19 juli 2025, 13:29:34

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Irene,

Ik kan me voorstellen dat je hart breekt als je bij je Sjors staat terwijl ie half geslacht wordt :-\.

Gelukkig heeft ie een flexibele geest en er al weer bovenop.

Nu jij nog  ;D (grapje).

handig hoor een bench. Heb ik ook voor mijn papegaaien.

En wat duurt het lang voor het 7 januari is  ::), behalve als je naar de tandarts moet  :-\.

Succes met alles.

Groetjes, Nel :)

imv

Haha..Nel  ;D

Jij laat me huilen als er tranen dwarszitten... en je laat me lachen als ik dat even heel hard nodig heb  ;D.
Hihi.. je brengt het erg grappig!

Fijn weekend!
Irene

ps ik ga nog wel een stok in de bench maken.. of een touw of zo... kon het vanmiddag ook niet laten om vast zo'n enorme schommelring (van touw) te kopen..

Volgende week hoop ik dat we tijd hebben om een kooi te gaan kopen. We (Rogier en ik) hebben samen zóó weinig tijd (helaas), dat we dit soort aankopen moeten "plannen".
Ze zeggen dat dat je relatie spannend houdt  :-\ :P ;)

imv

Rechts zie je mijn Eddie. Hij heeft al kleur in zijn staart en ook al blauwe veertjes... WAUWIE!

Sjors is helemaal opgeknapt gelukkig! Hij fluit weer alle toonsoorten.

Groetjes,
Irene ;D

Caroline

Hoi Irene,

Zie ik het goed, wordt Eddy een mannetje?? Zal wel al ergens hebben gestaan in je dagboek maar er staan zoveel verschillende nieuwe papegaaien en koningsparkieten in dat ik het even ben vergeten. Maar een pop zou helemaal rood met blauw worden of niet?? Net als Bo van Roosje.

Het is een poepie hoor. En fijn dat Sjors weer de oude is.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Eddie is inderdaad een mannetje. Ik ben helemaal IN LOVE!!
Zoek me 3 slagen in de rondte over ALLES wat ik maar vinden kan over de edelpapegaai...

Met de rest van de valkjes gaat alles ook perfect. Zodra ik 1 stap richting kooi doe zitten nu 5 van de 6 valkjes klaar om gekroeld te worden... hihi.. allemaal met hun ogen dicht en het koppie naar beneden... helemaal geweldig toch???

Inmiddels zijn ze ook allemaal verslaafd aan gepelde haver en kiemzaad... ik denk dat die valkjes van ons gevarieerder eten dan wijzelf ;D

Groetjes,
Irene

Christine

Eddie is mega schattig en ook nog zo heeeel lieffff als hem klein is! ik ben benieuwd hoe hij gaat zijn als hij ouder is!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Leuk hoor.

Ik kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent. En dan ook nog zo verschrikkelijk lang moeten wachten, grrrrh.

Maar gelukkig heb je de valkjes nog om lekker mee te kroelen. Welke van de zes wil niet kroelen?? Heb je binnenkort weer eens een foto van Lilo?? Eet ze eigenlijk al helemaal normaal op dit moment of nog steeds alleen maar  gepelde haver en kiemzaad??

Mijn man heet trouwens ook Eddie maar dan met een y, dus Eddy, maar ik noem hem zo nooit, ik vind Ed, voor een man dan, veel mooier, niet voor een papegaai hoor.  ;)

Krijgt Eddie straks ook zijn eigen dagboekje, net als Brutus??

Groetjes van Caroline en weltrusten voor straks.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Goofy wil niet kroelen. Zij is een mijn oudste valk. Ze is wel tam, komt 's avonds ook lekker bij me op de bank zitten, maar houdt niet van kroelen. Guus wil sinds kort wel voorzichtig kroelen. Zij heeft er eerst met haar neus bovenop gezeten als ik de anderen kroelde en is over haar angst heen.

Voor de rest is het vechten wie het eerste mijn hand raakt ;D

Ik ga straks weer foto's maken. Eerst Amber aankleden..

imv

Lilo mag er wezen, he?!  :-* We wachten alleen nog op de eerste rui, dan is ze weer mooi wit.
Sjors is een echte kroelkip.
Goofy trekt zich van niemand wat aan, maar is toch wel een béétje nieuwsgierig ::)
En Pino.. die heeft een kuif om trots op te zijn!  :-*

De rest volgt.. ik ga nu naar een verjaardag.

