19 april 2024, 13:10:01

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

25 augustus 2005, 20:36:03 Last Edit: 2 november 2008, 00:10:43 by imv
Hallo,
Het zat al heel lang in mijn hoofd om een dagboek te maken. Nu is het eindelijk zover dat ik er eens voor ga zitten.

Ik ben Irene en heb momenteel 5 valkjes.
Ik zal ze je even voorstellen:
Goofy is een wildkleur pop
Guus is een lutino pop
Sjors is een wildkleur man. Sjors is heel speciaal. Waarschijnlijk hebben een aantal van jullie mijn verhaal over hem al gelezen, hij heeft namelijk zijn vleugel gebroken, en dat was zo ernstig dat dr. Feld een groot deel van de vleugel heeft moeten amputeren  :o .
Vlak na Sjors kwam Pino, een bonte cinnamon man. Hem heb ik vanaf dat hij ca 3,5 week was met de hand groot gebracht.
Nog niet zo lang geleden is Joepie bij ons gekomen. een bonte witmasker man. Hij is een grote bink en zóóóó lief.

Zaterdag ga ik bij Marlies een albino popje halen  ;D . Als het goed is is ze nu uitgevlogen.  Dan heb ik 3 mannen en 3 popjes. Lijkt me erg leuk als er een of meerdere koppeltje(s) gevormd kunnen worden. Als tiener heb ik ook valkparkieten gehad. Dat vond ik toen al helemaal geweldig. Nu heb ik mijn hobby weer opgepakt en leef er helemaal van op.
Sjors, Pino en Joepie zijn supertam. Eigenlijk kom ik handen tekort om ze te kroelen, maar ik neem ze om de beurt bij me.
Het is zó grappig, want als ik bij de kooi ga staan (ik heb een grote kamervoliere) dan gaan er meteen 3 koppies naar beneden.. klaar om te kroelen  ::)  Goofy en Guus zijn wat meer op zichzelf. Goofy is een echte snoepert  :P en Guus zie ik wel steeds tammer worden. Zij geeft me ook altijd kusjes.

Momenteel heb ik nog een valkje zitten.  Ik heb hem Voorlopig Punky genoemd. Caroline (carco) en ik hebben hem samen gekocht voor haar ouders. Omdat het een verrassing is voor haar vader zit hij gezellig bij mij in huis, en maak ik hem tam. Helaas is hij wel een bangerik, dus hij blaast veel. Maar als ik met hem in de hand rondloop laat hij zich heerlijk kroelen. Het is net een baby, die houden ook van rondlopen. hihi

Later zal ik foto's zetten en meer schrijven.
Ik heb heel veel zin om de kleine dame op te halen. Ik zit nog even te dubben over een geschikte naam. Mijn jongste dochtertje is helemaal weg van Lilo en Stitch (Disney) dus ik dacht eraan om haar Lilo te noemen.

Groetjes,
Irene
:'(

bobbie

Hoi Irene,

Leuk dat je ook een dagboek bent begonnen. Ook had ik al bij Marlies gelezen dat de albino naar ene Irene (imv) ging. Ik dacht gelijk aan jou want ik had toen je verhaal van de gebroken vleugel gevolgd en er op gereageerd.

Leuk leuk leuk. Weer een dagboek en ik kan ook nog eens Sjors blijven volgen, wat een bofkont ben ik weer  ;D.

Wat mooi een albino. Lilo vind ik ook een leuke naam hoor. Lilo de albino. Ja dat klinkt wel - ;)

je hebt al een fan voor je dagboek hoor Irene. Ik kom weer eens neuzen.

Groetjes, een knuffie aan al je birdies en ook aan de loge Punky (had ik ook al gelezen bij Caroline  ;)).

Nel :)

Christine

wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen ik ga je ieder geval proberen te volgen :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Petra en Cheeky

Ha Irene!

Ik zag je al verschijnen in het dagboek van de andere Irene, na alle verwarring om wie nou de albino van Marlies kreeg!  ;D Lilo klinkt goed hoor voor een popje!  :P

Leuk dat je ook een dagboek bent begonnen! Ik ga ook proberen je regelmatig te volgen...

