18 april 2024, 08:30:35

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

Hallo Trienke,
Lilo is nu precies 6 weken oud.
Ze heeft al even kennis gemaakt met Joepie, mijn bonte witmasker van 2 maanden oud. Wat een verschil, hoor! Lilo is echt nog zo'n heel erg afhankelijk jonkie, en Joepie, die dan 2 weken ouder is is al helemaal zelfstandig en mega-groot.

Het zal een kunst worden om Lilo mooi wit te houden hihi... ze is nog wat onwennig met de pap, maar sinds ik een kleiner spuitje heb gaat het wat beter. Ook zie ik haar van de trosgierst knagen, maar dat krijgt ze nog niet open.

Toen Pino nog zo klein was droeg ik hem in een zak van een keukenschort het hele huis rond. Lilo is iets groter dan Pino was, maar ook zij laat zich heerlijk rondhobbelen.
Zelfs Róbin (mijn gehandicapte dochter van 11 jaar) is helemaal verliefd op Lilo. Toen we Sjors kregen is Róbin al minder angstig geworden. Bij Pino werd ze al een beetje vrijer, en begon ze Sjors en Pino al te aaien. Joepie aait ze soms, maar Joepie is ietwat eenkennig dus daarmee ben ik wat voorzichtiger naar haar toe.  :-\
Ze heeft Lilo al geaaid en zelfs haar snaveltje gemasseerd. Super! :D

Tot zover,
Groetjes,
Irene

Lin

Hey,

Is een mooie albino pop hoor die Lilo. ik wens je veel plezier met haar. Leuk dat je zo met haar omgaat en dat je dochter Lilo heeft goedgekeurd. In gerdas dagboek (verhalen) staat nog een foto van lilo in de voliere.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Hoi Irene,

Ik vind Lilo erg mooi, en toen ik zag hoe ze daar zo lekker vol overgave op je hand lag...smelten hoor :-*

Veel plezier met de kleine schoonheid!

imv

 :-\ Lilo wil na de eerste dag niks meer van de pap weten. Ondanks dat ze al 6 weken is eet ze nog helemaal niks. Ze zit ook heel stilletjes op de grond en heeft nog geen enkele vliegpoging gedaan.  :'( Op zo'n moment gaan alle alarmbellen rinkelen...
Gisteren heeft Caroline Lilo gevoerd en kreeg er aanmerkelijk meer in dan ik. Met haar hulp zijn we Lilo gaan dwangvoeren, en nu gaat het al iets beter met eten. Sjors kwam ook maar eens kijken tijdens het pappen. Hij vond het zó interessant, dat hij ook wel eens een hapje wilde..
.
Héééé........... dat lust ik ook nog wel......
Vanmiddag heb ik bij Lilo anti-parasiet in haar nek aangebracht. Dat heb ik toendertijd bij Pino ook gedaan omdat hij ook zo stil was en een beetje bol zat. (dit met het oog op evt. luchtpijpmijten of spoelworm.) Hij knapte er heel erg van op. Hopelijk knapt Lilo ook snel op.
Haar gewicht hebben we in ieder geval van 68 gram weer teruggekregen op de 80 gram.

Groetjes,
Irene


Rianne

;D Het is net of je Sjors een mega sigaret aanbied!

Mandy

Hoi Irene,

Leuk, een dagboek over je valkjes. ;)
En gefeliciteerd met Lilo je albino. :)
Het duurt altijd wat langer dat een valk recht uit een volière zelf gaat eten dan als ze al binnen hebben gezeten. Er gebeurt ook zoveel voor zo'n valkje. Normaal gaan ze na een dag wel eten zoeken als ze honger krijgen. Maar als je pap gaat geven wordt de honger gestild en hoeven ze niet te zoeken natuurlijk. Ze zat toch niet aan de pap bij Marlies? ::)
Wat grappig dat Sjors mee ging eten. :P
Hier had ik dat ook laatst, ging m'n 8 jaar oude grasparkiet ineens pap mee-eten! :D
Succes met Lilo en een knuffel voor Sjors en Joepie! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

imv

 ;D hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;D

Een Mega-sigaret!! Ja.. nu je het zegt... wat een giller!
Dit ging er aan vooraf.. misschien is het dan duidelijker:


Hier zie je dat Sjors die toch wel erg nieuwsgierig is, en links zie je nog net een klein stukje Lilo.
Dit is trouwens Caroline op de foto..

