijft gaan. :)

En wel heavy voor je vader hoor, jeetje, maar het uitzicht van hierna nog 1 keer zal wel een opluchting zijn. En dan duimen maar op een verbeterde CT uitslag, ook spannend.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Hoi Irene,

Fijn dat je vader zo goed door de chemokeuren heen komt. Nu nog wel spannend, straks de ct scan. Ik weet wat je door maakt. Ed is drager van een erfelijke vorm van darmkanker en heeft zijn moeder verloren hieraan op 7 jarige leeftijd. En nog 8 ooms en tantes van de 15. Zelf heeft hij 85 % kans om darmkanker te krijgen, maar is streng onder controle elke 1 1/2 jaar. Bij de vrouwen zit op hetzelfde "zieke" gen ook baarmoederkanker en die moeten dus naast darmonderzoeken ook elk jaar naar de gyneacoloog, bij Ed zijn zus (42) is 3 weken geleden de baarmoeder verwijderd en vorige week de eierstokken omdat vanuit de baarmoeder al was uitgezaaid, nu staan de eierstokken nog op kweek. Als dit niet goed is moet ze bestraald worden.  :-\ :-X
Mijn 3 kindjes kunnen ook drager zijn.  :'(

Nou zit ik even een heel verhaal in jouw dagboekje te schrijven. Sorry!!

Wat ik eigenlijk wil zeggen is. Ik leef heel erg met je mee.  ;)

Liefs Caroline  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Bij ons is de kans erg groot dat het erfelijk is (darmkanker ook). En als je drager bent heb je 100% kans dat je het krijgt. Het is de poliepenkanker en gaat raaaazend snel.

Dus we weten inmiddels ook hoe dat voelt... helaas.
Ik kom net uit het ziekenhuis. Mijn vader had hele dikke ogen van het huilen. Ik had Amber bij me, die kroop lekker bij hem op bed en is begonnen met kletsen en hield niet meer op. Zij was het beste medicijn die hij op dat moment kon hebben.
Ook voor mijn moeder. Amber heeft 1,5 uur gekletst... heerlijk! Er moest iets gebeuren om de gedachten te doorbreken, en dat is prima gelukt. Morgen gaan we weer en dan mag hij naar huis.
Morgenochtend krijg ik eerst de 2 droppies (meisje van 1,5 en jongetje van 4 maanden) van mijn tweelingzus.. :-* :-*

Groetjes,
IRene

Caroline

Hoi Irene,

Bij ons is het inderdaad ook de poliepenkanker in de dikke darm. Ed heeft 6 jaar geleden DNA- onderzoek laten doen en is dus drager, zijn broer (toen 33 ) had toen al darmkanker gehad met uitzaaiingen naar de lymfeklieren, ontdekt via de jaarlijkse onderzoeken. Die is gelukkig na div. chemo's en bestralingen genezen verklaart.  :D

Wat heerlijk dat Amber je ouders zo lekker heeft kunnen afleiden. Ik zie het helemaal voor me zo'n kleine meid die haar opa en oma de oren van de hoofd babbelt.   :D
Fijn dat je vader morgen ook weer lekker naar huis mag, daar voelt hij zich nu denk ik toch het fijnst. Begrijp ik het goed dat je oom, de broer van je vader is??

Geniet morgen lekker van de kleine snoepies van je zus, de jongste alweer 4 maanden, wat gaat dat hard hè??

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.