Groetjes,
Irene

valkchico

hallo Irene,

zeker een kuif om trots op te zijn. Je het echt verschillend valkjes en leuke combi en dan straks een wel heel mooi gekleurde man erbij. IK zal er vast ergens over heen hebben gelezen maar heb je nu alle valkjes in dezelfde kooi zitten?

Wat vervelend dat bloed prikken bij sjors, waarschijnlijk een heel stomme vraag maar waarom laat je hem daar op nakijken?

En vind dat jullie heel leuk /goed met jullie kids omgaan en bijzonder mer Robin.

gr esther

imv

Hoi Esther,
Bedankt voor je reactie en je compliment :D
Wij hebben idd alle 6 de valkjes in een kamervoliere zitten.
Omdat wij straks een edelpapegaai krijgen is het van belang te weten of er eventueel pbfd onder de valkjes zit. Deze kunnen drager zijn van deze vreselijke ziekte terwijl ze het niet tonen. Als je er dan een papegaai bijzet heb je een gr  :o t probleem.
Mij is toen het advies gegeven om de "zwakste" valk te laten testen. Als het onder de valkjes zit zal de zwakste valk de meeste kans hebben om het ook te hebben.

Sjors is mijn zwakste valk omdat hij een geamputeerde vleugel heeft, die (omdat hij nog al eens zijn evenwicht verliest hierdoor) geregeld nog bloedt. Sjors is daardoor erg vatbaar voor virussen. Vandaar dat ik hem heb gekozen om te laten testen.

Róbin is woensdag voor het eerst naar het Sophia geweest voor behandeling (psychiatrie). Ze vond het heeel erg leuk. Dat geeft een stuk minder stress, gelukkig!
Morgen ga ik mijn lenzen halen. .. ik vind het reuze spannend.

Groetjes,
Irene

bobbie

Hoi Irene,

Ben je je bril zat? Hoelang draag je al een bril dan?

Zal wel vreemd zijn ineens niets op je neus  ;). Ben benieuwd. Succes in ieder geval.

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Irene
Ik draag al vanaf mijn derde jaar een bril.
Ik zou niet meer zonder bril willen ,lijkt me zo bloot.
Groetjes Riny ;D

imv

Hallo hallo,
Ik had al een bril met 1,5 jaar.
Ik ben met een oogafwijking geboren waarvoor een bril eigenlijk niet de beste oplossing is. Op mijn 4e jaar had ik mijn eerste operatie al achter de rug, en op mijn 10e jaar mijn 6e operatie.
Vanaf mijn 13e jaar was ik bril-loos. Op mijn 19e kreeg ik het bericht dat ik binnen 2 jaar bijna blind zou zijn. Dat is niet gebeurd .. sterker nog.. mijn visus verbeterde dusdanig, dat ik gewoon mijn rijbewijs heb gehaald. Omdat ik steeds meer hoofdpijn kreeg heb ik bijna alle soorten lenzen geprobeerd, maar door de vele operaties lukt het niet. Samen met een oudcollega uit de optiek zo'n  4 jaar geleden een bril gemaakt die qua sterkte het beste resultaat zou geven. Dat is gelukt, maar de hoofdpijn blijft (mijn oogafwijking is een gecombineerde oogafwijking van een verlamde ooglidspier met een heel dun hoornvlies waardoor een lens eigenlijk de enige oplossing is, maar dat lukt (tot nu toe) niet omdat mijn ogen nauwelijks kunnen sluiten (dus erg droog).
Morgen laatste kans... spannend.

Groetjes,
Irene

valkchico

hallo irene,

he bah wat vervelend (je oog). JIj zal er wel een beetje aan gewent zijn maar voor mij lijkt het behoorlijk eng (heb iets met ogen).

dus toch maar even snel heel veel succes morgen met de lenzen!

Ik snap nu waarom je sjors laat testen, maar nu komt er nog zo'n inteligente vraag aan. En wat als het postitief is is er dan eenoplossing?

Wat fijn dat Robin het zo goed doet bij de therapie, Dat maakt de bezoekjes een stuk aangenamer voor alle partijen.

gr Esther