Groetjes,
Petra

♪ Marlies

Hoi Irene,
Lilo  ;D (leuke naam) is al een dag of twee uit het blok.
Je zult haar wel moeten voeren als je haar zaterdag op komt halen, want dat doet ze nog niet zelf. Ik heb al gelezen dat je daar ervaring mee hebt, dus dat zal wel goed komen.

Tot zaterdag,
Marlies

carco

Hoi Irene

Ik kan niet achterblijven om iets in je dagboek te zetten natuurlijk.
Eindelijk de stap maar gewaagd? ;)
Weer iemand om te volgen:alhoewel ik spreek je dagelijks zo'n....hoeveel keer?
Één keer raden waar wij het over hebben ;D
Maarree...heb je geen mooie handtekening of avator??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Hey,

Leuk dat je een eigen dagboek bent begonnen!

Ik ga zaterdag ook naar Marlies samen met rianne en Gerda. Dus misschien zien we elkaar wel. Ik ga voor een cinnamon geelwang man. Ik heb je albino de vorige keer ook gezien.

en dit is het goede filmpje van je albino

http://media.putfile.com/jongenblok

Ik heb besloten om mijn valkje maar op te halen als ie zelfstandig eet, ik zag het toch niet zitten om zo lang nog bij te voeren en de kans op misgaan was ik ook bang voor.

Misschien tot morgen en ik zal je bijven volgen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

imv

Hoi ,
Bedankt voor jullie reacties. Erg leuk. Ik zal morgen vertellen hoe het bij Marlies was.

Ik ga zaterdag samen met Caroline. Ik moet eerst werken dus ben er pas erg laat in de middag. Misschien zie ik Lin ook nog.
Straks maak ik voor Lilo vast een kooitje klaar. De pap heb ik nog van Pino.

Morgen verder.

Groetjes,
Irene

ps een handtekening komt nog.hoor Caroline. Daar mag jij me mee helpen  ;D


Lin

Hey,
wij zijn er rond 12:30 al dus ik denk dat we elkaar dan gaan missen. Wat jammer, leuk dat caroline ook meegaat.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

wat leuk dat je je valkje morgen al kan ophalen maar zet wel een paar foto's van lilo in je dagboekje ??? ;D :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

imv

Hallo,
Vandaag hebben we Lilo opgehaald. Ze zat bij Marlies in de buitenvoliere op de grond. Ik was op slag verkocht.
Thuis waren man en kids meteen enthousiast. Ze is momenteel heeeel rustig. Wel merk ik, dat ze behoorlijk nieuwsgierig is. Eigenlijk heeft ze de hele middag bij me gezeten.
Nou moet je eens zien... na een beetje kroelen was dit toch haar favoriete houding.


Lief he?! Ze lag gewoon te slapen.


Net heb ik haar wat pap gegeven. Ze woog 76 gram. Het is nog wat onwennig allemaal, dus veel wilde ze niet eten. Maar.. ze heeft wel iets gegeten. Morgen vroeg op om nogmaals te proberen.

Wij zijn allemaal dolverliefd op haar. :-*

Onverwacht hebben we vanavond Punky nog naar Caroline haar ouders gebracht. Op het moment dat we hem wilden geven lag haar vader onverwacht in het ziekenhuis. Vanmiddag kwam hij thuis, dus vanavond hebben we hem Punky gegeven. Hij was er echt heel blij mee. En weet je wat... Punky was hartstikke lief bij hem. Bij Caroline ook al.. volgens mij klikte het met mij gewoon niet zo, want bij mij bleef hij blazen en happen. Maar goed, alles is goed zo. ;D

groetjes,
Irene



Gerda

Hoi Irene,

Gefeliciteerd met Lilo. Het is een schatje!!!

Hier nog een foto van haar in de voliere van Marlies



Wat schattig hoe ze op je hand ligt te slapen ;)

Groetjes Gerda

Roosje

Oooooh dat is gewoon té lief! Jeeeeetje wat lief hoe ze op je hand ligt *kwijl*.

♪ Marlies

Hoi Irene,

IK ben blij dat het zo goed gaat. Zo te zien voelt ze zich al helemaal thuis. De foto's die je me gemaild hebt zijn ook heel leuk. Vooral die met je dochter.

Groetjes
Marlies

trienke

hoi

aaa wat is lilo mooi. hoe oud is lilo nu?

Groetjes Trienke