Groetjes,
Irene

carco

sssttt.... :-X
Dat hoeven ze niet allemaal te weten ;D
Heb je trouwens die mooie foto's van in de auto niet gehad? laat even zien dan!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Irene,
Hoe gaat het met Lilo, vliegt ze nu al ?

imv

Hoi,
Met Lilo gaat het beter. Ze zit nog wel op de grond, maar kijkt nu rond en probeert aan wat trosgierst te plukken. Ze begint ook wat te reageren op het geroep van de andere valkjes.
Ik heb Joepie bij haar in de kooi gezet zodat ze kan zien hoe ze moet eten. Ze doet goed haar best. Ze krijgt nog niks open, maar probeert wel veel.
Het pappen is nog steeds onder dwang  :'(
Maar........ het gaat echt steeds beter. Ze heeft nu ook wat meer "echte" ontlasting (ze poepte alleen water) En ze is reuze lief! Op dit moment zit ze heerlijk op mijn schouder te doezelen terwijl Sjors weer eens het hoogste lied fluit.

Groetjes
Irene

♪ Marlies

Hoi Irene,

Ik ben blij dat het weer beter gaat met Lilo.
Een nestmaatje van haar zit ook steeds op de grond. Ze zit vol aandacht alles te bekijken en loopt heel parmantig door de volière, maar vliegt geen centimeter terwijl ze het wel kan. ??? Waarom dat nou is zou ik ook niet weten.

Groetjes Marlies

imv

 :'( Hallo allemaal  :'(
Ik kom net uit Amersfoort. Ik was toch niet gerust op de toestand van Lilo. Het leek even beter te gaan, maar ze reageert nergens op. Dus heb ik vanmorgen dokter Feld gebeld. Hij vroeg mij vanavond te komen, want hij wilde haar graag zien.
Nu ben ik terug... zonder Lilo !  :'(
Ze moet in ieder geval het weekend in de dierenkliniek blijven, Ik had hem verteld dat ze maar weinig tot niks onderneemt, en dat ze absoluut niet gevoerd wil worden.

Ik heb hem verteld, dat ik het vermoeden had dat Lilo niet is uitgevlogen, maar uit het blok is geduwd. En hij gaf me daar gelijk in. Hij zegt dat ze een enorme smak heeft gemaakt, want haar bekkie staat scheef. Is ontwricht. En haar linkerpoot is dik.
Dus telkens als ik met dat spuitje pap aankom vergaat ze van de pijn en dat zal op dit moment alleen maar erger worden.

Daarom moet ze in ieder geval tot dinsdagavond bij Feld blijven en krijgt ze pijnstilling en een kropsonde om op krachten te komen en minder pijnlijk te eten. :'(  :'(

Da's heel vreemd om na 3 uur reizen thuis te komen zonder vogel......

Dus: ik vier morgen mijn verjaardag zonder Lilo.
Gek toch eigenlijk.... Goofy valkje 1: nooit problemen. Guus valkje 2 een ooginfectie, virus en heel veel getob. Sjors valkje 3 geamputeerde vleugel (da's qua uitgaven al een gouden vogeltje..) Pino en Joepie fit en gezond, en nu Lilo valkje 6 opgenomen in het dierenziekenhuis. Heeft iemand van jullie enig idee wat dit zal gaan kosten? Niet dat het me heel veel uitmaakt, maar dan ben ik vast voorbereid........

Het belangrijkste is dat ze er bovenop komt.

Morgen kan ik tussen 11 en 12 bellen om te vragen hoe het met haar gaat. We zullen zien.

Groetjes,
Irene

Mandy

Jeetje wat een ellende zeg! :o
Ik hoop dat ze er bovenop komt. Ik zal voor je duimen.
En wat het kan gaan kosten, pff, geen idee, maar als ze het redt en je neemt ze dinsdag mee dan is het een opname van 3 dagen, dat zal wel meer kosten dan je aan Sjors kwijt was... :-\
Eerst maar afwachten of ze het gaat redden, sterkte.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Henry

                                        he irene



nou wat erg zeg van dat valkje.maar je hebt er goed aan gedaan om gelijk naar fedt te gaan hoor.nou ik had ook een valkje wat 8 dagen moest blijven en moest toen ook dwangvoeding hebben en zat in een warmte kooi en was daar inclusief medicijnen en verblijf €80 voor kwijt dus dat komt op ongeveer €10 per dag dus dat valt echt mee al zeg ik het zelf want er zijn ook mensen die meer vragen daar voor.




henry

Gerda

Hoi Irene,

Wat sneu van Lilo. Ik hoop dat ze er weer hemaal bevenop komt.
Wat de kosten betreft, mijn Nezumi is een week bij Feld geweest, elke dag verneveld met antiobiotica en het begon met een avondconsult.
Ik was ontzettend verbaasd over het bedrag dat ik moest betalen. Namelijk 52 euro!! Ik vond het helemaal niet duur, maar ook al had het me handen vol geld gekost, had ik het nog gedaan voor mijn schatje.
Maar het is altijd prettig als je valkje helemaal opknapt en de rekening dan ook nog meevalt  :D :D

Het is vreselijk om je valkje achter te laten he?? Maar het is dan altijd goed om te bedenken dat de zorg die ze daar krijgt niet door jou te geven is. Daarom is het geen keuze!!

Ik hoop dat ze weer snel en gezond bij je is!!!

Groetjes Gerda