19 juli 2025, 16:02:48

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat lees ik hier nou allemaal?
1 Donsje dood  :'(  en je rug.  :(  en dan ook nog eens van die vreselijke motjes.  >:(
Hopelijk raak je van de laatste 2 snel af. (van je rug de pijn natuurlijk  ;D  )
En sterkte met het verlies van je donsje.
Maar gelukkig ook goed nieuws.
Je andere 3 donsjes gaan wel goed.  :D
Waren weer mooie fotoos hoor!!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Nou, vanmiddag zijn Yvon en Caroline geweest. We zouden de oudste gaan ringen. Maareh.. de 4 teentjes gingen er in 1 keer door.. en ook weer af.. hij is dus nog een beetje boel te klein.

Ineens viel ook op dat het witte donsje wel heel erg klein blijft. Het is in vergelijking met de gelen toch wel heel weinig gevoerd. De weegschaal gaf 6 gram aan, terwijl dit toch al wel zijn 5e dag is.
Later in de middag woog hij nog maar 4 gram. Hij was wel tierig en aan het piepen, maar zag er toch een beetje.. niet zo goed uit.
Ik heb van een ml-spuitje het puntje schuin afgesneden, heb pap gemaakt, en jawel! Het lukte om hem te pappen.
Daarna heb ik hem weer teruggelegd in het nest. Ze houden hem nl. wel warm (gaat in 1 moeite door met de 2 gele donsjes denk ik). Ik had eerst al geprobeerd de oudsten uit het blok te halen tegen voertijd, maar dan doen ze dus helemaal niets.. er wordt dan niet gevoerd  :-\

Afijn, daarnet (3 uur later) heb ik hem weer uit het blok gehaald en woog hij 6 gram. Hij had zowaar weer wat zaadjes in de krop. Ik heb hem bijgevoerd met 0,6 pap. Halverwege zat er heel veel lucht in de krop. Die heb ik gemasseerd en de lucht er voorzichtig uitgedrukt.  :-\

En ook dat lukte! Ik hoop toch wel dat Goofy en Pino snel zelf weer wat meer gaan voeren, maar goed.. ik zag zogauw geen andere oplossing, dus ik hoop dat ik het goed doe.

Groetjes,
Irene

Caroline

Ach gut!!

Hij ziet er inderdaad wel tierig uitt

Heel veel succes met de kleine.

Gaat je vast lukken.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Het witte donsje was vanmiddag zeker een iellig dingetje.  :o
Met zo'n kropje als wat die op de foto heeft,ziet het er al gelijk een stuk beter uit.
Hopelijk gaat het weer helemaal goed komen met wat bijvoedingen.
Je doet wat je kan,meer kan je niet doen.
En anders is er toch meer mis met het donsje.  :-\

En dat ringen vanmiddag........
Donsje te klein of ringetje nog te groot?  :P
Jeetje,wat een gepiel is dat zeg.  ;D
Zit al te bedenken hoe wij dat gaan doen volgend jaar.  :-[

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Het witte donsje doet het redelijk. Ik heb hem goed bestudeerd, en hij wordt wel gevoerd door G&P, maar veel te weinig. Even was ik bang dat zijn krop niet goed leegde omdat er telkens toch wel wat voer in zat, maar vanmorgen heb ik hem in alle vroegte even uit het nest gevist en bleek zijn krop helemaal leeg te zijn.
Hij woog zonder vulling 8 gram. De pap neemt hij goed.

De oudste heb ik nog eens geringd. Weer konden alle 4 de teentjes er in 1 keer doorheen, maar hij ging niet zo heel gemakkelijk meteen weer af. Dus ik heb hem even laten zitten. Kijken of hij blijft zitten.

De oudste is een bonte, de middelste is een wildkleur of cinnamon.
De jongste is nog 1 klein pluizenbolletje.. daar valt weinig over te zeggen.

Eddie schreeuwt 's morgens letterlijk een gat in de dag.. en in onze trommelvliezen. Ondanks dat we gisteren héél veel hebben gehoord over gedrag en beinvloeden van gedrag van papegaaien... zie ik het eerlijk gezegd even niet meer zitten. Ik ben 's ochtends òf gewoon weg zodat ik het niet hoor, òf de hele ochtend aan het proberen om hem te laten ophouden (afleiden, licht uit, eten geven.. ik weet het echt niet meer)
Ik schaam me dood voor de buren, en ook mijn kids worden er goed gek van.

Maar goed, we zullen zien hoe het verder loopt.

Groetjes,
Irene

Caroline

Jeetje, wat balen joh, het gedrag van Eddie.  :-\

Hopelijk is het een tijdelijke fase en gaat het snel verminderen.

Succes met het kleine witte donsje, 8 gram is niet veel, ik duim voor jullie dat hij het gaat redden.

Groetjes,
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi hoi,
Vandaag voer ik het witte donsje elke 2 uur. De voeding loopt goed door. Hij weegt nu 10 gram. Een vraagteken zet ik bij de kleur van het vlies om zijn oogjes. Het wordt best wel redelijk wit..
De oudste heeft zijn ring nog om  :D
Hier 2 foto's van het witte donsje, die vandaag precies een week oud is.

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Wel fijn dat het witte donsje toch nog een beetje gevoerd wordt door de ouders.
Krijgt het toch de belangrijke stoffen binnen.
En dankzij jouw bijvoeding is het toch 4 gr. aangekomen in 2 dgn,toch?
Maar wat die oogjes betreft,ik zou het niet weten,hopelijk is het niks.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Op de foto kan ik niets bijzonders aan de oogjes ontdekken. Alleen een cinnamon waas die er in zit.
Ik vind wel dat hij/zij er beter uit ziet dan toen wij er waren.
Heb je weer foto's van de andere jongen ook?
Hartstikke goed dat de ring nu is blijven zitten bij de oudste :D
Probeer je morgen de middelste dan ook? Voor je er erg in hebt krijg je hem niet meer om.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

hoi hoi,
Het kleintje woog vanmorgen leeg 10 gram. Ik heb hem 0,8 ml pap gegeven. Ietsje minder dan moet, omdat de andere 2 ook nog niets hadden gehad.. hij moet nog wel om eten vragen lijkt me. als de andere 2 volgepropt zijn en kleintje niet, dan krijgt hij volgende keer de volle zep.

De ring bij de oudste zit nog. Waarschijnlijk omdat hij zo rustig is  ;)  Bij nr 2 viel de ring meteen af  :P

Nou, ik ga mijn lenzen maar eens opzoeken. We zitten hier trouwens alweer 1,5 uur met zijn 5en met onze handen voor onze oren  >:(  Eddie wordt bedankt  >:(

groetjes,
Irene

bobbie

Hoi Irene,

Iets minder voeren dan mag deed ik ook bij Chila toen die niet gevoerd werd. Ook ik had de gedachte: zolang ze bedelt krijgen de ouders de kans het alsnog goed te doen.
En dat heeft inderdaad gewerkt. Na 2 weken begonnen ze haar ook te voeren.

En wat balen zeg van Eddie zijn geschreeuw. :-\
Hij is nu 1 jaar he? Denk je dat ie om een soortgenoot roept? Hormoontjes? Of is hij als edel daar nog te jong voor? Het is voor papegaaien wel DE periode om te gaan paren.

Ik hoop voor jullie dat het tijdelijk is, ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Ik ben blij dat ik er niet over mee kan praten.

Succes, Nel

imv

Hoi Nel,
Leuk je hier weer te zien.
Voor zover ik weet is een edel pas met een jaar of 3 broedrijp. Gekke is dat hij pas gaat schreeuwen zodra 1 van ons beneden is, en altijd alleen in de ochtend. Maar wel een uur of 3  :o :o  achter elkaar  >:( Het kan dus heel goed  een aandachtprobleem zijn, maar waarom schreeuwt hij dan naar buiten?! Wat ik overal hoor is dat Edels nauwelijks schreeuwen (gelukkig maar want ze hebben 1 van de luidste stemmen van de gaaien), nauwelijks bijten en een allermansvriend is.
Helaas is de onze geen van 3en. En de stem doet je oren letterlijk tuten  :'(

Het kleine donsje woog vanmorgen 12 gram.

Zijn grote broer/zus weegt 44 gram

Donsje nummer 2 woog 26 gram. Ook deze was vandaag niet tot de nok toe gevuld zullen we maar zeggen  :P maar dat kijk ik nog wel even aan.
Hier zijn ze met zijn drietjes te bewonderen.

groetjes,
Irene

bobbie

Wat een schattige kleintjes heb je toch Irene :D. Bij enkele staan de oogjes op opengaan. Lief joh.

Zit er bij jou in de wijk dan nog een edelpapegaai misschien? Dat hij die hoort en antwoord?
Of wil hij de hele groep bij elkaar roepen (jullie dus, stuk voor stuk)?

imv

Nou, ik denk eerder dat hij ons wil weghebben  ;D

bobbie

Whahahha, maar wel balen.

Heb jij hem altijd 's ochtends aandacht gegeven?

Ik heb er bij mij thuis de gewoonte van gemaakt Dinky en Bobbie 's  morgens nooit aandacht te geven omdat ik 3 ochtenden in de week werk. Mijn gedachtengang was: beter 7 x in de week in de ochtend geen aandacht geven dan 4 keer wel in de ochtend, dat geeft verwarring en misschien ook eisen.

Ook in de weekeinden geef ik Dinky 's morgens geen aandacht. Uiteraard wel elke ochtend bij het wakker maken een kroeltje, vers water, eten en zo maar dan is het over tot 13.30 uur.

Ik vind het wel sneu voor jullie hoor.